Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych do wycieczki dla pracowników, byłych pracowników i innych uprawnionych osób.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem do wycieczki z ZFŚS.
W przypadku sfinansowania wycieczki dla pracowników, emerytów i rencistów oraz członków ich rodzin , która miała na celu integrację uczestników na zasadzie powszechnej dostępności, nie można mówić o przychodzie uzyskanym z tytułu nieodpłatnego świadczenia. Zatem po stronie pracowników nie powstał przychód ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
Od 1 stycznia 2017 r. regulamin pracy i wynagradzania oraz fundusz świadczeń socjalnych muszą tworzyć pracodawcy zatrudniający co najmniej 50 pracowników. Dotychczas obowiązek tworzenia tych regulaminów oraz prowadzenia zfśs mieli pracodawcy zatrudniający co najmniej 20 pracowników. To jedna z najważniejszych zmian, jakie wprowadziła ustawa o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego
w zakresie skutków podatkowych dofinansowania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych pracownikom, emerytom i rencistom kosztów wycieczki oraz związanych z tym obowiązków płatnika
Czy w opisanym stanie faktycznym Bank miał i ma prawo kwalifikować do kosztów uzyskania przychodów składnik wynagrodzenia wypłacanego pracownikom o nazwie świadczenia urlopowe?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów na ZFŚS wnoszonych na Wspólny Fundusz Świadczeń Socjalnych, zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wpłat (odpisów) na własny (osobny) ZFŚS przed wejściem w życie Umowy, oraz ustalenia, czy środki funduszu wykorzystywane przez pracowników ponad wartość dokonanych odpisów na ZFŚS będą stanowiły dla Wnioskodawcy
Czy wartość zakupionych artykułów spożywczych na zorganizowaną imprezę kulturalno - rozrywkową z zabawą i konkursami dla pracowników, emerytów, rencistów i ich rodzin stanowi ich przychód, o którym mowa w art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pomimo, że nie można ustalić wartości świadczenia przypadającej na daną osobę?
Dla emerytów i rencistów świadczenia otrzymane w związku z łączącym ich uprzednio stosunkiem pracy stanowią przychód. Jednakże przychód ten bez względu na źródło finansowania korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli wartość otrzymanych świadczeń nie przekracza w roku podatkowym kwoty 2.280 zł. Od nadwyżki ponad tę kwotę
Czy wartość zakupionych artykułów spożywczych na zorganizowaną imprezę kulturalno - rozrywkową z zabawą i konkursami dla pracowników, emerytów, rencistów i ich rodzin stanowi ich przychód, o którym mowa w art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pomimo, że nie można ustalić wartości świadczenia przypadającej na daną osobę?
Czy wskazana refundacja jest świadczeniem rzeczowym i korzysta ze zwolnienia od podatku do kwoty 380 zł?
Czy uwzględniając fakt, że rok podatkowy Spółki trwa od 1 września do 31 sierpnia Spółka może zaliczyć w koszty uzyskania przychodów danego roku kwoty środków przelewanych na konto ZFŚS 30 września i 31 maja w momencie dokonania tych przelewów, mimo że dotyczą one różnych lat podatkowych?
Czy opłaty bankowe związane z prowadzeniem rachunku dla zakładowego funduszu świadczeń socjalnych stanowią koszty uzyskania przychodu ?
Czy należałoby pobierać podatek zryczałtowany 10 %, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (tj. Dz. U. z 2000r., Nr 14, poz. 176 z późn. zmianami) od wszystkich wymienionych osób i wszystkich rodzajów wypłacanych świadczeń ?
Czy należałoby opodatkować podatkiem 19 % wymienione powyżej świadczenia socjalne otrzymywane przez osoby pobierające renty rodzinne (wdowy, dzieci) ?
Czy można uznać, że wycieczka jest świadczeniem rzeczowym w związku, z czym koszt wycieczki pracownika oraz dopłata za członka jego rodziny z ZFSS byłaby zwolniona z opodatkowania do kwoty 380zł, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 67, i czy koszt wycieczki emeryta zwolniony byłby z opodatkowania zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do kwoty 2.280zł?
Czy dofinansowanie do wczasów z funduszu socjalnego przyznane dla emerytów i rencistów korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych?
Wątpliwości Podatnika budzi sposób określenia wartości początkowej środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych wchodzących w skład nabytej w drodze wkładu niepieniężnego zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
Zakład Karny dofinansowuje do kosztów wycieczki zorganizowanej na byłych funkcjonariuszy Służby Więziennej, członów ich rodzin oraz osobom uprawnionym do renty. Dofinansowanie do wycieczki będzie polegało na pokryciu przez Zakład przedstawionych przez upoważnioną osobę faktur, obejmujących np. transport, noclegi lub wyżywienie w ośrodku wczasowym Służby Więziennej. Zdaniem pytającego powyższe dofinansowanie
W Miejskim Zespole Obiektów Sportowych został utworzony fundusz świadczeń socjalnych. Regulamin utworzonego funduszu przewiduje udzielanie pożyczek na cele mieszkaniowe. Oprocentowanie tych pożyczek byłoby niższe niż oprocentowanie adekwatnych pożyczek udzielanych na warunkach rynkowych np. przez banki. Czy różnica pomiędzy oprocentowaniem pożyczek udzielonych na warunkach rynkowych a oprocentowaniem
Czy sfinansowanie kosztu pobytu emerytów i rencistów (wyżywienie i nocleg) w ośrodku Szkoleniowo-Wypoczynkowym z okazji Dnia Strażaka i Jubileuszu Związku Emerytów "X" przez "Z", z funduszu socjalnego dla emerytów i rencistów (150,00 zł od osoby) podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 10% od każdego uczestnika oraz czy kwota 150,00 zł nie wypłacona bezpośrednio emerytom