Dotyczy ustalenia: - czy Rekompensata stanowi dla Spółki niepodlegający zwolnieniu przychód podatkowy w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2805, z późn. zm., dalej: „ustawa o CIT”) kwalifikowany jako przychód ze źródła innego niż zyski kapitałowe; - w przypadku uznania, że Rekompensata stanowi dla Spółki przychód podatkowy w rozumieniu
Produkcja i zużycie energii elektrycznej, wyprodukowanej w instalacji fotowoltaicznej o mocy nieprzekraczającej 1 MW.
Wobec Państwa znajdzie zastosowanie wyłączenie z tego obowiązku przewidziane w art. 16 ust. 7a pkt 1 ustawy, który stanowi, że obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego nie ma zastosowania do podmiotów produkujących energię elektryczną z generatorów o łącznej mocy nieprzekraczającej 1 MW, która jest zużywana przez te podmioty, pod warunkiem, że od wyrobów energetycznych wykorzystywanych do produkcji
Opodatkowanie dostaw i refakturowania energii cieplnej, alokacja podatku na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy o VAT, sposób ustalenia proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 ustawy, obowiązek dokonania korekty po zakończeniu każdego z lat podatkowych stosowania korekty.
Zastosowanie zwolnienia z akcyzy, na podstawie § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień akcyzowych oraz braku obowiązku zgłoszenia rejestracyjnego i składania deklaracji podatkowych w podatku akcyzowym, w związku z nabyciem i użytkowaniem instalacji fotowoltaicznej, będącej częścią Węzła hybrydowego
Obniżenie podstawy opodatkowania w związku z zastosowaniem upustu. Uznanie upustu za kwotę brutto. Uwzględnienie otrzymanej rekompensaty w podstawie opodatkowania.
Dotyczy ustalenia, czy wydatki poniesione w związku z rozliczeniem energii elektrycznej (…) powinny być uznane za bezpośrednie koszty uzyskania przychodu i tym samym zostać rozpoznane przez Spółkę w momencie uzyskania przychodu z tytułu dostarczania energii elektrycznej i czy Spółka może zaliczyć jako koszty uzyskania przychodu bezpośrednio związane z przychodami wydatki ujęte w księgach rachunkowych
Dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy wskazujące, że w stanie faktycznym Wniosku udzielona Spółce bezzwrotna pomoc publiczna na podstawie Umowy o udzielenie pomocy publicznej w związku z cenami energii elektrycznej i gazu ziemnego stanowi przychód w podatku CIT objęty zakresem dyspozycji przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i w konsekwencji kwota wsparcia otrzymana przez
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez S. w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od (…) do (…) 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja z budżetu państwa.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w latach 2022-2024”, podlega zwolnieniu z opodatkowania
Opodatkowanie otrzymanych zaliczek i rekompensat do cen energii elektrycznej; otrzymane kwoty są kwotami brutto
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem energii elektrycznej.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Skutki podatkowe w zakresie prywatnego najmu pomieszczeń, w których wykorzystywana będzie energia elektryczna pochodząca od zewnętrznego dostawcy i pochodząca z odnawialnego źródła energii, która będzie zużywana przez najemców.
Ponoszone przez Spółkę koszty nabycia usług związanych z funkcjonowaniem systemów IT, tj. koszty wsparcia IT oraz koszty operacyjne IT, nie mogą stanowić kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 2 updop. Katalog kosztów kwalifikowanych uprawniających do skorzystania z ulgi B+R, określony w art. 18d ust. 2 pkt 2 updop, nie wymienia tego rodzaju kosztów tzn. usług.
Ustalenie, czy za koszty kwalifikowane działalności badawczo-rozwojowej w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 2 uCIT, Wnioskodawca może uznać koszty energii elektrycznej, energii cieplnej, wody oraz środków czystości w takiej części, w jakiej energia elektryczna, energia cieplna, woda oraz środki czystości zostały przez Wnioskodawcę zaliczone do prowadzonych prac badawczo-rozwojowych na podstawie przyjętego
Skutki podatkowe otrzymanej przez Spółkę rekompensaty finansowej z tytułu niewyprodukowania energii elektrycznej w ilości, w jakiej zostałaby ona wyprodukowana w przypadku niewydania polecenia przez A.
Zawarcie umowy typu vPPA dot. energii elektrycznej oraz sprzedaży gwarancji pochodzenia.
Obowiązki i prawa w podatku akcyzowym związane z wytwarzaniem i zużyciem energii elektrycznej.
Dotyczy ustalenia, czy przejściowa nadwyżka energii wytworzona przez Wnioskodawcę przy użyciu instalacji fotowoltaicznej stanowi przychód do opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych.
Czy w związku z otrzymaniem Rekompensat, a także przewidywanym otrzymaniem kolejnych Rekompensat w przyszłości, Wnioskodawca ma obowiązek dokonać zmniejszenia lub korekty kosztów uzyskania przychodów?
Wniosek dotyczący obowiązku rejestracji w CRPA oraz zapłaty akcyzy w związku ze sprzedażą najemcom (na podstawie odrębnych faktur) energii elektrycznej, która zostanie wytworzona w instalacji o mocy do 1 MW oraz zakupiona od przedsiębiorstwa energetycznego
Powstanie obowiązku podatkowego w zakresie podatku VAT, zwolnienie z podatku akcyzowego oraz obowiązek rejestracji w CRPA z tytułu świadczenia usługi udostępnienia energii elektrycznej wytworzonej w instalacji fotowoltaicznej.