Obniżenie podstawy opodatkowania w związku z zastosowaniem upustu. Uznanie upustu za kwotę brutto. Uwzględnienie otrzymanej rekompensaty w podstawie opodatkowania.
Dotyczy ustalenia, czy wydatki poniesione w związku z rozliczeniem energii elektrycznej (…) powinny być uznane za bezpośrednie koszty uzyskania przychodu i tym samym zostać rozpoznane przez Spółkę w momencie uzyskania przychodu z tytułu dostarczania energii elektrycznej i czy Spółka może zaliczyć jako koszty uzyskania przychodu bezpośrednio związane z przychodami wydatki ujęte w księgach rachunkowych
Dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy wskazujące, że w stanie faktycznym Wniosku udzielona Spółce bezzwrotna pomoc publiczna na podstawie Umowy o udzielenie pomocy publicznej w związku z cenami energii elektrycznej i gazu ziemnego stanowi przychód w podatku CIT objęty zakresem dyspozycji przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i w konsekwencji kwota wsparcia otrzymana przez
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez S. w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od (…) do (…) 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja z budżetu państwa.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w latach 2022-2024”, podlega zwolnieniu z opodatkowania
Interpretacja ogólna w sprawie opodatkowania VAT czynności wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego polegających na instalacji systemów odnawialnych źródeł energii oraz usuwaniu azbestu w związku wyrokami Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 30 marca 2023 r. w sprawach C-612/21 Gmina O. i C-616/21 Gmina L.
Opodatkowanie otrzymanych zaliczek i rekompensat do cen energii elektrycznej; otrzymane kwoty są kwotami brutto
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem energii elektrycznej.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Ustalenia: - w którym momencie Spółka była/jest zobowiązana rozpoznać jako przychód podatkowy Saldo ujemne wynikające z rozliczeń z Zarządcą Rozliczeń, - w którym momencie Spółka miała prawo/będzie miała prawo rozpoznać jako koszt uzyskania przychodu Saldo dodatnie wynikające z rozliczeń z Zarządcą Rozliczeń
Czy przychód uzyskany przez Spółdzielnię w wyniku zawartego porozumienia, które zwalnia Wnioskodawcę ze zobowiązań finansowych wobec A, uzyskany na podstawie korekt faktur VAT za rok 2021, objęty jest zwolnieniem w podatku dochodowym od osób prawnych, o którym mowa w przepisie art. 17 ust. 1 pkt. 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Na jaki moment Wnioskodawca powinien ustalić dzień powstania
Zwolnienia z podatku akcyzowego zużycia energii elektrycznej przez Gminę oraz braku obowiązku po stronie Gminy: złożenia zgłoszenia rejestracyjnego w podatku akcyzowym, składania deklaracji na podatek akcyzowy, prowadzenia ewidencji ilościowej energii elektrycznej.
Skutki podatkowe w zakresie prywatnego najmu pomieszczeń, w których wykorzystywana będzie energia elektryczna pochodząca od zewnętrznego dostawcy i pochodząca z odnawialnego źródła energii, która będzie zużywana przez najemców.
Ponoszone przez Spółkę koszty nabycia usług związanych z funkcjonowaniem systemów IT, tj. koszty wsparcia IT oraz koszty operacyjne IT, nie mogą stanowić kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 2 updop. Katalog kosztów kwalifikowanych uprawniających do skorzystania z ulgi B+R, określony w art. 18d ust. 2 pkt 2 updop, nie wymienia tego rodzaju kosztów tzn. usług.
Dotyczy ustalenia: - czy wartość Salda dodatniego stanowi/będzie stanowiła koszt uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy CIT; - w którym momencie Saldo dodatnie stanowi/będzie stanowiło koszty uzyskania przychodów Spółki; - w którym momencie Saldo ujemne stanowi/będzie stanowiło dla Spółki przychód podatkowy
Dotyczy ustalenia: - czy wartość Salda dodatniego stanowi/będzie stanowiła koszt uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy CIT; - w którym momencie Saldo dodatnie stanowi/będzie stanowiło koszty uzyskania przychodów Spółki; - w którym momencie Saldo ujemne stanowi/będzie stanowiło dla Spółki przychód podatkowy.
1) Czy wartość Salda dodatniego stanowi/będzie stanowiła koszt uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy CIT? 2) W którym momencie Saldo dodatnie stanowi/będzie stanowiło koszty uzyskania przychodów Spółki? 3) W którym momencie Saldo ujemne stanowi/będzie stanowiło dla Spółki przychód podatkowy?
Dotyczy ustalenia: - czy wartość Salda dodatniego stanowi/będzie stanowiła koszt uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy CIT; - w którym momencie Saldo dodatnie stanowi/będzie stanowiło koszty uzyskania przychodów Spółki; - w którym momencie Saldo ujemne stanowi/będzie stanowiło dla Spółki przychód podatkowy.
Dotyczy ustalenia, czy wartość Salda dodatniego stanowi/będzie stanowiła koszt uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy CIT; W którym momencie Saldo dodatnie stanowi/będzie stanowiło koszty uzyskania przychodów Spółki; W którym momencie Saldo ujemne stanowi/będzie stanowiło dla Spółki przychód podatkowy.
1) Czy wartość Salda dodatniego stanowi/będzie stanowiła koszt uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy CIT? 2) W którym momencie Saldo dodatnie stanowi/będzie stanowiło koszty uzyskania przychodów Spółki? 3) W którym momencie Saldo ujemne stanowi/będzie stanowiło dla Spółki przychód podatkowy?
Dotyczy ustalenia, czy wartość Salda dodatniego stanowi/będzie stanowiła koszt uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy CIT; W którym momencie Saldo dodatnie stanowi/będzie stanowiło koszty uzyskania przychodów Spółki; W którym momencie Saldo ujemne stanowi/będzie stanowiło dla Spółki przychód podatkowy.
1) Czy wartość Salda dodatniego stanowi/będzie stanowiła koszt uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 Ustawy CIT? 2) W którym momencie Saldo dodatnie stanowi/będzie stanowiło koszty uzyskania przychodów Spółki? 3) W którym momencie Saldo ujemne stanowi/będzie stanowiło dla Spółki przychód podatkowy?
Skutki podatkowe zawartego Porozumienia z A. S.A. (opodatkowanie otrzymanej rekompensaty, moment powstania obowiązku podatkowego).