Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez S. w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od (…) do (…) 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja z budżetu państwa.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w latach 2022-2024”, podlega zwolnieniu z opodatkowania
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Czy realizowana przez Spółkę rozbudowa, przebudowa (…), finansowana w ramach programu emisji obligacji, stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. 2. Czy koszty finansowania dłużnego, stanowią koszty finansowania dłużnego wykorzystywane do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury
1. Czy Wnioskodawca, jako emitent papierów wartościowych dokonujący wypłaty należności z tytułów o których mowa w art. 26 ust. 2c pkt 1-2 ustawy o CIT, jest zobowiązany do przekazania Podmiotowi prowadzącemu rachunki informacji, o której mowa w art. 26 ust. 2ca ustawy o CIT, jedynie gdy łącznie wystąpi: (i) powiązanie w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT pomiędzy Wnioskodawcą a Podatnikiem
Czy na Wnioskodawcy, świadczącym: - usługę Pośrednika Rejestracyjnego, - usługę Sponsora Emisji, nie ciążą obowiązki płatnika podatku CIT oraz podatku u źródła (WHT), jak również żadne obowiązki dokumentacyjne w tym zakresie?
w zakresie ustalenia, czy zakup uprawnień do emisji dwutlenku węgla powinien być kwalifikowany zgodnie z art. 15 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jako koszt bezpośrednio związany z przychodami i rozliczany zgodnie z postanowieniami art. 15 ust. 4b oraz ust. 4c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustalenia, w którym momencie nastąpi możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania
Zakwalifikowanie do kosztów bezpośrednio związanych z przychodami wydatków na zakup uprawnień do emisji dwutlenku węgla oraz sposobu ich rozliczania.
zwolnienie od podatku transakcji, dokonywanych przez Bank na rynku praw do emisji CO2, zakończonych rozliczeniem pieniężnym kontraktu terminowego typu forward/futures tj. bez przeniesienia praw do emisji CO2 oraz sposobu dokumentowania i rozliczania transakcji zakończonych rozliczeniem pieniężnym kontraktu terminowego typu forward/futures oraz prawa do odliczenia w całości podatku należnego z tytułu
Opodatkowanie czynności związanych z rozliczaniem transakcji przenoszenia uprawnień do emisji CO2.
W zakresie powstania przychodu, w związku z wykupem obligacji, jedynie w kwocie otrzymanych odsetek, nie zaś w postaci wypłaconej przez emitenta kwocie nominalnej obligacji, w zakresie rozpoznania podatkowych różnic kursowych na kwocie nominalnej obligacji w przypadku powstania różnicy w wartości nominalnej obligacji wyrażonej w walucie obcej na dzień objęcia obligacji oraz na dzień ich wykupu, a także
Skoro do zbioru Podatników anonimowych należą jedynie i wyłącznie rezydenci i nierezydenci, a w obu tych sytuacjach Wnioskodawca nie jest płatnikiem podatku, to płatnikiem również nie będzie, jeżeli uprawniony z papierów wartościowych zapisanych na rachunku zbiorczym nie ujawni swojej tożsamości. Taki uprawniony może bowiem spełniać jedynie przesłanki do uznania go alternatywnie za polskiego rezydenta
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów z tytułu zbycia obligacji przed upływem sześciu lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja spółki osobowej, gdzie nabycie obligacji nastąpiło w drodze umowy datio in solutum, w zakresie kosztów uzyskania przychodów z tytułu zbycia obligacji przed upływem sześciu lat
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów z tytułu zbycia obligacji przed upływem sześciu lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie/likwidacja spółki osobowej, gdzie nabycie obligacji nastąpiło w drodze umowy datio in solutum, w zakresie kosztów uzyskania przychodów z tytułu zbycia obligacji przed upływem sześciu lat
Opodatkowanie tzw. hipotetycznych różnic kursowych związanych z wykupem obligacji (wyemitowanych i wykupionych w EUR w Czechach).
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie: kosztów uzyskania przychodów z tytułu zbycia obligacji przed upływem sześciu lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie / likwidacja spółki jawnej, gdzie nabycie obligacji nastąpiło w drodze umowy datio in solutum; kosztów uzyskania przychodów z tytułu zbycia obligacji przed upływem sześciu lat od pierwszego
Skutki związane ze spłatą odsetek oraz realizacją różnic kursowych od Obligacji wyeliminowanych przez przejętą spółkę.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie: skutków podatkowych związanych ze zbyciem obligacji po upływie sześciu lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie / likwidacja spółki osobowej; skutków podatkowych związanych z wykupem obligacji przez emitenta po upływie sześciu lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie: skutków podatkowych związanych ze zbyciem obligacji po upływie sześciu lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło rozwiązanie / likwidacja spółki osobowej; skutków podatkowych związanych z wykupem obligacji przez emitenta po upływie sześciu lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło
kwalifikacja podatkowa wydatków na nabycie jednostek redukcji emisji CER
ustalenie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z nabyciem uprawnień do emisji CO2 przeznaczonych do wykorzystania na własne potrzeby, których nabycie nastąpiło w roku, w którym dochodzi do rozliczenia rezerwy lub w latach poprzedzających rok rozliczenia rezerwy
ustalenie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z nabyciem uprawnień do emisji CO2 przeznaczonych do wykorzystania na własne potrzeby, których nabycie nastąpiło w roku, w którym dochodzi do rozliczenia rezerwy lub w latach poprzedzających rok rozliczenia rezerwy