1) Czy przepisy ustawy o PDOP, w szczególności art. 16 ust. 1 pkt 26) lit. a) w zw. z art. 16 ust. 2a pkt 2) i 5), należy interpretować w ten sposób, że z chwilą zakwalifikowania, zgodnie z przepisami Rozporządzenia, wierzytelności z tytułu udzielonego przez Bank kredytu („ekspozycji kredytowej”) do kategorii „wątpliwe” lub „stracone” Bank może uznać nieściągalność tej wierzytelności za uprawdopodobnioną
w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania materiałów drukowanych, reklamowych lub ekspozycyjnych
Czy IBNR w zakresie części przypadającej na działalność leasingową będzie mógł stanowić KUP/przychód podatkowy Banku zgodnie z art. 15 ust.1h pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej jako UPDOP) w zw. z art.38c ust.1 UPDOP?
Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku świadczenia usług ekspozycji reklam.
Czy w świetle zmian wprowadzonych ustawą z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw obowiązujących od dnia 1 kwietnia 2013 r. wykorzystanie materiałów POS poprzez eksponowanie w detalicznych punktach sprzedaży nienależących do Spółki (niepodlegających niedopłatnemu przekazaniu - art. 7 ust. 2) podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?
Nieodpłatne udostępnianie kontrahentom należących do Wnioskodawcy towarów (zamieszczonych na ekspozytorach) wspierających sprzedaż produktów nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ust. 1 oraz art. 7 ust. 2 ustawy o VAT. Nie jest to też czynność spełniająca definicję odpłatnego świadczenia usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 lub ust. 2 ustawy o VAT. W konsekwencji, czynność ta nie podlega opodatkowaniu
Opodatkowanie podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania ekspozytorów do czasowego korzystania przez punkty sprzedaży.
W przedmiotowej sprawie towary w postaci pojedynczych cegieł, przekazywane nieodpłatnie przez Spółkę stanowią próbki w rozumieniu art. 7 ust. 3 i 7 ustawy o VAT i tym samym wydanie tych towarów nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Natomiast nieodpłatne przekazanie towarów (ekspozytorów oraz cegieł w ilości wyliczonej do wykonania ekspozycji reklamowych - fragmentu ściany, muru lub
opodatkowanie nieodpłatnego udostępniania materiałów POS kontrahentom w celu zwiększenia sprzedaży produktów Spółki
Opisane świadczenia polegające na udostępnianiu materiałów POS punktom sprzedażowym i lokalom stanowią nieodpłatne świadczenia usług związane z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą (w rozumieniu art. 8 ust. 2 ustawy o VAT), a tym samym nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.
Opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom towarów handlowych w celu wykonania stałych ekspozycji przedstawiających aktualną ofertę handlową.
Opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom towarów handlowych w celu wykonania stałych ekspozycji przedstawiających aktualną ofertę handlową.
Opodatkowanie nieodpłatnego udostępniania kontrahentom ekspozytorów wraz z zamocowanymi do nich towarami handlowymi.
Czy działanie Spółki polegające na ustawianiu na terenie sklepów ekspozycji mającej na celu reklamę i promowanie towarów Spółki stanowi czynność oddania do nieodpłatnego używania, które rodzą konsekwencje zawarte w art. 16 ust. 1 pkt 63 lit. c?
Dotyczy wpływu na podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych działania polegającego na ustawieniu w sklepach ekspozytorów prezentujących wyroby Spółki, stosownie do przepisów ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654, ze zm.).
Dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów całości wydatków na zakup lub wytworzenie we własnym zakresie ekspozytorów do prezentacji płytek ceramicznych.
Czy jest kosztem uzyskania przychodów Spółki wynagrodzenie wypłacane sieci sklepów / punktom handlowym za realizację odpowiedniej wysokości obrotów produktami Spółki oraz, na podstawie porozumień o współpracy, za usługi reklamowe i promocyjne (zapewnienie odpowiedniej ekspozycji produktom Spółki w sklepach, stałe zapełnianie półek produktami, sprawne wprowadzanie nowych produktów w sklepach, wydawanie
Czy wydatki na zakup regałów i stojaków opatrzone logo Spółki, w które Spółka wyposaża punkty sprzedaży Klientów są kosztem uzyskania przychodów nie podlegającym limitowi określonemu w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? Stojaki i regały służą uwidocznieniu sprzedaży produktów Spółki prowadzonej przez Klientów.
Pytanie dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów rezerw celowych tworzonych na ekspozycje związane z emisją bonów korporacyjnych, nabywanych bezpośrednio od emitenta.
Czy są kosztem uzyskania przychodu wydatki za usługi świadczone przez odbiorcę towarów-sieć handlową zgodnie z umowami współpracy (1/ odbiorca zobowiązuje się do sprzedaży towarów Spółki za pośrednictwem katalogu i przez sklep internetowy, 2/ sprzedaż towarów Spółki jako towaru promocyjnego, 3/ umowy z supermarketem, zgodnie z którymi towar jest zamieszczany w gazetce, wystawiany do akcji promocyjnej