Spółka z o.o. (podatnik VAT czynny) zajmuje się sprzedażą markowego obuwia. W celu reklamy produktu podjęła decyzję o podjęciu współpracy z influencerami. W zamian za otrzymane obuwie influencer zobowiązuje się do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej (np. w mediach społecznościowych). Influencerzy, z którymi spółka nawiązała współpracę, nie prowadzą działalności i nie wystawiają faktur
Skutki podatkowe przyjmowania płatności w formie kryptowaluty - transakcja barterowa - wartość oraz moment powstania przychodu - czy stanowi przychód z zysków kapitałowych - płatność powyżej 15.000 zł możliwość zaliczenia w kup - różnice kursowe
ustalenie, czy rozliczone zobowiązania Spółki w formie kompensaty lub rozliczeń barterowych, będą stanowiły dla Spółki w całości koszt uzyskania przychodu bez względu na rozliczoną kwotę zobowiązania, w świetle mającego wejść w życie z dniem 1 stycznia 2017 r. art. 15d ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Czy nabywane przez Spółkę usługi reklamowe w ramach umów barterowych stanowią koszty reklamy i reprezentacji publicznej czy niepublicznej w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?