Możliwość korzystania ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy od 1 lutego 2024 r., pomimo złożenia druku VAT-R po terminie.
Brak prawa do aktualizacji druku VAT-R i do wyboru zwolnienia od podatku od towarów i usług od 7 lutego 2024 r.
Możliwość złożenia zgłoszenia aktualizacyjnego VAT-R oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z wewnątrzwspólnotowym nabyciem jachtu.
Prawo do rejestracji jako podatnik VAT czynny z datą faktycznego rozpoczęcia działalności, tj. od 1 grudnia 2023 r. oraz zachowania prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów związanych z działalnością opodatkowaną podatkiem VAT za miesiąc grudzień 2023 r. i styczeń 2024 r.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących nabycie i remont lokalu niemieszkalnego przed datą rozpoczęcia działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług, i w związku z tym Wnioskodawca ma prawo do złożenia aktualizacji (korekty) zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R oraz ma prawo do złożenia plików JPK_VAT z deklaracją podatkową.
Od początku roku urzędnicy wykreślili z rejestru VAT ponad 20 tys. podmiotów. Sytuacja ta jest spowodowana zmianami w przepisach VAT wprowadzonymi 1 stycznia 2017 r. Warto zdawać sobie sprawę, w jakich sytuacjach organ podatkowy może wykreślić podatnika z rejestru oraz co zrobić, aby tego uniknąć. Wykreślenie podatnika VAT czynnego z rejestru może bowiem spowodować problemy z rozliczeniem VAT zarówno
Zacząłem korzystać w tym roku ponownie ze zwolnienia ze względu na wielkość sprzedaży, ale okazało się, że złożyłem VAT-R w tej sprawie po upływie obowiązującego terminu. Urzędnicy twierdzą, że przez to utraciłem prawo do stosowania zwolnienia z VAT i powinienem naliczyć i odprowadzić należny podatek (wraz z odsetkami) od początku roku. Czy istotnie fakt złożenia aktualizacji zgłoszenia VAT-R po terminie
Spółka cywilna składająca się z dwóch wspólników ma ulec rozwiązaniu z dniem 31 grudnia 2013 r., gdyż odchodzi jeden ze wspólników. Jakie mamy obowiązki dotyczące VAT i urzędu skarbowego? Co należy wykonać i zgłosić przed 31 grudnia, a co wykonać i zgłosić po 31 grudnia?
Z różnych przyczyn podatnicy decydują się na zmianę miejsca prowadzenia działalności gospodarczej. Zmiana ta zwykle wiąże się z koniecznością dopełnienia wielu formalności. Poniżej przedstawiamy zestawienie obowiązków przedsiębiorców z tym związanych, a wynikających z przepisów podatkowych.
Wnioskodawca, a nie Oddziały, winien dokonać zgłoszenia aktualizacyjnego i w formularzu NIP-2 i NIP-B wskazać numery rachunków bankowych otwartych dla celów prowadzonej działalności gospodarczej
Skoro subkonta dotyczące lokat terminowych mają charakter rachunków lokat terminowych, o których mowa w powołanym wyżej art. 49 ust. 1 Prawa bankowego, na Wnioskodawcy ciąży obowiązek dokonywania zgłoszeń aktualizacyjnych numerów poszczególnych numerów rachunków przyporządkowanych lokatom terminowym, zarówno przy ich otwieraniu, jak i zamknięciu.
Czy przy rejestracji działalności wykonywanej poza miejscem zamieszkania, polegającej na sprzątaniu i czyszczeniu obiektów Wnioskodawca musi posiadać umowę najmu na lokal mieszkalno biurowy, czy wystarczy umowa najmu na lokal mieszkalny?
Podatnik zapytuje, czy pełnomocnik Spółki ustanowiony do jej reprezentowania przed organami podatkowymi, może podpisywać formularz identyfikcyjny/aktualizacyjny NIP-2?
Jakie zmiany wprowadziła ustawa o swobodzie działalności gospodarczej w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej na imię obojga małżonków.