Zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym, wyroby akcyzowe znajdujące się poza terytorium Polski mogą być niszczone bez uprzedniego zdejmowania naniesionych na nie znaków akcyzy. Fakt oznaczenia ich znakami akcyzy ważnymi lub nieważnymi nie wpływa na to rozstrzygnięcie; kluczowy jest tylko status geograficzny tych wyrobów.
Sprzedaż odpadu w postaci miazgi wiśniowej z alkoholem, przeznaczonego do utylizacji, zgodnie z akceptowanymi normami zużycia alkoholu, nie skutkuje utratą zwolnienia z akcyzy ani nie powoduje obowiązku podatkowego, gdyż zachowane są warunki zwolnienia określone w ustawie o podatku akcyzowym.
Koszty sfinansowane ze świadczenia interwencyjnego przyznanego na podstawie Ustawy powodziowej mogą stanowić koszty uzyskania przychodów według art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile nie są wyłączone na podstawie art. 23 ust. 1 tej ustawy.
W procesie ponownego przerobu wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, nie ma obowiązku zdejmowania znaków akcyzy z opakowań jednostkowych, jednakże należy dopełnić obowiązków informacyjnych odnośnie zniszczenia tych znaków.
Zwrot kosztów utylizacji drobiu, otrzymany z budżetu państwa w związku z wystąpieniem zdarzenia losowego, nie podlega opodatkowaniu PIT. Kwoty brutto faktur, z których VAT nie podlega odliczeniu, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
Ustalenie czy Spółka jest uprawniona do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków spełniających definicję kosztu uzyskania przychodu z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, udokumentowanych skanami papierowych dokumentów źródłowych, które są przechowywane wyłącznie w formie elektronicznej.
Prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu zakupu utylizowanego drobiu.
Możliwość zutylizowania już wydrukowanych i zachowanych u siebie paragonów, papierowych wersji dobowych raportów fiskalnych oraz papierowych wersji miesięcznych raportów fiskalnych bez konieczności ich zdigitalizowania.
Uznanie za przychód do opodatkowania zwrotu na podstawie postanowienia kosztów za zniszczone rzeczy.
Obowiązki podatkowe z tytułu utylizacji odpadu; możliwość przemieszczenia wyrobów akcyzowch między własnymi zakładami.
Opodatkowanie podatkiem akcyzowym utylizacji (zniszczenia) alkoholu etylowego.
Możliwość zastosowania 3% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 38.11.52.0, PKWiU 38.32.32.0, PKWiU 38.11.49.0
Czy nieodpłatne świadczenie usług recyklingu i utylizacji zużytego sprzętu elektronicznego na rzecz Spółki będzie stanowić przychód na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 updop
Dotyczy ustalenia, czy: - prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy zgodnie, z którym w przypadku uszkodzenia towaru w sytuacji przedstawionej w opisie stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego, gdy Wnioskodawca dochowa należytej staranności w zakresie przyjmowania, przechowywania oraz kontroli jakości towaru w trakcie produkcji, Wnioskodawca będzie uprawiony do uznania wartości uszkodzonych towarów
Skutki podatkowe związane z otrzymaniem wskazanych w wniosków środków finansowych.
Skutki podatkowe związane z otrzymaniem wskazanych w wniosków środków finansowych.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy.
Brak możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego na Fakturach dokumentujących nabycie usług unieszkodliwiania odpadów pochodzenia zwierzęcego.
Opodatkowania podatkiem akcyzowym utylizacji półproduktów do których użyto alkoholu etylowego zwolnionego ze względu na przeznaczenie; zwolnienie z opodatkowania alkoholu etylowego gdy w procesie produkcji nie został wytworzony produkt końcowy.
1) Czy przychód z tytułu refaktury usług utylizacji stanowi przychód z działalności opodatkowanej na zasadach ogólnych i powstaje w ostatnim dniu przyjętego między Spółką a Dostawcą okresu rozliczeniowego; 2) Czy koszty ponoszone w związku z zakupem usługi utylizacji odpadów są kosztami bezpośrednio związanymi z przychodami z tytułu refaktury usługi utylizacji?
Prawo do niszczenia paragonu fiskalnego dokumentującego transakcję, dla której wystawiona została faktura elektroniczna
Brak obowiązku wysłania Klientom paragonu fiskalnego w sytuacji wyrażenia przez nich zgody na wydanie i przesłanie faktur elektronicznych poprzez udostępnienie ww. faktur na indywidualnych kontach Klientów lub przesłaniu tych faktur jako załącznik w wiadomości elektronicznej oraz prawidłowości postępowania Wnioskodawcy w świetle art. 106h ustawy.
Podatek od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur zakupowych w wersji elektronicznej i zachowanie prawa do odliczenia podatku VAT w sytuacji gdy papierowe oryginały faktur zostaną zniszczone.