Najczęściej wybieraną przez pracodawców formą działalności socjalnej jest zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Szczegółowe zasady prowadzenia takiej działalności zawiera regulamin funduszu, który określa m.in. rodzaje świadczeń finansowanych z zfśs i warunki ich przyznawania.
Ustalenie, czy uzyskane na podstawie art. 15gga ustawy o COVID-19 dofinansowanie stanowi przychód podatkowy oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia pracowników pokrytych tym dofinansowaniem.
W zasadzie każdy z oferowanych benefitów stanowi dla pracowników opodatkowany i oskładkowany przychód ze stosunku pracy. Jednak po spełnieniu określonych warunków istnieje możliwość zaoszczędzenia na ww. należnościach publicznoprawnych od przekazanych świadczeń. W przypadku wątpliwości w kwestii dopuszczalności wyłączenia danego świadczenia z podstawy wymiaru podatku i składek ZUS rekomendujemy, aby
Określenie źródła przychodu z tytułu zapomogi i innych nieodpłatnych świadczeń przekazywane przez Stowarzyszenie.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w sytuacji wypłaty zapomogi pracownikom Wnioskodawcy, pomagającym ofiarom wojny na Ukrainie.
Ustalenie czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na wypłaty dla pracowników zapomogi będą stanowiły koszty uzyskania przychodu Wnioskodawcy.
opodatkowanie zapomogi z ZFŚS
Od 11 października 2021 r. zasady tworzenia, organizowania, działania oraz likwidacji kas zapomogowo-pożyczkowych będzie regulować ustawa z 11 sierpnia 2021 r. o kasach zapomogowo-pożyczkowych (dalej: ustawa o KZP). Zastąpiła ona poprzednio obowiązujące w tym zakresie rozporządzenie w sprawie pracowniczych kas zapomogowo-pożyczkowych oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych w zakładach pracy
Czy jednorazowe świadczenie Economic Impact Payment podlega w Polsce opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Ustalenie, czy kwoty wpłaconych przez Wnioskodawcę odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, które następnie zostaną wypłacone tytułem zapomogi na rzecz małżonków pracowników, Wnioskodawca może rozpoznać jako koszty uzyskania przychodów (pytanie oznaczone we wniosku nr 3).
Epidemia COVID-19 wpłynęła negatywnie na kondycję finansową znacznej części polskich pracodawców. Mimo to wiele podmiotów zatrudniających nadal oferuje swoim pracownikom świadczenia (bonusy) pozapłacowe. Spora część tych świadczeń ma na celu przede wszystkim zadbać o stan zdrowia pracowników oraz zminimalizować ryzyko transmisji koronawirusa na terenie zakładu pracy. W konsekwencji zniwelowanie niepożądanych
w zakresie obowiązków płatnika w odniesieniu do wypłacanych przez Wnioskodawcę zapomóg
obowiązków płatnika w związku z wypłatą jednorazowej zapomogi emerytalnej
Od 1 stycznia 2021 r. obowiązuje szerszy zakres stosowania zwolnienia z podatku, w ramach tzw. zerowego PIT dla młodych, o przychody z praktyk absolwenckich i stażu uczniowskiego. Zwolnienie dotyczy przychodów z tych źródeł uzyskanych najwcześniej od 1 stycznia 2021 r. Ponadto zostały wydłużone okresy stosowania podwyższonych limitów zwolnień z podatku dla zapomóg, świadczeń socjalnych i dofinansowań
Możliwość skorzystania ze zwolnienia podatkowego z tytułu otrzymania zapomogi humanitarnej z Australii art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zapomoga wypłacona pracownikowi ze środków ZFŚS w związku z kontuzją, jakiej doznało jego dziecko, jest zwolniona w całości z PIT. Pracodawca nie pobiera od wypłaconej kwoty zaliczki na PIT. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Jesteśmy zakładem, który utracił status zakładu pracy chronionej. Zachowujemy jednak zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych (spełniamy ustawowe warunki). Chcemy z tego funduszu wypłacać niepełnosprawnym pracownikom zapomogi losowe z tytułu długotrwałej choroby. Czy te kwoty mogą być zwolnione ze składek ZUS?