uznanie czynności przeklasyfikowania biokomponentu w biopaliwo za produkcję wyrobów energetycznych
Czy wyroby o kodach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego mogą podlegać w Polsce opodatkowaniu podatkiem akcyzowym w tej formie, w jakiej przedmiotem opodatkowania czynią je przepisy polskiego systemu podatku akcyzowego?
Czy w opisanym stanie faktycznym, wypełnione zostały warunki zwolnienia od akcyzy aromatów spożywczych zawierających w swym składzie alkohol etylowy (CN 3302) zużytych do produkcji artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o zawartości alkoholu nie przekraczającej 1,2% objętości (zużytych przez Spółkę do produkcji napojów nie będących wyrobami akcyzowymi), a w związku z czy procedura zawieszenia
Czy, biorąc pod uwagę w szczególności treść przepisów dyrektywy horyzontalnej oraz dyrektywy energetycznej, Spółka w okresie do 28 lutego 2009 r. była zobowiązana do zapłaty podatku akcyzowego w następstwie nabycia wewnątrzwspólnotowego olejów smarowych opisanych w niniejszym wniosku, które to oleje były przeznaczone i zużywane do celów innych niż napędowe lub opałowe?
Czy w opisanym przypadku przedmiotowe tłuszcze utylizacyjne, jako tłuszcze podlegające obowiązkowej utylizacji ze względu na ich wysoką szkodliwość dla środowiska podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym?
Nabycie wewnątrzwspólnotowe środka do odmrażania o kodzie CN 3820 00 00 z zawartością alkoholu etylowego całkowicie skażonego, zgodnie z rozporządzeniem komisji 3199/93/WE
Wnioskodawca posiada skład podatkowy, w którym produkowany jest wyrób akcyzowy zharmonizowany o kodzie CN 3811 i symbolu PKWiU 24.66.32-90.00, do którego zalicza się preparaty dodawane do olejów mineralnych (włącznie z benzyną) lub do pozostałych cieczy stosowanych do tych samych celów co oleje mineralne (inne niż preparaty przeciwstukowe i dodatki do olejów smarowych). W przypadku, gdy produkowany
Czy w opisanym przypadku po stronie Wnioskodawcy powstaje obowiązek podatkowy i w związku z tym będzie obowiązany do zapłaty akcyzy, za wyprowadzenie ze składu podatkowego powstałej w czasie transportu nadwyżki, a ujawnionej w składzie podatkowym odbiorcy?
określenie podmiotu zobowiązanego do zapłaty podatku akcyzowego z tytułu powstania nadmiernych ubytków w czasie przemieszczania gazu płynnego LPG
zwrot do producenta wyrobów akcyzowych zharmonizowanych i prawo do pomniejszenia akcyzy o kwotę podatku od tych wyrobów
Toluen jest wyrobem energetycznym, którego przetwarzanie jest produkcją wyrobów akcyzowych. W związku z faktem, iż w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym nie będą miały zastosowania ustawowe wyłączenia dotyczące obowiązku produkcji w składzie podatkowym, przetwarzanie to może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym.
W celu prawidłowego oszacowania kwoty zabezpieczenia akcyzowego dla wyrobu energetycznego podwójnego zastosowania jakim jest toluen należy przyjąć stawkę wyższą, która jest właściwą w przypadku użycia toluenu jako paliwo i wynosi 1822 zł/1000 litrów.
wyroby akcyzowe zharmonizowane w tym smoła z węgla oznaczona kodem CN 2706 00 00 (które nie są wykorzystywane do celów napędowych, opałowych lub produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych) mogą być magazynowane w zbiornikach poza składem podatkowym pod warunkiem wypełnienia obowiązków wynikających z wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
Czy oleje smarowe i smary oznaczone kodami CN 2710 oraz 3403 19 wykorzystywane przez Spółkę dla innych celów niż opałowe i napędowe będą podlegały opodatkowaniu podatkiem akcyzowym? Jaką stawkę akcyzy Spółka jest zobowiązana zastosować?
Czy planowany import koncentratu płynu do spryskiwaczy o kodzie CN 3820 00 00 zwolniony będzie od podatku akcyzowego?
Czy w świetle obowiązujących przepisów Wnioskodawca może ubiegać się o wydanie zezwolenia na prowadzenie drugiego składu podatkowego?
Oleje smarowe przeznaczone na cele inne niż opałowe lub napędowe są wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi zarówno w świetle uregulowań wspólnotowych jak również krajowych. Ich nabycie wewnątrzwspólnotowe wiąże się z dokonaniem zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym do właściwego naczelnika urzędu celnego i złożeniem zabezpieczenia akcyzowego.
Czy w związku przeznaczeniem na cele opałowe szerokiej frakcji węglowodorów KTS-F o symbolu PKWiU 24.66.32-90.00 i kodzie CN 3811, Wnioskodawca z tego tytułu powinien zapłacić akcyzę w wysokości 60 zł za każdą tonę przeznaczoną na cele opałowe?
Czy na Spółce w związku z przywozem ww. rozpuszczalnika, ciąży obowiązek złożenia zabezpieczenia akcyzowego?
Czy Wnioskodawca jest zobowiązany do składania zabezpieczenia finansowego w świetle zmian dotyczących zwolnień, w przypadku nabycia alkoholu etylowego oraz alkoholu zawartego w rozcieńczalnikach, rozpuszczalnikach oraz spryskiwaczach z zastosowaniem zwolnienia od podatku akcyzowego?
opodatkowanie olejów smarowych podatkiem akcyzowym na terytorium RP nie jest sprzeczne z przepisami UE