Dotyczy ustalenia czy kwoty wypłacane poszkodowanemu pracownikowi, na podstawie prawomocnego wyroku sądu, zgodnie z treścią zawartego pomiędzy stronami porozumienia opisanego we wniosku, stanowić będą dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodu.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą dodatkowej odprawy pośmiertnej przysługującej rodzinie zmarłego pracownika.
Pracodawcy i zleceniodawcy będący płatnikami zasiłków mają obowiązek ustalania okoliczności i przyczyn wypadków, jakim ulegają ubezpieczeni, jak również prawa do świadczeń przysługujących im z tego tytułu. Zasiłek chorobowy, zasiłek wyrównawczy czy świadczenie rehabilitacyjne przysługują w takiej sytuacji z ubezpieczenia chorobowego albo wypadkowego. Decyduje o tym rodzaj wypadku. Przy ustalaniu prawa
Skutki podatkowe odszkodowania za wypadek przy pracy wypłaconego przez ZUS oraz na mocy porozumienia zawartego z pracodawcą oraz na podstawie wyroku sądu.
Wypłata odszkodowania – mającego postać jednorazowej (skapitalizowanej) renty zamiast zasądzonej wyrokiem comiesięcznej bezterminowej renty przyznanej na podstawie przepisów prawa cywilnego z tytułu zwiększonych potrzeb i utraty możliwości pracy zarobkowej, będzie korzystała ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 3c ustawy o podatku dochodowym
Dotyczy ustalenia, czy dla Spółki kwoty wypłaconego przez (…) zadośćuczynienia i odszkodowania bezpośrednio do poszkodowanego pracownika stanowią przychód do opodatkowania i czy stanowią koszt uzyskania przychodu.
Przepisy Kodeksu pracy dopuszczają możliwość zdalnego, poza miejscem prowadzenia działalności przez pracodawcę, wykonywania pracy przez pracownika. Takim miejscem jest najczęściej adres zamieszkania pracownika, ale może to być również inne miejsce uzgodnione z pracodawcą. Świadczenie pracy w tym trybie nie eliminuje ryzyka wystąpienia wypadku i uznania go za wypadek przy pracy. Uznanie zdarzenia za
Dotyczy opodatkowania renty wdowiej z Niemiec oraz obowiązku wykazania rent sierocych małoletnich dzieci w składanym zeznaniu podatkowym.
Możliwość zaliczenia wydatków związanych z wypadkiem pracownika do kosztów uzyskania przychodów.
Od 1 stycznia 2023 r. obowiązuje zmieniony wzór statystycznej karty wypadku przy pracy. W nowym rozporządzeniu w sprawie statystycznej karty wypadku przy pracy określono także sposób i terminy jej sporządzania oraz przekazywania do właściwego urzędu statystycznego. Zmiana ta ma na celu ujednolicenie danych dotyczących wypadków przy pracy z normami Europejskiej Statystyki w Zakresie Wypadków przy Pracy
Brak podstawy do zastosowania zwolnienia z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 3 updof kwoty zadośćuczynienia (otrzymanej za śmierć brata podczas wykonywania pracy), która wynika z ugody pozasądowej.
1) Zwolnienie z opodatkowania otrzymanych kwot odsetek za opóźnienie w sprawie o roszczenia odszkodowawcze związane z wypadkiem przy pracy. 2) Zwolnienie z opodatkowania kwoty skapitalizowanej renty.
Skutki podatkowe otrzymania odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy.