Wydatki poniesione na należności główne i odsetki z tytułu solidarnych zobowiązań inwestora wobec podwykonawców, wynikające z art. 647¹ Kodeksu cywilnego, nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, gdyż nie spełniają kryteriów definitywnego wydatku i pozostają w związku gwarancyjnym, które jest wyłączone z definicji kosztów podatkowych według art. 16 ust. 1 Ustawy CIT.
Zwolnienie z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie dotyczy pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, a wyłącznie osób prowadzących działalność gospodarczą i zamieszkujących w Polsce. Jednakże, na gruncie umowy SOFA II, obywatel nierezydent zatrudniony przez wykonawcę kontraktowego USA może korzystać ze zwolnienia z opodatkowania
Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT, dochody z umowy o pracę pracowników wykonawców kontraktowych USA nie są zwolnione z opodatkowania na terytorium RP; natomiast zwolnienie przewidziane w art. 20 ust. 5 Umowy o współpracy obronnej ma zastosowanie do tego rodzaju dochodów.
Dochody uzyskane przez podwykonawców świadczących usługi na rzecz sił zbrojnych USA w ramach umowy podwykonawstwa, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT, są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych, nawet jeśli umowa nie została zawarta bezpośrednio z tymi siłami, ale jest realizowana na ich rzecz.
Zwolnienie podatkowe przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT nie dotyczy pracowników nieposiadających miejsca zamieszkania w Polsce; jednakże pracownicy wykonawcy kontraktowego USA mogą korzystać ze zwolnienia zgodnie z art. 20 ust. 5 Umowy o wzmocnionej współpracy obronnej między Polską a USA.
Na gruncie umowy SOFA II dochody pracowników wykonawców kontraktowych USA, niebędących rezydentami podatkowymi w Polsce, mogą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, podczas gdy zakres zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy o PIT nie obejmuje umów o pracę.
Usługi artystyczne świadczone przez indywidualnego twórcę, w zakresie koncertów i opraw muzycznych o charakterze kulturalnym, podlegają zwolnieniu od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b ustawy o VAT, jako usługi kulturalne wykonywane przez artystę wykonawcę.
Dochody uzyskiwane przez spółkę z tytułu świadczenia na zlecenie Skarbu Państwa usług żywienia wojsk USA na terytorium Polski podlegają zwolnieniu z CIT zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 23a ustawy o CIT., natomiast dochody z usług cateringowych świadczonych na terenie Niemiec nie spełniają przesłanek do zwolnienia z CIT na podstawie art. 34 ust. 2 Umowy EDCA.
Dochody zagranicznych pracowników, którzy nie są obywatelami polskimi ani w Polsce niezamieszkują na stałe, podlegają zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 20 ust. 5 umowy EDCA, jednakże spółce przysługuje status płatnika PIT względem polskich rezydentów; przepis art. 21 ust. 1 pkt 46c ustawy PIT nie ma zastosowania do wynagrodzeń zagranicznych pracowników spółki jako wykonawców kontraktowych
Możliwości zwolnienia z opodatkowania dochodów osoby wykonującej pracę– na podstawie stosunku pracy – na rzecz podmiotu, który zawarł kontakt z rządem USA na wykonanie prac wyłącznie w zakresie świadczenia usług na rzecz sił zbrojnych USA na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Możliwości zwolnienia z opodatkowania dochodów osoby wykonującej pracę– na podstawie stosunku pracy – na rzecz podmiotu, który zawarł kontakt z rządem USA na wykonanie prac wyłącznie w zakresie świadczenia usług na rzecz sił zbrojnych USA na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Możliwość korzystania ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust 1 pkt 33 lit. b ustawy o VAT świadczonych usług nauki rysunku, malowania obrazów i tworzenia ilustracji komputerowych w ramach prowadzonych kursów.
Zwolnienie od opodatkowania dochodów osiąganych przez wykonawców kontraktowych z tytułu dostarczania usług (...).
Zwolnienia dochodu uzyskanego w ramach świadczenia usług na rzecz sił zbrojnych USA.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania dochodu Oddziału przedsiębiorcy zagranicznego z tytułu dostawy towarów i usług za rzecz Sił Zbrojnych USA jako „wykonawcy kontraktowego USA”.
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania dochodów Spółki z tytułu dostawy towarów, świadczenia usług lub budowy infrastruktury na rzecz sił zbrojnych USA w oparciu o art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o CIT oraz rozliczenia przychodów i kosztów na podstawie klucza przychodowego z art. 15 ust. 2-2a ustawy o CIT.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania dochodów uzyskanych z tytułu świadczenia Usług na rzecz organizacji USA.
Dotyczy ustalenia, czy w przypadku usług budowlanych realizowanych w oparciu o Kontrakty budowlane przedstawione w stanie faktycznym, przychód w podatku dochodowym od osób prawnych (CIT) z tytułu wykonania tych usług powstawał w dacie sporządzenia protokołów odbioru
Czy wykupienie przez Wnioskodawcę ubezpieczenia na życie obejmującego prezesa zarządu spółki będącej Wnioskodawcą oraz dwóch Wykonawców będzie stanowiło koszt uzyskania przychodów.
Brak możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
Zwolnienie od podatku świadczonych usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego realizowane przez Pana (jako wykonawcę oraz podwykonawcę) w formie kompleksu szkoleń oraz inne usługi ściśle z nimi związane, w tym usługi doradztwa zawodowego oraz pośrednictwa pracy, doradztwa psychologicznego, grupowych warsztatów z doradcą zawodowym, coachingu finansowane w co najmniej 70% ze środków
Osoby, które nie posiadają statusu pracownika i są zatrudnione na podstawie umów cywilnoprawnych, mają prawo do należności za podróż odbytą w celu realizacji zadań wynikających z takich umów. Jednak w przypadku tych osób odbywanie przez nie podróży nie jest podróżą służbową w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy, lecz ma znacznie szerszy zakres. Zleceniobiorcom przysługuje co do zasady zwrot wydatków
W wyniku zmian wprowadzonych od 1 stycznia 2023 r. przez Polski Ład 2.0 Ministerstwo Finansów opublikowało w BIP nowy wzór PIT-2. Jest to 9 wersja tego dokumentu i bardzo różni się od poprzednich. Nie zawiera bowiem tylko oświadczenia, jakie mógł złożyć pracownik w sprawie zastosowania kwoty zmniejszającej miesięczne zaliczki podatkowe od uzyskiwanych przychodów, ale też szereg oświadczeń i wniosków