Ustalenia: - czy w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym otrzymane przez Spółkę wsparcie zwolnione jest z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53 oraz art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”), - w jakim momencie Spółka powinna rozpoznać zwolnienie z opodatkowania w przypadku zaliczki na wsparcie
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych poniesionymi wynagrodzeniami na rzecz Kontrahentów - wsparcie sprzedaży produktów.
Opodatkowanie dochodów podmiotu zarządzającego specjalną strefą ekonomiczną.
Wydanie interpretacji indywidualnej - dotyczy działalności Wnioskodawcy w ramach decyzji o wsparciu
1. Czy w związku z opisanym stanem faktycznym / zdarzeniem przyszłym, Wnioskodawca będzie zobowiązany do zapłaty zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: „podatek u źródła” lub „WHT”) zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT z tytułu wynagrodzenia otrzymywanego za świadczenie na rzecz A. Usług SaaS? 2. Czy w związku z opisanym stanem faktycznym / zdarzeniem przyszłym, Wnioskodawca
W zakresie skutków podatkowych otrzymania wpłat od anonimowych patronów.
W zakresie skutków podatkowych otrzymania wsparcia rzeczowego (sprzętu komputerowego) na podstawie zawartej umowy darowizny w ramach programu „e-Gabinet+”.
Czy po wykorzystaniu puli pomocy publicznej przysługującej na mocy decyzji o wsparciu nr 1, Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, do całości dochodu ze sprzedaży metali uzyskanego w roku podatkowym 2023/2024 (z wykorzystaniem nowej inwestycji), do wysokości puli pomocy przysługującej w związku z nową inwestycją
Czy brak odpłatności za udzielone Spółce przez Podmioty Powiązane Poręczenia, wynikające z sytuacji i otoczenia przedstawionego w zaistniałym stanie faktycznym, generuje obowiązek rozpoznania przez Spółkę przychodu z nieodpłatnych świadczeń, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT. Czy jeżeli odpowiedź na pytanie nr 1 jest twierdząca (nieodpłatne poręcznie stanowi przychód), wówczas przychód
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.
Czy Wnioskodawca będzie uprawniony do skorzystania z ulgi dla wspierających sport, o której mowa w przepisie art. 18ee ust. 1 pkt 1 u.p.d.o.p., tj. czy jest uprawniony do odliczenia od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 u.p.d.o.p., kwoty stanowiącej 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych na działalność sportową w przypadku sponsorowania klubu sportowego który ponosi wydatki
Czy Dodatkowe wpłaty na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców dokonywane na podstawie Ustawy o finansowaniu mogą stanowić dla Banku koszt uzyskania przychodu na podstawie art. 15 ust. 1
1) Czy Spółka będzie uprawniona, na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy o CIT, do odliczenia od podatku dochodowego od osób prawnych do zapłaty w Polsce podatku u źródła pobranego w Brazylii od wynagrodzenia z tytułu świadczenia na rzecz BrCo usług na zasadach wskazanych w tym przepisie? 2) Czy, w przypadku stosowania art. 20 ust. 1 ustawy o CIT, tj. odliczenia od podatku dochodowego od osób prawnych do
W zakresie ustalenia czy wpłaty otrzymane w formie walut wirtualnych stanowią przychód na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz w jakim momencie powstaje ww. przychód.
W zakresie ustalenia, czy przekazane spółkom sklepowym w ramach Programu wsparcia środki pieniężne będą stanowiły dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu w momencie ich przekazania oraz czy przekazanie środków pieniężnych Wnioskodawcy przez spółkę sklepową - w razie spełnienia warunków wskazanych w Programie - będzie stanowiło dla Wnioskodawcy przychód podatkowy.
Dotyczy braku opodatkowania opłat pobieranych od obywateli Ukrainy za wykonywanie przez gminę świadczeń na ich rzecz.
W zakresie ustalenia, czy zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych w myśl art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP, będzie podlegał cały dochód uzyskany z realizacji działalności wskazanej w DoW w przypadku: - realizacji przez Pracowników z grupy 1 pracy w systemie zdalnym, nawet po ustaniu stanu zagrożenia epidemicznego, - realizacji przez Pracowników z grupy 1 pracy w systemie hybrydowym, nawet po ustaniu
W zakresie ustalenia, czy Spółka może prowadzić łączną ewidencję kosztów i łączną ewidencję przychodów działalności zwolnionej, prowadzonej w Polskiej Strefie Inwestycji (PSI) dla inwestycji objętej Decyzją nr 1 i 2 (pytanie oznaczone we wniosku nr 1).
W zakresie braku zastosowania ograniczenia z art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do Usług Wsparcia.
W zakresie braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w fakturach dokumentujących zakup towarów i usług nabywanych w celu realizacji poszczególnych zadań projektu.
Czy sprzedaż Wierzytelności w wyniku zawarcia przez Wnioskodawcę z Faktorem Umowy faktoringu, na warunkach opisanych w stanie faktycznym, skutkuje dla Spółki (jako faktoranta) powstaniem przychodu podatkowego? W przypadku odpowiedzi twierdzącej na pytanie nr 1, czy dochód z tego tytułu korzysta ze zwolnienia CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT?