Nieodpłatne przekazanie instalacji fotowoltaicznych po okresie trwałości projektu, jako finalny element usługi publicznej niegenerujący przysporzenia majątkowego, nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych ani obowiązkowi sporządzenia informacji PIT-11.
Preproporcja i proporcja sprzedaży uprawniają Gminę do częściowego odliczenia VAT od inwestycji, niezależnie od finansowania z Polskiego Ładu. Dofinansowanie nie zwiększa podstawy opodatkowania, gdyż nie jest dopłatą do ceny usług.
Znaki towarowe zarejestrowane poza UE nie mogą być uznane za wartości niematerialne podlegające amortyzacji, podczas gdy patenty europejskie, autorskie prawa majątkowe oraz know-how, które posiadają niezbędne cechy prawne, podlegają amortyzacji podatkowej zgodnie z art. 16b ust. 1 ustawy o CIT.
W przypadku odmowy rejestracji patentu złożonego przez twórcę zgłoszenia patentowego, wnoszone aportem do spółki kapitałowej prawa ze zgłoszeń patentowych mogą być uznane za komercjalizowaną własność intelektualną jako udokumentowany know-how, co skutkuje brakiem obowiązku rozpoznania przychodu zgodnie z art. 17 ust. 1e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Miasto B nie jest uprawnione do obniżenia podatku należnego o VAT naliczony z tytułu zakupów związanych z projektem e-usług, gdyż działa jako organ władzy publicznej, a zakupy nie wiążą się z czynnościami opodatkowanymi.
Gmina, jako prosument energii odnawialnej, będzie uprawniona do odliczenia podatku VAT związanego z realizacją inwestycji, w części odnoszącej się do montażu instalacji fotowoltaicznej, w zakresie, w jakim wydatki te będą służyły działalności gospodarczej opodatkowanej VAT, przy czym stosowne przepisy o proporcjonalnym określaniu obniżenia podatku naliczonego mają zastosowanie.
Premia kogeneracyjna, jako dopłata do energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji, nie kwalifikuje się jako dotacja na gruncie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i tym samym nie jest zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych.
Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT od poniesionych wydatków inwestycyjnych związanych z realizacją projektów infrastrukturalnych poprzez zastosowanie proporcji określonej na podstawie danych urzędu samorządu, zgodnie z art. 86 ust. 2a ustawy o VAT, przy założeniu, że wydatki te służą zarówno działalności gospodarczej, jak i celom innym niż gospodarcze.
Gmina ma prawo do odliczenia VAT od wydatków na infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, stosując proporcję opartą na zużyciu m3, co obiektywnie odzwierciedla wykorzystanie infrastruktury do czynności opodatkowanych, a nie generalny prewspółczynnik z rozporządzenia.
Bezzwrotne świadczenia pieniężne przyznawane nauczycielom w związku z indywidualnym zdarzeniem losowym lub długotrwałą chorobą podlegają zwolnieniu do 6000 zł, zaś inne świadczenia dla byłych nauczycieli są zwolnione do 4500 zł. Nadwyżki są opodatkowane 10% zryczałtowanym podatkiem.
Odliczenie VAT od wydatków na modernizację infrastruktury prosumenckiej Gminie nie przysługuje, gdyż produkcja energii na własne potrzeby nie stanowi czynności opodatkowanej. Wobec braku wynagrodzenia za nadwyżki energii oraz braku związku wydatków z działalnością opodatkowaną, warunki do odliczenia podatku naliczonego nie są spełnione.
Czynność wprowadzenia energii elektrycznej wyprodukowanej w instalacjach fotowoltaicznych do sieci podlega opodatkowaniu VAT, zaś otrzymane dofinansowanie z Programu Inwestycji Strategicznych nie stanowi podstawy opodatkowania tym podatkiem.
Jednostka samorządu terytorialnego ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu kosztów inwestycji związanych zarówno z działalnością gospodarczą opodatkowaną VAT, jak i działalnością inną niż gospodarcza, przy zastosowaniu prewspółczynnika VAT, jeśli nie jest możliwe jednoznaczne przypisanie wydatków do konkretnej działalności.
Podatek od towarów i usług dotyczący wyliczenia prewspółczynnika na podstawie danych za rok poprzedni.
ustalenia: • czy otrzymana pomoc publiczna przyznana w oparciu o ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o systemie rekompensat dla sektorów i podsektorów energochłonnych stanowi dla Spółki przychód korzystający ze zwolnienia z CIT na podstawie ww. art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „UPDOP”), • w przypadku uznania stanowiska Spółki w zakresie pytania 1 za prawidłowe,
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją Projektu, na podstawie art. 86 ust. 2a ustawy oraz brak prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją Projektu, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy.
Gminie nie przysługuje/nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w cenie towarów i usług nabywanych w związku z realizacją Projektu oraz Projektu 2.
Możliwość odliczenia podatku VAT w części od wydatków poniesionych w ramach realizacji projektu.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego - sieć kanalizacyjna (pełne prawo) i modernizacja oczyszczalni ścieków (część).
Ustalenie czy Spółka, stosownie do treści art. 18db Ustawy o CIT, będzie uprawniona do pomniejszania w całości kwoty podlegających przekazaniu na rachunek urzędu skarbowego Zaliczek PIT wskazanych w art. 18db ust. 2 Ustawy o CIT, tj. niezależnie od ilości czasu pracy przeznaczonego na Działalność B+R przez danego Specjalistę B+R w danym miesiącu, z zachowaniem warunków określonych w treści art. 18db
Częściowe prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z Infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną z zastosowaniem klucza odliczenia wyliczonego według udziału liczby metrów sześciennych wody dostarczonej/odprowadzonych ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych (czynności opodatkowane VAT) w liczbie metrów sześciennych wody dostarczonej/odprowadzonych ścieków