Czy realizowane przez Spółkę wypłaty do Kontrahentów w postaci Opłat Dodatkowych stanowią należności, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 updop (tj. należności za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia przemysłowego) i w związku z tym podlegają one opodatkowaniu u źródła w Polsce.
Deklarowanie i rozliczenie podatku akcyzowego od sprzedaży krajowej alkoholu etylowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy; moment powstania możliwości zwolnienia zabezpieczenia akcyzowego
Czy powstanie w Polsce zakład podatkowy Wnioskodawcy w rozumieniu art. 4a pkt 11 Ustawy o CIT oraz art. 5 Umowy pomiędzy Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec?
Brak obowiązku wliczenia do podstawy opodatkowania z tytułu świadczonych usług poniesionych kosztów opłat do urzędów, GSSE, GIW, które obciążają zleceniodawcę oraz zastosowania stawki podatku 0% dla usług świadczonych w porcie związanych z obsługą ładunków będących przedmiotem transportu międzynarodowego.
Czy koszty ponoszone przez Wnioskodawcę na wypłatę Wynagrodzenia stanowią koszty bezpośrednio związane ze świadczeniem przez Wnioskodawcę Usług spedycyjnych w rozumieniu art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy CIT?
Czy wydanie towaru przewoźnikowi, celem dostarczenia tego towaru kupującemu, będzie skutkowało uznaniem, że w dacie tego wydania towaru nastąpiło dokonanie dostawy towaru, co u Wnioskodawcy skutkować będzie powstaniem obowiązku podatkowego w podatku VAT w rozumieniu art. 19a ust. 1 ustawy o VAT?
W zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku dostarczenia towaru za pośrednictwem spedytora.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca może skorzystać z ulgi za złe długi oraz dokonać korekty podatku należnego.
Ponieważ importowane towary nie są konsumowane przez Wnioskodawcę w ramach prowadzonej działalności spedycyjnej a wartość przewożonych (importowanych) towarów nie stanowi części kosztów składających się na wynagrodzenie przewoźnika, przesłanki zastosowania art. 86 ust. 1 oraz art. 86 ust. 8 ustawy o VAT nie zostały spełnione.
w zakresie opodatkowania stawką VAT 0% usług transportu międzynarodowego i spedycji w przypadku importu towarów zwolnionych
W jakim momencie Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów koszty związane z dostawą i montażem kontenerów na terenie inwestycji? W jakim momencie Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów koszty związanie z odbiorem i demontażem kontenerów?
Wnioskodawca dostarczając towar przez przewoźnika (kuriera) na zasadach reguły FCA (Incoterms) jest zobowiązany rozpoznać obowiązek podatkowy w dniu wydania towaru przewoźnikowi.
Moment powstania obowiązku podatkowego w sytuacji przekazania towaru kurierowi/spedytorowi
obowiązek podatkowy powstaje na podstawie art. 19a ust. 1 ustawy, tj. w momencie przekazania towaru firmie spedytorskiej.
Czy Wnioskodawczyni może wykazać przychód za wykonaną usługę spedycyjno-transportową na trasie Polska-Hiszpania (data dostawy lipiec 2013 r.) w miesiącu rozliczenia usługi, tj. w sierpniu 2013 r.?
Czy na fakturze za usługę spedycyjną polegającą na organizacji transportu pod osłoną karnetu ATA towaru (grafiki, rzeźby, obrazy, banery, itd.) jadącego na wystawę z Polski do kraju trzeciego zastosowano właściwą stawkę VAT tj. 0% czy też powinna być zastosowana stawka 23%?
1. Czy opisane usługi transportowe świadczone przez Wnioskodawcę, stanowią wewnątrzwspólnotowe usługi transportu będące częścią usługi transportu międzynarodowego w rozumieniu § 8 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Rozporządzenia MF oraz § 9 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 nowego rozporządzenia MF w związku z art. 83 ust. 1 pkt 23 ustawy o VAT? 2. Czy na podstawie gromadzonych i opisanych dokumentów, Zainteresowany ma prawo
opodatkowanie świadczonych usług spedycyjno przeładunkowo przewozowych
Dokumentowanie WDT, w przypadku gdy dokumenty wymienione w art. 42 ust. 3 ustawy, nie potwierdzają jednoznacznie dostarczenia do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju towarów.
Jaka stawka VAT winna być zastosowana do nabywanych usług transportu, które są wykonywane przez polskiego przewoźnika na rzecz polskiego zleceniodawcy, na trasie Polska (załadunek) Szwajcaria (końcowy rozładunek), kiedy w międzyczasie część towaru jest rozładowywana w Niemczech?
Czy właściwe jest stosowanie przez Spółkę, w związku z fakturowaniem usług spedycyjnych stawki 0% dla usług demurrage, detention na podstawie art. 83 ust. 3 pkt 3 ustawy? Czy właściwe jest stosowanie przez Spółkę, w związku z fakturowaniem usług spedycyjnych w transporcie międzynarodowym stawki 0% dla opłat portowych polegających na obsłudze środków transportu (załadunek wyładunek, przeładunek) na
Czy transport towarów w obrębie bocznicy kolejowej stanowi część usługi transportu międzynarodowego do pierwszego miejsca przeznaczenia i czy upowaznia do zastosowania dla tej usługi stawkę VAT w wysokości 0%?