Zapłata przez Gminę za nabyte towary lub usługi objęte obligatoryjnym mechanizmem podzielonej płatności nie wymaga zastosowania tego mechanizmu w zakresie płatności zajmowanej egzekucyjnie, natomiast pozostałą część kwoty brutto należy uiścić z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności. Potrącenie lub kompensata wyłączają obowiązek zastosowania mechanizmu podzielonej płatności proporcjonalnie
Transakcja zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa, polegająca na przekazaniu zespołu składników materialnych i niematerialnych, które są organizacyjnie i funkcjonalnie wydzielone, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w świetle art. 6 pkt 1 ustawy o VAT.
Sprzedaż składników materialnych i niematerialnych przedsiębiorstwa Y stanowi transakcję zbycia przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 551 Kodeksu cywilnego, tym samym zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy o VAT wyłączona jest spod zakresu opodatkowania VAT. Przepisy ustawy o VAT do tej transakcji nie mają zastosowania.
Jednokrotne zawiadomienie ZAW-NR, wskazujące rachunek bankowy faktora, skutkuje brakiem konieczności ponowienia zgłoszenia przy kolejnych płatnościach na ten rachunek w ramach faktoringu, co eliminuje sankcje z art. 15d ust. 1 pkt 2 Ustawy o CIT.
Opłaty z tytułu windykacji, którymi Wnioskodawca będzie obciążał Pożyczkobiorców, nie będą stanowiły wynagrodzenia za usługi podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług opłaty dodatkowej za brak ważnego biletu parkomatowego na parkingu płatnym.
Czy opisane w stanie faktycznym Opłaty dodatkowe nakładane przez operatorów parkingów prywatnych oraz Opłaty dodatkowe nakładane przez zarządców stref parkingowych przy drogach publicznych stanowią wydatek niezwiązany z działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 28m ust. 1 pkt 3 PDOP i podlegają opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek.
Wartość pracy osób zatrudnionych nielegalnie na podstawie umowy cywilnoprawnej oraz wartość przychodów tych osób zatrudnionych na podstawie umowy cywilnoprawnej, nie będzie stanowiła przychodów z działalności gospodarczej, określonych w art. 14 ust. 2 pkt 20 ustawy PIT.
Czy w przypadku zapłaty za fakturę kwoty przekraczającej wartość określoną w art. 19 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców, w sytuacji braku rejestracji podatnika VAT jako podatnik VAT czynny, w związku z dokonaniem płatności na rachunek płatniczy nieujęty w Wykazie, w sytuacji braku zapisu na fakturze wyrazów „mechanizm podzielonej płatności”, Wnioskodawca nie jest zobowiązany do składania
Opodatkowanie podatkiem VAT opłaty dodatkowej, pobieranej w związku z nieprzestrzeganiem regulaminu korzystania z parkingu.
W zakresie ustalenia czy nota księgowa o wartości Spornej Kwoty wystawiona przez Y w związku z roszczeniem Y o zwrot kosztów nałożonych na Beneficjenta przez Instytucję Zarządzającą (NFOŚiGW) stanowi dla X koszt uzyskania przychodów.
Przychód sankcyjny – możliwość skorygowania przychodu, o którym mowa w art. 14 ust. 2 pkt 22 ustawy, gdy Wnioskodawca zwróci konsumentowi gotówkę z tytułu zapłaty i konsument ureguluje płatność w formie przelewu bankowego.
‒ Opodatkowanie usług odpłatnego wypożyczania rowerów miejskich, ‒ określenie momentu powstania obowiązku podatkowego po stronie Gminy z tytułu odpłatnego wypożyczenia rowerów użytkownikom, ‒ brak opodatkowania opłat o charakterze sankcyjnym za nieprawidłowe (niezgodne z regulaminem) korzystanie przez użytkowników z rowerów miejskich, ‒ brak obowiązku wystawienia faktury na rzecz Operatora za przekazane
Pracodawca może zostać skontrolowany w zakresie przestrzegania przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych przez różne organy kontrolne. Najczęściej będzie kontrolowany przez PIP w zakresie stosowania regulacji bhp i prawa pracy oraz przez ZUS w kwestii przestrzegania przepisów dotyczących ubezpieczeń społecznych.
Tradycyjną formą zapłaty za dokonywane transakcje jest zapłata w gotówce, tj. za pomocą banknotów lub monet. Transakcje opłacane w gotówce generują u przedsiębiorców tzw. obrót gotówkowy. Wszelkie inne sposoby zapłaty generują u przedsiębiorców tzw. obrót bezgotówkowy. Najczęściej obrót bezgotówkowy jest aktywowany poprzez opłacanie transakcji przelewem albo z wykorzystaniem karty płatniczej lub płatności
w zakresie ustalenia: - czy w związku z błędnie wykonanym przelewem zbiorczym, gdzie później Spółka ponownie dokonała przelewu dostawcy wartość podatku VAT z każdej faktury osobno z wystawionych uprzednio faktur na rachunek VAT kontrahenta, a następnie nadpłata w wysokości kwoty podatku VAT została zwrócona przez kontrahenta, Spółka będzie miała możliwość zaliczenia poniesionego wydatku do kosztów
Od 1 października 2020 r. za każdy błąd w ewidencji (pliku JPK_VAT) grozi kara. Wprowadzono też dodatkowe sankcje karnoskarbowe za uchybienia związane z ewidencją dla celów VAT. Ponieważ w wielu przypadkach podatnicy powierzają prowadzenie ewidencji i wysyłkę JPK_VAT biurom rachunkowym, należy przypomnieć, kto poniesie odpowiedzialność, jeżeli błąd zostanie popełniony przez biuro.
ustalenie, czy sankcja o której mowa w art. 15d ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych będzie miała zastosowanie w przypadku regulowania w Systemie ICC transakcji opodatkowanych VAT (lub zwolnionych z VAT) w Polsce
Sankcje przy zastosowaniu mechanizmu podzielonej płatności w przypadku płatności w ratach.
Pracodawca ma obowiązek udzielić pracownikowi zaległego urlopu wypoczynkowego za poprzedni rok najpóźniej do 30 września 2017 r. W tym roku 30 września przypada w sobotę. Jeżeli więc jest to dla pracownika dzień wolny od pracy, to urlopu trzeba udzielić najpóźniej 29 września br. Nieudzielenie zaległego urlopu w tym terminie grozi pracodawcy grzywną w wysokości od 1 do 30 tys. zł.
Wystawianie faktur na rzecz przedsiębiorców, którzy nie nabyli wykazanych na fakturze towarów (na podstawie paragonów, które nie zostały odebrane przez faktycznych nabywców), jest sprzeczne z prawem. Działania te notuje się przede wszystkim na stacjach paliw, ale też w sklepach handlujących materiałami budowlanymi. Obie strony takich transakcji (sprzedawcy i nabywcy) mogą ponieść dotkliwe konsekwencje
Jaka jest odpowiedzialność ZUS i jego urzędników za niezauważenie niewłaściwego zgłoszenia przedsiębiorcy i opłacania przez niego za niskich składek? Czy ZUS może sam skorygować deklaracje bez wydania decyzji i upomnieć się o te składki dopiero po 7 latach, zamiast na bieżąco wysłać upomnienie? Przecież w Płatniku urzędnik wszystko widzi na bieżąco. Czy jest sposób, aby bronić się przed takimi zaniechaniami