Rekompensata z tytułu poniesionych kosztów świadczenia usług publicznego transportu zbiorowego nie wchodzi w zakres podstawy opodatkowania VAT zgodnie z art. 29a ust. 1 ustawy o VAT, gdyż nie stanowi dopłaty do ceny usług transportowych.
Rekompensata przyznawana spółce przez jednostkę samorządu terytorialnego, mająca na celu pokrycie strat z usług publicznego transportu, oraz środki na podwyższenie kapitału zakładowego, nie stanowią podstawy opodatkowania VAT, jako że nie mają bezpośredniego wpływu na cenę świadczonych usług.
Rekompensata z tytułu ustalenia stawki opłaty mocowej wynoszącej 0 zł, stanowiąc element podstawy opodatkowania, musi być dokumentowana fakturą VAT oraz wykazywana w ewidencji podatkowej jako faktury, niezależnie od trudności technicznych w zbieraniu danych.
Wypłaty rekompensat dokonywane przez bank w celu zwrotu klientom środków utraconych w wyniku nieautoryzowanych transakcji płatniczych mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, w zakresie w jakim służą zachowaniu i zabezpieczeniu źródła przychodów banku. Środki odzyskane od sprawców, które wcześniej zostały uznane za koszt, stanowią przychód podatkowy
Straty banku, wynikające z nieautoryzowanych transakcji płatniczych, stanowią koszty uzyskania przychodu, o ile zachowano należyte staranności w działalności. Środki odzyskane od sprawców są przychodem podatkowym, gdy wcześniejsza rekompensata była kosztem podatkowym, co wyklucza sytuacje, w których ta strata nie została zaliczona jako koszt uzyskania przychodu.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu dokonanych zakupów i braku obowiązku jego korekty w związku z otrzymanym odszkodowaniem.
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p. pomocy publicznej w postaci określonej kwoty pieniężnej do cen energii elektrycznej i gazu.
Czy w sytuacji, w której Spółka pełni rolę sprzedawcy energii wytworzonej przez innego wytwórcę, to czy nabywając tę energię Spółka musi rozpoznać przychód podatkowy w części, która jest rekompensowana temu innemu wytwórcy przez Zarządcę.
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanej pomocy w ramach programu rządowego
Przychody otrzymane przez Państwa z tytułu zwrotów wydatków inwestycyjnych na realizację projektu (…) w ramach opisanego w stanie faktycznym mechanizmu rekompensat, dokonywane przez operatorów systemów przesyłowych (…) nie mogą zostać uznane za „nieodpłatne świadczenia” i nie podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych w myśl art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o CIT.
Brak opodatkowania otrzymanej przez Spółkę rekompensaty w związku z wykonywaniem powierzonych przez Gminę zadań własnych Gminy.
koszty uzyskania przychodów z tytułu rekompensaty za koszty odzyskiwania należności ponoszone na rzecz dostawców z siedzibą poza terytorium Polski
Rozpoznanie przychodu z tytułu rekompensaty za koszty odzyskiwania należności
Określenie podstawy oraz momentu rozpoznania przychodu z tytułu odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych.
w zakresie ustalenia: - czy wydatki poniesione przez Spółkę z tytułu zapłaty Kar umownych wypłaconych do dnia otrzymania Rekompensaty (do 29 października 2019 r.) nie stanowią kosztów uzyskania przychodów, jako wydatki zwrócone podatnikowi, natomiast wydatki z tytułu zapłaty Kar umownych wypłaconych po otrzymaniu przez Spółkę Rekompensaty stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu z art. 15
Otrzymana przez Wnioskodawcę rekompensata, stanowiąca zwrot kosztów wykonywanych zadań własnych Gminy, otrzymana w formie zapłaty, którą Wnioskodawca otrzymuje od Organizatora Gminy z tytułu świadczenia usług w zakresie lokalnego transportu zbiorowego stanowi podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy. Wnioskodawcy będzie przysługiwało w całości odliczenie
1. Czy w opisanej we wniosku sytuacji zasilenie osobistego konta Wnioskodawcy w Kole środkami pieniężnymi z rekompensat oraz rozliczenie ich w poczet zobowiązań statutowo - regulaminowych (w tym składek członkowskich do Koła oraz do Polskiego Związku Łowieckiego) stanowi przychód Wnioskodawcy podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym? 2. Czy zgromadzone na indywidualnym koncie w Kole nadwyżki
Czy jeżeli Koło Łowieckie w wewnętrznej uchwale ustaliło zarówno: 1. cenę tuszy zwierzęcej pobranej przez myśliwego na własny użytek, przy przyjęciu zryczałtowanych stawek, co zobowiązuje myśliwego do wpłaty na rzecz Koła określonej kwoty, 2. jak i rekompensatę kosztów polowania w wysokości zryczałtowanej stanowiącej 20% wypłaconej przez Koło myśliwemu, który odstawił tusze do punktu skupu, to czy
1. Czy myśliwy otrzymujący rekompensatę za pozyskaną zwierzynę, w wysokości 20% wartości tuszy zwierzyny uzyskuje dochód, od którego powinien odprowadzić podatek dochodowy od osób fizycznych, w sytuacji gdy zarząd koła nie wystawia PIT-u i nie odprowadza podatku? 2. Czy myśliwy kupujący tuszę na własny użytek wg. ceny skupu bez względu na wagę osiąga przychód, który to powinien stanowić podstawę do
Opodatkowanie dotacji do wozokilometra, otrzymywanej z budżetu gminy w związku z wykonywaniem usług przewozów pasażerskich.
Opodatkowanie zwrotu kosztów i opłat ponoszonych przez Wnioskodawcę w związku ze świadczonymi usługami prawniczymi:1. w zakresie wydatków dotyczących nabywania w swoim imieniu i na swoją rzecz opłat za znaczki pocztowe, parkowanie, przejazd autostradą, bilety kolejowe, bilety lotnicze, przejazd taksówką, przejazd samochodem, opłaty za nocleg nieprawidłowe;2. w zakresie wydatków dotyczących nabywania
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z kosztami poniesionymi z tytułu zabezpieczenia gazociągu przed wpływami eksploatacji górniczej.