Bony promocyjne nie stanowią przychodu podatkowego, ponieważ nie przynoszą realnej korzyści ekonomicznej. Natomiast bony towarowe i świadczenia pieniężne stanowią przychód z innych źródeł i mogą być zwolnione z opodatkowania jedynie w zakresie nieprzekraczającym 200 zł. Z tytułu przyznania tych świadczeń powstają obowiązki informacyjne, nie powstają jednak obowiązki płatnicze.
Momentem powstania przychodu z tytułu sprzedaży voucherów pobytowych w podatku dochodowym od osób prawnych jest chwila wykorzystania vouchera przez klienta na nabycie towaru lub usługi. W przypadku niewykorzystania vouchera, przychód powstaje w dniu upływu terminu jego ważności.
Wypłata przez spółkę farmaceutyczną rabatów pośrednich aptekom, za pośrednictwem sieci aptecznych, uprawnia do obniżenia podstawy opodatkowania VAT i podatku należnego zgodnie z art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy; kluczowy jest moment rzeczywistej wypłaty premii. Samo przyznanie rabatów nie wymaga wystawienia faktur korygujących.
Uczestnictwo w programie rabatowym, skutkujące nabyciem usług po niższej cenie, nie generuje przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż rabat jako zniżka nie stanowi świadczenia nieodpłatnego podlegającego opodatkowaniu.
Przyznanie przez Spółkę rabatów w ramach powszechnych promocji, dostępnych dla szerokiego grona klientów, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a zatem Spółka nie jest zobowiązana do pełnienia roli płatnika ani do sporządzania informacji podatkowej PIT-11.
Wprowadzenie programu rabatowego dla szerokiej grupy uczestników nie stanowi przychodu podatkowego dla beneficjentów z tytułu ulg cenowych, a tym samym nie nakłada na organizatora obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych.
Udzielenie przez pośrednika w przewozie osób rabatu partnerowi udzielającemu zniżki dla pasażera, uwzględnionego na fakturze VAT, uprawnia do obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu cyklicznych opłat serwisowych, zgodnie z art. 29a ust. 7 pkt 2 lub ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT.
W przypadku, gdy suma bonusów przewyższa należną prowizję za usługi pośrednictwa przez platformy, traktowanie jej jako podatku naliczonego nie jest uzasadnione; bonusy te są rabatami obniżającymi podstawę opodatkowania, co zgodnie z art. 29a ustawy VAT wyklucza odliczenie podatku przez beneficjenta.
Wypłata zaliczek na poczet rabatów potransakcyjnych posiadających charakter warunkowy i przyszłościowy, które nie generują dodatkowych obowiązków w zakresie VAT, jest traktowana jako czynność neutralna podatkowo, o ile spełnione są określone warunki umowne, a dokumentacja wspiera uzgodnienia stron.
Rabaty pośrednie i bezpośrednie przyznawane przez Wnioskodawcę w związku ze sprzedażą przez poprzedniego dostawcę nie upoważniają do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku VAT należnego Wnioskodawcy, ze względu na brak bezpośredniego udziału w transakcji obniżającej cenę towarów.
Wypłacane Partnerom premie kwartalne przez Spółkę stanowią wynagrodzenie za świadczone usługi związane z kupnem i sprzedażą produktów oraz podlegają opodatkowaniu VAT. Spółce przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego i uzyskania zwrotu nadwyżki tego podatku, jako że usługi Partnerów są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych VAT.
Przeniesienie wierzytelności własnych przez podatnika na rzecz faktora w ramach umowy faktoringu nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu VAT, jako że czynność ta nie jest uznawana za świadczenie usług w rozumieniu ustawy o VAT. Skonto udzielone z powodu wcześniejszej zapłaty przez faktora powoduje obowiązek korekty podstawy opodatkowania na bieżąco oraz wystawienia faktury korygującej.
Rabat pośredni, przyznany w postaci wynagrodzenia premiowego, uprawnia do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku VAT, gdyż stanowi obniżkę ceny produktów dostarczonych finalnemu odbiorcy w łańcuchu dystrybucji, niezwiązane ze świadczeniem wzajemnym.
Rabat po-transakcyjny przyznawany kontrahentom, wynikający z przekroczenia określonej wartości obrotu, kwalifikuje się jako rabat w rozumieniu art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT, umożliwiający obniżenie podstawy opodatkowania i podatku należnego na podstawie faktury korygującej.
Płatności wnioskodawcy na rzecz zagranicznych kontrahentów nie mieszczą się w zakresie świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, zatem nie podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym oraz obowiązkom płatnika, o których mowa w art. 26 ust. 1 ustawy o CIT.
E-kupony rabatowe wydane w ramach programu lojalnościowego, realizowane przy sprzedaży towarów, stanowią obniżkę cen, pomniejszającą podstawę opodatkowania VAT zgodnie z art. 29a ust. 7 pkt 2 ustawy, odzwierciedlając faktycznie otrzymane kwoty od nabywcy.
Wpłaty na Fundusz Kompensacyjny Szczepień Ochronnych nie mogą być uznane za obniżkę ceny i nie wpływają na podstawę opodatkowania podatkiem VAT, gdyż nie stanowią rabatu ani obniżki cen w rozumieniu art. 29a ust. 10 ustawy o VAT.
Ustalenie, czy wskazany Zwrot Kosztów, w ramach przyjętego Modelu Zwrotu Kosztów, nie stanowi rabatu, o którym mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy VAT, dokumentowanie Zwrotu Kosztów, prawo do odliczenia podatku z tytułu Usług Wsparcia świadczonych na rzecz Wnioskodawcy.
Brak obowiązków związanych z rozliczeniem podatku VAT z tytułu wypłaty środków Cashback na rzecz klientów.
Brak jest podstaw do zwiększenia wartości kosztów uzyskania przychodów, w związku z przyznaniem rabatu przez Spółkę, ponieważ przyznany rabat faktycznie obniża wartość sprzedaży Towarów.
Uznanie bonusu jako rabatu powodującego zmniejszenie podstawy opodatkowania podatkiem VAT usługi realizowanej przez Spółkę na rzecz danego Klienta (Użytkownika).
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania, sposób dokumentowania udzielanych rabatów pośrednich, prawo i termin obniżenia podatku należnego z tytułu udzielanych rabatów pośrednich oraz konieczność odzwierciedlenia czynności udzielania rabatu w ewidencji VAT.