1. Czy działalność Wnioskodawcy polegająca na projektowaniu i produkcji maszyn podejmowana w sposób przedstawiony w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 i 28 Ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 października 2018 r., a w konsekwencji Wnioskodawcy przysługuje prawo do skorzystania z odliczenia w ramach tzw. ulgi
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu.
W zakresie nieuznania przedmiotu Transakcji za ZCP czy przedsiębiorstwo, i w związku z tym podlegania transakcji opodatkowaniu VAT i uznania Nieruchomości za czynnością podlegającą zwolnieniu i rezygnacji z tego zwolnienia.
1. Czy działalność Wnioskodawcy polegająca na projektowaniu i produkcji maszyn podejmowana w sposób przedstawiony w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 i 28 Ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 października 2018 r., a w konsekwencji Wnioskodawcy przysługuje prawo do skorzystania z odliczenia w ramach tzw. ulgi
Niewpisanie nieruchomości do ewidencji środków trwałych i niedokonywanie odpisów amortyzacyjnych nie przesądza o tym, że późniejsze zbycie tej nieruchomości będzie traktowane jako sprzedaż prywatna. Jeżeli bowiem nieruchomość ta była faktycznie wykorzystywana w działalności gospodarczej i nie ma charakteru mieszkalnego, to jej zbycie należy zakwalifikować do przychodów z działalności gospodarczej –
Podatek od towarów i usług, który dotyczy ustalenia, czy wypłata odszkodowania na podstawie zawartej ugody powinna zostać opodatkowana podatkiem od towarów i usług.
Czy status mikro/małego przedsiębiorcy na potrzeby zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 11q ust. 3a pkt 1 w zw. z art. 11q ust. 3b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy ustalić jedynie w oparciu o dane Oddziału, tj. bez uwzględniania danych Centrali.
Rolnik prowadzący pozarolniczą działalność gospodarczą, który opłaca składki na ubezpieczenia społeczne w KRUS, musi do 31 maja 2024 r. złożyć zaświadczenie z Urzędu Skarbowego (lub oświadczenie) o wysokości należnego podatku dochodowego od przychodów uzyskanych w poprzednim roku kalendarzowym. W przypadku niedochowania tego terminu albo przekroczenia dopuszczalnego limitu kwoty podatku dochodowego
W 2024 r. nowi przedsiębiorcy po raz pierwszy dokonają rocznego rozliczenia podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne i składki zdrowotnej. Natomiast pozostała część płatników składek prowadzących pozarolniczą działalności gospodarczą posiada już doświadczenie w tym zakresie z roku ubiegłego. Jednak wszystkie wymienione podmioty obowiązuje nowa podstawa wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne
Koszty uzyskania przychodów - zakup i utrzymanie konia, zapłata gotówką ponad 15 tys. zł.
Niepodleganie obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym przez okres 6 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej.
Od w 1 stycznia 2024 r. weszły w życie zmiany w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Najważniejsze z nich dotyczą wysokości i ustalania płacy minimalnej oraz zmiany limitów podatkowych niektórych świadczeń pracowniczych. Natomiast do 17 maja 2024 r. pracodawcy mają czas na dostosowanie stanowisk pracy wyposażonych w monitory ekranowe do nowych wymogów bhp. Poniżej przedstawiamy szczegółowe
29 listopada 2023 r. Sąd Najwyższy (dalej również jako SN) wydał uchwałę dotyczącą możliwości kwestionowania zawyżanej podstawy wymiaru składek przedsiębiorcy przez ZUS. SN wskazał, że ZUS jest uprawniony do obniżenia podstawy wymiaru składek na te ubezpieczenia, w sytuacji gdy w początkowym okresie prowadzenia tej działalności ubezpieczony deklaruje podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne
W zakresie ustalenia: 1. Czy działalność Spółki polegająca na tworzeniu oprogramowania w ramach Projektów wdrożeniowych oraz w ramach Projektów własnych stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, która uprawnia Spółkę do korzystania z ulgi, o której mowa w art. 18d ustawy o CIT. 2. Czy jeżeli w pierwszym roku podatkowym Spółki, trwającym do dnia 31 grudnia 2023
Brak możliwości posługiwania się jednym numer NIP na potrzeby wszystkich rozliczeń podatkowych w Polsce przez zagranicznego przedsiębiorcę.
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w rozumieniu przepisów Rozporządzenia GBER po wydaniu Zezwolenia 2 na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE nie wpływa na obowiązki i uprawnienia określone w Zezwoleniu 2 ani też na prawa i obowiązki wynikające z przepisów regulujących prowadzenie działalności
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.