Premia kogeneracyjna, jako dopłata do energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji, nie kwalifikuje się jako dotacja na gruncie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i tym samym nie jest zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych.
Jednostki samorządu terytorialnego nie mają prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego, jeśli związane wydatki nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, a energia z fotowoltaiki rozliczana w formie net-meteringu nie powoduje powstania zobowiązania podatkowego.
Spółka nie działa jako podatnik VAT przy realizacji Obowiązku 1 (nadzorują funkcje administracyjne), natomiast w ramach Obowiązku 2 musi wystawiać faktury korygujące zmieniające cenę maksymalną na umowną, wpływając tym samym na podstawę opodatkowania VAT.
Od 18 września 2025 r. zaczyna obowiązywać- według zmiany ustawy o rachunkowości - możliwość niezamykania ksiąg rachunkowych w przypadku podziału przez wyodrębnienie. Zmiana ta została wprowadzona do ustawy o rachunkowości jako efekt nowelizacji Kodeksu spółek handlowych przeprowadzonej w 2023 r. Do tej pory w przepisach ustawy o rachunkowości nie było takiej możliwości.
Podmioty powiązane, ustalające cenę transakcji na podstawie taryf zatwierdzonych przez Prezesa URE, nie są zobowiązane do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11b pkt 1 ustawy o CIT.
Dotyczy ustalenia, czy biorąc pod uwagę treść art. 11b pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - w przypadku, gdy wartość Transakcji kontrolowanej polegającej na (…), przekroczyła odpowiednie progi, o których mowa w art. 11k pkt 2, Spółka zobowiązana jest do sporządzenia dokumentacji cen transferowych, o której mowa w przepisach, w odniesieniu do tej Transakcji kontrolowanej za rok 2023.
Uznanie za dotację podlegającą zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 47 otrzymanej premii gwarantowanej w zw. z wytwarzaniem przez Spółkę energii elektrycznej z tzw. wysokosprawnej kogeneracji.
Uznanie za dotację podlegającą zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 47 otrzymanej premii gwarantowanej w zw. z wytwarzaniem przez Spółkę energii elektrycznej z tzw. wysokosprawnej kogeneracji.
W zakresie ustalenia, czy rekompensata, o której mowa w art. 62g ust. 1 Prawa energetycznego w zw. z art. 1 pkt 3 ustawy o ochronie odbiorców gazu stanowi przychód (dochód), o którym mowa w art. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Powstanie obowiązku podatkowego względem energii elektrycznej wytwarzanej wskutek rekuperacji
obowiązki płatnika w związku z wypłatą wynagrodzeń członkom komisji kwalifikacyjnej
w zakresie: obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej na podstawie art. 9a ust. 1 ustawy o CIT oraz zaliczania transakcji między podmiotami powiązanymi do limitów, o których mowa w art. 9a ust. 2 ustawy o CIT
w zakresie: obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej na podstawie art. 9a ust. 1 ustawy o CIT oraz zaliczania transakcji między podmiotami powiązanymi do limitów, o których mowa w art. 9a ust. 2 ustawy o CIT
Podatek od towaru i usług w zakresie zwolnienia od podatku usługi przeprowadzania egzaminów kwalifikacyjnych.
Możliwość zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług przy świadczeniu usług szkoleniowych (prowadzonych seminariów) z dziedziny bankowości związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych.