Czy informacje o wynikach badań, otrzymane w związku z realizacją porozumień z podmiotami wykonującymi te badania, będą stanowiły dla Spółki przychód z tytułu nieodpłatnych świadczeń, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy w przedmiotowym stanie faktycznym Spółka ma obowiązek naliczenia podatku VAT należnego od nieodpłatnych przekazań kontrahentom towarów reklamowych i płyt CD?
Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z reklamą produktów leczniczych, spełniającą kryteria określone w rozdziale IV Prawa farmaceutycznego oraz Dyrektywie farmaceutycznej, jak też wydatki na tzw. reklamę korporacyjną, ponoszone przez Spółkę w związku z organizacją i przeprowadzaniem bezpłatnych badań lekarskich w trakcie organizowania tzw. białych sobót oraz innego rodzaju wydarzeń mających
Czy wydatki na rozdawanie próbek wyrobów medycznych pacjentom, lekarzom oraz pielęgniarkom stanowią w pełni odliczalne koszty uzyskania przychodów w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w brzmieniu obowiązującym do dnia 31.12.2006r. oraz w brzmieniu obowiązującym po tej dacie.
Czy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług nieodpłatne przekazanie przez Spółkę broszur, notesów reklamowych, długopisów, reklamówek, folderów, ulotek, breloczków reklamowych i innych materiałów reklamowych będących drukowanymi materiałami reklamowymi i informacyjnymi, prezentów o małej wartości i próbek, o których mowa w art. 7 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług, jak również materiałów
Czy komputer, rzutniki, materiały reklamowe są kosztami prowadzonego przez firmę kursu?
czy koszty pojedynczych próbek, testerów bądź produktów, przekazywanych redakcjom, stanowią koszty uzyskania przychodu dla Spółki w sytuacji gdy bezpośrednim skutkiem takiego przekazania nie były ukazujące się w prasie artykuły na temat towarów sprzedawanych przez Spółkę lub artykuły w inny sposób dotyczące Spółki.
Pytanie Podatnika dotyczy możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu zakupu drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek, które zostają przekazywane na cele związane z prowadzoną działalnością gospodarczą przez wnioskodawcę swoim klientom.
Strona jest dealerem samochodowym dokonującym sprzedaży samochodów na terenie kraju. Dla wsparcia sprzedaży przekazuje klientom różnego rodzaju drukowane materiały reklamowe i informacyjne (katalogi handlowe, informacje o parametrach technicznych pojazdów, wizytówki). Dodatkowo w ramach promocji przekazywane są prezenty o małej wartości, np. breloki, długopisy, nalepki. Materiały te są przygotowywane
Podatnik zwraca się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na następujące zapytania w zakresie podatku VAT:1. Czy wydanie materiałów informacyjnych i reklamowych przez Spółkę stanowi dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, a w związku z tym, czy powstaje obowiązek opodatkowania przekazania w/w materiałów przez Wnioskującą?2. Czy próbki, zamieszczone
Czy nieodpłatne przekazanie nieodpłatnie nabytych z krajów Wspólnoty Europejskiej towarów takich jak: próbki, plakaty, ręczniki, prospekty, stojaki z próbkami, nowe wzory produktów etc. podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Czy przekazanie ulotek informacyjnych, jako związane z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem, a także przekazanie artykułów spożywczych na cele reprezentacji i reklamy w celu ich zużycia na terenie zakładu pracy przez klientów i kontrhentów Spółki podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Czy wydawanie próbek określonych w art. 7 ust. 3 i 7 ustawy o podatku od towarów i usług nie podlegajacych VAT należy traktować jako reklamę zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w ramach limitu lub nielimitowaną np. przekazywane na targach lub dużym odbiorcom handlowym (hurtowniom) do wyeksponowania, czy jako koszty handlowe?
Pytanie dotyczy opodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazania przez Spółkę w ramach usług w zakresie reklamy/ promocji produktów leczniczych materiałów w formie ulotek i upominków, a także produktów spożywczych dla swoich klientów.
Czy nieodpłatnie przekazywane przez spółke preparaty przyprawowe w ilości od kilku do kilkunastu kilogramów można uznać za próbki? Czy to przekazanie stanowi koszty reprezentacji i reklamy? Jak należy rozumieć pojęcie charakter "handlowy"?
1) Podatnik zwraca się z zapytaniem, czy dokonywane przekazanie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.Zdaniem Podatnika, przekazanie ulotek i banerów jest związane z prowadzonym przedsiębiorstwem i nie powinno podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT.2) Podatnik zwraca się z zapytaniem, kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu świadczonych usług oraz czy ma prawo do zastosowania stawki
Podatnik zapytuje czy w świetle opisanego stanu faktycznego, do saszetek, stanowiących niezbędne opakowanie do próbek pobranych z większej partii produktu oraz przekazywanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, ma zastosowanie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług i czy ich przekazywanie powoduje obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług. Zdaniem
1. Czy nieodpłatne przekazanie towarów na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem podlega opodatkowaniu VAT; jeśli tak to według jakich zasad należałoby ustalić podstawę opodatkowania? Zdaniem Podatnika przekazanie takie podlega opodatkowaniu VAT, a podstawę opodatkowania w tym wypadku stanowi cena nabycia przekazywanych towarów, a gdy cena nabycia nie istnieje, koszt wytworzenia określony w
Czy do przekazania próbek preparatów przyprawowych w ilości np. 1 kg lub 10 kg można zastosować art. 7 ust. 3 ustawy o VAT?
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Podatnik jest producentem produktów leczniczych dystrybuowanych i sprzedawanych w kraju i za granicą. W celu informowania i zachęcania do stosowania produktów leczniczych Spółka dostarcza osobom uprawnionym do ich otrzymywania, próbki produktów leczniczych o znikomej wartości materialnej, nie mające wartości handlowej. Każda dostarczana próbka