Interpretacje

Interpretacja
09.12.2011 Podatki

Czy informacje o wynikach badań, otrzymane w związku z realizacją porozumień z podmiotami wykonującymi te badania, będą stanowiły dla Spółki przychód z tytułu nieodpłatnych świadczeń, o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Interpretacja
08.04.2008 Podatki

Czy w przedmiotowym stanie faktycznym Spółka ma obowiązek naliczenia podatku VAT należnego od nieodpłatnych przekazań kontrahentom towarów reklamowych i płyt CD?

Interpretacja
24.09.2007 Podatki

Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z reklamą produktów leczniczych, spełniającą kryteria określone w rozdziale IV Prawa farmaceutycznego oraz Dyrektywie farmaceutycznej, jak też wydatki na tzw. reklamę korporacyjną, ponoszone przez Spółkę w związku z organizacją i przeprowadzaniem bezpłatnych badań lekarskich w trakcie organizowania tzw. białych sobót oraz innego rodzaju wydarzeń mających

Interpretacja
17.09.2007 Podatki

Czy wydatki na rozdawanie próbek wyrobów medycznych pacjentom, lekarzom oraz pielęgniarkom stanowią w pełni odliczalne koszty uzyskania przychodów w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w brzmieniu obowiązującym do dnia 31.12.2006r. oraz w brzmieniu obowiązującym po tej dacie.

Interpretacja
20.12.2006 Podatki

Czy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług nieodpłatne przekazanie przez Spółkę broszur, notesów reklamowych, długopisów, reklamówek, folderów, ulotek, breloczków reklamowych i innych materiałów reklamowych będących drukowanymi materiałami reklamowymi i informacyjnymi, prezentów o małej wartości i próbek, o których mowa w art. 7 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług, jak również materiałów

Interpretacja
19.01.2006 Podatki

Czy komputer, rzutniki, materiały reklamowe są kosztami prowadzonego przez firmę kursu?

Interpretacja
08.12.2005 Podatki

czy koszty pojedynczych próbek, testerów bądź produktów, przekazywanych redakcjom, stanowią koszty uzyskania przychodu dla Spółki w sytuacji gdy bezpośrednim skutkiem takiego przekazania nie były ukazujące się w prasie artykuły na temat towarów sprzedawanych przez Spółkę lub artykuły w inny sposób dotyczące Spółki.

Interpretacja
17.10.2005 Podatki

Pytanie Podatnika dotyczy możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu zakupu drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek, które zostają przekazywane na cele związane z prowadzoną działalnością gospodarczą przez wnioskodawcę swoim klientom.

Interpretacja
23.09.2005 Podatki

Strona jest dealerem samochodowym dokonującym sprzedaży samochodów na terenie kraju. Dla wsparcia sprzedaży przekazuje klientom różnego rodzaju drukowane materiały reklamowe i informacyjne (katalogi handlowe, informacje o parametrach technicznych pojazdów, wizytówki). Dodatkowo w ramach promocji przekazywane są prezenty o małej wartości, np. breloki, długopisy, nalepki. Materiały te są przygotowywane

Interpretacja
08.09.2005 Podatki

Podatnik zwraca się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na następujące zapytania w zakresie podatku VAT:1. Czy wydanie materiałów informacyjnych i reklamowych przez Spółkę stanowi dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, a w związku z tym, czy powstaje obowiązek opodatkowania przekazania w/w materiałów przez Wnioskującą?2. Czy próbki, zamieszczone

Interpretacja
30.08.2005 Podatki

Czy nieodpłatne przekazanie nieodpłatnie nabytych z krajów Wspólnoty Europejskiej towarów takich jak: próbki, plakaty, ręczniki, prospekty, stojaki z próbkami, nowe wzory produktów etc. podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?

Interpretacja
01.08.2005 Podatki

Czy przekazanie ulotek informacyjnych, jako związane z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem, a także przekazanie artykułów spożywczych na cele reprezentacji i reklamy w celu ich zużycia na terenie zakładu pracy przez klientów i kontrhentów Spółki podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?

Interpretacja
18.04.2005 Podatki

Czy wydawanie próbek określonych w art. 7 ust. 3 i 7 ustawy o podatku od towarów i usług nie podlegajacych VAT należy traktować jako reklamę zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w ramach limitu lub nielimitowaną np. przekazywane na targach lub dużym odbiorcom handlowym (hurtowniom) do wyeksponowania, czy jako koszty handlowe?

Interpretacja
31.01.2005 Podatki

Pytanie dotyczy opodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazania przez Spółkę w ramach usług w zakresie reklamy/ promocji produktów leczniczych materiałów w formie ulotek i upominków, a także produktów spożywczych dla swoich klientów.

Interpretacja
21.12.2004 Podatki

Czy nieodpłatnie przekazywane przez spółke preparaty przyprawowe w ilości od kilku do kilkunastu kilogramów można uznać za próbki? Czy to przekazanie stanowi koszty reprezentacji i reklamy? Jak należy rozumieć pojęcie charakter "handlowy"?

Interpretacja
16.08.2004 Podatki

1) Podatnik zwraca się z zapytaniem, czy dokonywane przekazanie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.Zdaniem Podatnika, przekazanie ulotek i banerów jest związane z prowadzonym przedsiębiorstwem i nie powinno podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT.2) Podatnik zwraca się z zapytaniem, kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu świadczonych usług oraz czy ma prawo do zastosowania stawki

Interpretacja
09.08.2004 Podatki

Podatnik zapytuje czy w świetle opisanego stanu faktycznego, do saszetek, stanowiących niezbędne opakowanie do próbek pobranych z większej partii produktu oraz przekazywanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, ma zastosowanie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług i czy ich przekazywanie powoduje obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług. Zdaniem

Interpretacja
02.08.2004 Podatki

1. Czy nieodpłatne przekazanie towarów na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem podlega opodatkowaniu VAT; jeśli tak to według jakich zasad należałoby ustalić podstawę opodatkowania? Zdaniem Podatnika przekazanie takie podlega opodatkowaniu VAT, a podstawę opodatkowania w tym wypadku stanowi cena nabycia przekazywanych towarów, a gdy cena nabycia nie istnieje, koszt wytworzenia określony w

Interpretacja
28.07.2004 Podatki

Czy do przekazania próbek preparatów przyprawowych w ilości np. 1 kg lub 10 kg można zastosować art. 7 ust. 3 ustawy o VAT?

Interpretacja
07.07.2004 Podatki

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Podatnik jest producentem produktów leczniczych dystrybuowanych i sprzedawanych w kraju i za granicą. W celu informowania i zachęcania do stosowania produktów leczniczych Spółka dostarcza osobom uprawnionym do ich otrzymywania, próbki produktów leczniczych o znikomej wartości materialnej, nie mające wartości handlowej. Każda dostarczana próbka