prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającą z wystawionej przez Gminę faktury dokumentującej zapłatę Premii
Wybudowanie oraz eksploatacja autostrady stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 uCIT, a w konsekwencji, zgodnie z art. 15c ust. 8 uCIT, przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, nie bierze się pod uwagę kosztów finansowania dłużnego wynikających z kredytów i pożyczek wykorzystywanych do sfinansowania projektu
w zakresie ustalenia, czy realizacja Zadania stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i w rezultacie dla celów stosowania art. 15c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Wnioskodawca przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego nie będzie brał pod uwagę kosztów finansowania
Ukazały się trzy nowe rozporządzenia, które określają, jakie warunki trzeba spełnić, aby zawrzeć umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym. Możliwość zawierania takich umów wprowadza ustawa o partnerstwie publiczno-prywatnym. Zawarcie umowy musi poprzedzać sporządzenie analiz wykazujących, że np. zlecenie przedsiębiorcy przez gminę budowy drogi, szkoły, sieci dostępu do Internetu jest korzystne dla
Komitet Standardów Rachunkowości opublikował nowy (już dziesiąty) standard dotyczący umów o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz umów koncesji na roboty budowlane lub usługi. Głównym jego celem jest wskazanie jednolitych rozwiązań w zakresie wyceny, ujmowania w księgach rachunkowych oraz prezentacji w sprawozdaniu finansowym aktywów, zobowiązań, przychodów i kosztów wynikających z tych umów. Standard
VAT - w zakresie konsekwencji podatkowych związanych z umową o partnerstwie publiczno-prywatnym.
Minister Finansów wydał objaśnienia w sprawie jednego z wariantów umów partnerstwa publiczno-prywatnego. Objaśnienia wskazują na sposób rozliczenia podatkowego w podatku VAT, CIT i PIT usług świadczonych przez partnera prywatnego.
Komitet Standardów Rachunkowości zaktualizował KSR nr 10 „Umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz umowy koncesji na roboty budowlane lub usługi”. Zmiana wynikała z konieczności dostosowania treści tego standardu do obowiązujących już od grudnia 2016 r. uregulowań ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz.U. z 2016 r. poz.1920).
w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu zakupu udziału w działkach w związku z realizacją inwestycji w ramach umowy partnerstwa publiczno-prywatnego
w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu zakupu udziału w Działkach w związku z realizacją inwestycji w ramach umowy partnerstwa publiczno-prywatnego
1. Czy słuszne jest stanowisko Wnioskodawcy, że opisany w niniejszym wniosku wkład własny pieniężny Miasta, który został wypłacony ze środków z Dotacji UE na pokrycie poniesionych uprzednio przez X. wydatków kwalifikowanych na realizację przedsięwzięcia (w szczególności zaprojektowania i wybudowania ITPOK) w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu po
Zaliczenie do wartości początkowej wytworzonych środków trwałych oraz budynku wydatków związanych z nakładami służącymi wytworzeniu budynku sądu z Etapu przygotowawczego oraz inwestycyjnego ponoszonymi do momentu oddania budynku sądu do użytkowania, ustalenie czy wytworzone środki trwałe oraz budynek będą podlegały amortyzacji, oraz moment powstania przychodu z tytułu opłat za dostępność do budynku
W zakresie prawidłowego rozliczenia inwestycji realizowanej w formule partnerstwa publicznoprywatnego.
Moment rozpoznania kosztów uzyskania przychodów z tytułu realizacji przedsięwzięcia na podstawie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym
Opodatkowanie czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę w ramach umowy z partnerem prywatnym.
Czynność fizycznego przekazania (zwrot), przez Spółkę Gminie po 10-letnim okresie eksploatacji, drogi nie można uznać za dostawę towarów w rozumieniu przepisów ustawy o VAT ani jako odrębne świadczenie usług. Gmina nabędzie w istocie od Wnioskodawcy roboty budowlane (usługi w postaci wybudowania drogi) wykonane na gruncie stanowiącym własność Gminy.
Wnioskodawcy będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z inwestycją, bowiem towary i usługi, z których nabyciem podatek będzie naliczony, będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych.
W zakresie opodatkowania budowy i eksploatacji drogi i momentu powstania obowiązku podatkowy w podatku VAT z tytułu świadczenia usług wybudowania drogi oraz sposobu dokumentowania tej usługi.
Czy przekazanie zarządu nad Spalarnią Miastu, po zakończeniu okresu Umowy realizowanej z udziałem Wnioskodawcy oraz Miasta w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego, będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT na podstawie art. 5 ust. 1 oraz art. 8 ustawy o VAT?
Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że koszty danego Remontu Generalnego stanowią koszty bezpośrednio związane z uzyskiwanymi przez Spółkę przychodami w okresie eksploatacji Drogi i powinny podlegać zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów proporcjonalnie do kwartalnych przychodów z realizacji Umowy, osiągniętych w okresie od zakończenia tego danego Remontu Generalnego do rozpoczęcia kolejnego
Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że odsetki od kredytu bankowego zaciągniętego przez Spółkę wyłącznie na sfinansowanie nakładów na wybudowanie Drogi - w zakresie odsetek zapłaconych / skapitalizowanych do dnia osiągnięcia pierwszego kwartalnego przychodu z tytułu realizacji Umowy powinny być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów podatkowych kwartalnie, od momentu uzyskania pierwszego przychodu
Czy środki pieniężne otrzymane przez spółkę od partnera na realizację działań projektów finansowanych ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego winny być opodatkowane podatkiem dochodowym od osób prawnych?.