Uznanie świadczonej usługi gastronomicznej, wraz z opakowaniem, albo opakowaniem i dowozem za usługę kompleksową, co sprawia że przedmiotem opodatkowania będzie jedna czynność - usługa gastronomiczna, której podstawą opodatkowania będzie wartość usługi gastronomicznej wraz z opakowaniem, albo opakowaniem i dowozem.
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Moment przeniesienia prawa do rozporządzania Opakowaniami jak właściciel oraz uwzględnienia Opakowań w podstawie opodatkowania.
Skutki podatkowe związane z koniecznością pobierania opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
Konieczność pobierania opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych (tzw. opłata produktowa).
Od 1 stycznia 2024 r. część sprzedawców ma obowiązek pobierać opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. W opracowaniu omawiamy ten obowiązek oraz podatkowe skutki pobierania takich opłat wraz z ich ewidencją księgową. W opracowaniu uwzględniono stanowisko MF z 28 marca 2024 r. W pierwszej wersji raportu Mk redakcja i autor przedstawiali inne stanowisko w przedmiocie przychodów i
Ewidencjonowanie oddzielnie towaru i opakowania na kasie rejestrującej.
Brak powstania przychodu w związku z pobieraniem opłat od opakowań jednorazowego użytku.
Skutki podatkowe związane z koniecznością pobierania opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
1. Czy w związku z opisanym stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym w świetle art. 4a pkt 26-28 ustawy o CIT, działalność Spółki w zakresie realizacji projektów opisanych w pkt od 1 do 15 oraz przedstawionej działalności w zakresie opracowania i tworzenia nowych, istotnie zmienionych, ulepszonych linii pakujących, linii dozująco-pakujących, przewijarek, podajników, dzielników, innych urządzeń oraz maszyn
Od 1 stycznia 2024 r. sprzedaż w opakowaniach plastikowych jest obciążana dodatkową opłatą. Według interpretacji MF należy ją wliczyć w cenę sprzedaży i opodatkować stawką właściwą dla sprzedawanego produktu. Nie trzeba jej osobno wykazywać na paragonie i osobno opodatkowywać VAT. Tak wynika z odpowiedzi udzielonej redakcji „Dziennika Gazety Prawnej”.
Brak powstania przychodu do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych z tytułu otrzymania od Klienta Detalicznego pustego cylindra w sytuacji sprzedaży samego gazu CO2 w Cylindrach Zwrotnych.
Ustalenie podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży samego gazu CO2 w Cylindrze Zwrotnym na rzecz Klienta Detalicznego, który przy transakcji zakupu wyda pusty cylinder w celu otrzymania cylindra napełnianego i zapłaci jedynie za sam gaz CO2 w Cylindrze Zwrotnym.
Uznanie, że przemieszczenia wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie powinny odbywać się na podstawie dokumentu e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD.
Skutki podatkowe w podatku VAT związane z opakowaniami zwrotnymi, za które jest i nie jest pobierana kaucja.
1. Czy prowadzone przez Wnioskodawcę prace realizowane w ramach Projektów B+R opisane w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26-28 ustawy CIT? 2. Czy Koszty Projektów B+R ponoszone przez Spółkę opisane w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym stanowią/będą stanowiły koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust.
Przemieszczanie do magazynu Wnioskodawcy w Polsce wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2711 13 97, zakupionych w innym kraju Unii Europejskiej, stanowi nabycie wewnątrzwspólnotowe; brak możliwości opodatkowania akcyzą w wysokości 0 zł tych wyrobów akcyzowych, na podstawie art. 89 ust. 2 pkt 7 ustawy.
Uznanie butelki plastikowej za typowe opakowanie jednostkowe płynu do e-papierosów oraz oznaczanie banderolami
Sposób oznaczania znakami akcyzy płynów do papierosów elektronicznych sprzedawanych w butelkach plastikowych, pakowanych pojedynczo do pudełek kartonowych
rozlewanie bazy do płynu do papierosów elektronicznych z zapłaconą akcyzą poza składem podatkowym, oznaczanie opakowań jednostkowych banderolami