Zaniechanie poboru podatku dochodowego od umorzenia kredytu hipotecznego ma zastosowanie tylko do części zaciągniętej na zakup nieruchomości oraz związane z tym opłaty, a nie obejmuje refinansowania poniesionych wydatków. Zwrot kosztów procesowych nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu.
Wydatki poniesione przez Spółkę na rzecz zagranicznego kontrahenta z tytułu zapłaty roszczeń nie są wydatkami niezwiązanymi z działalnością gospodarczą i tym samym nie podlegają opodatkowaniu ryczałtem, zgodnie z art. 28m ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT.
Dodatkowe opłaty pobierane przez zagranicznych kontrahentów za usługi spedycyjne i transportowe nie stanowią w myśl art. 21 ust. 1 pkt 1 UPDOP należności za użytkowanie urządzenia przemysłowego, a zatem nie podlegają opodatkowaniu u źródła w Polsce jako przychody z tytułu użytkowania środków transportu.
Opłata SUP za jednorazowe opakowania, pobierana zgodnie z Dyrektywą SUP, nie stanowi przychodu ani kosztu uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż jej przepływ przez podatnika nie skutkuje definitywnym przysporzeniem majątkowym, a sam przedsiębiorca pełni jedynie funkcję płatnika.
Opłata SUP, nakładana na produkty jednorazowego użytku, nie stanowi przychodu podatkowego dla przedsiębiorcy na gruncie ustawy o PIT z uwagi na jej nietrwały charakter oraz obowiązek przekazania organowi samorządowemu, zgodnie z ustawą SUP.
Określenie, czy zwracane przez najemcę koszty podatku od nieruchomości, opłaty za wieczyste użytkowanie oraz odsetki i opłaty od pożyczki będą elementem świadczenia należnego z tytułu usługi najmu i stanowią wraz z czynszem zapłatę będącą podstawą opodatkowania w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy.
Czy przychodem do opodatkowania ryczałtem jest również otrzymany od dzierżawców zwrot kwoty zapłaconego przez Panią podatku od nieruchomości.
Ustalenie czy zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne powinien być obliczany i odprowadzany od czynszu określonego w umowie bez kwot zaliczek na poczet opłat eksploatacyjnych określonych w zdarzeniu przyszłym.
Uwzględnianie wartości dotacji przedmiotowych na realizację zadań w zakresie porządkowania dróg i terenów gminnych oraz pielęgnacji gminnych terenów zielonych, w mianowniku prewspółczynnika samorządowego zakładu budżetowego; brak uwzględniania wartości dotacji celowych na finansowanie kosztów realizowanych inwestycji w zakresie budowy sieci wodociągowo-kanalizacyjnych lub na zakup środka trwałego,
Przychodem z najmu mieszkań będzie wyłącznie kwota czynszu najmu, bez uwzględniania pozostałych opłat i kosztów mediów.
Skutki podatkowe umorzenia części zadłużenia z tytułu kredytu mieszkaniowego.
Prawidłowość rozliczania zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne z tytułu najmu.
Zasady ustalania przychodów z najmu dla potrzeb opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych – czy w opisanej sytuacji przychodem jest tylko czynsz najmu, czy także opłaty eksploatacyjne.
Ustalenie przychodów z najmu dla potrzeb opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.
Ustalenie, czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wpłaty na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców.
Refakturowanie kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości przy najmie stanowi przychód z działalności gospodarczej i podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym.
Refakturowanie kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości przy najmie stanowi przychód z działalności gospodarczej i podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym
Dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów dodatkowych wpłat uiszczanych przez Bank na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców.
Zgodnie z art. 104 ust. 1 pkt 2 podstawą opodatkowania samochodu osobowego w przypadku jego nabycia wewnątrzwspólnotowego jest kwota, jaką jest Pan obowiązany zapłacić za samochód osobowy.
Czy otrzymane środki pieniężne (dobrowolne opłaty) stanowią przychód podlegający opodatkowaniu w dniu wpłacenia do kasy Wnioskodawcy?
Brak obowiązku wliczenia do podstawy opodatkowania z tytułu świadczonych usług poniesionych kosztów opłat do urzędów, GSSE, GIW, które obciążają zleceniodawcę oraz zastosowania stawki podatku 0% dla usług świadczonych w porcie związanych z obsługą ładunków będących przedmiotem transportu międzynarodowego.
13 czerwca 2017 r. weszły w życie niekorzystne dla płatników składek przepisy. ZUS uzyskał prawo do wskazania faktycznego płatnika składek w przypadku m.in. outsourcingu pracowniczego albo zbiegu różnych tytułów do ubezpieczeń. Oznacza to, że ZUS może obecnie zadecydować, że płatnikiem składek jest inny podmiot niż ten, który faktycznie składki odprowadzał. Decyzja taka może zapaść wobec płatników