W sytuacji podmiotu, który nabywa oleje kuchenne - posmażalnicze niebędące wyrobami akcyzowymi, a następnie sprzedaje je rafineriom w celu produkcji estrów metylowych (nie zmieniając na żadnym etapie procesu kupna i sprzedaży właściwości olejów, składu chemicznego, jak i jego przeznaczenia), nie zachodzą przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o podatku akcyzowym.
Brak uprawnienia do skorzystania ze zwolnienia z podatku akcyzowego od zużycia energii elektrycznej na podstawie § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień w sytuacji użytkowania wielu generatorów, które zasilane są gazem ziemnym, olejem opałowym lub olejem napędowym oraz jednocześnie generatorów wykorzystujących energię promieniowania słonecznego. Nawet w przypadku nieprzekroczenia 1 MW łącznej mocy wykorzystywanych
Możliwość sprzedaży olejów opałowych z obniżoną stawką akcyzy z zastosowaniem uproszczenia przewidzianego w art. 89 ust. 5f ustawy o podatku akcyzowym
Brak obowiązku zapłaty akcyzy w przypadku zużyć technologicznych wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru na terenie składu podatkowego do podgrzewania instalacji do produkcji innych wyrobów akcyzowych oraz ujęcie zużycia technologicznego wyrobów akcyzowych w ewidencji składu podatkowego.
Obrót olejami opałowymi zwolnionymi od akcyzy ze względu na przeznaczenie
Opodatkowanie akcyzą wyrobów energetycznych zerową stawką akcyzy
Obowiązek zapłaty podatku akcyzowego od skradzionego paliwa opałowego
nieodpłatne przekazanie na rzecz innej jednostki organizacyjnej Gminy oleju opałowego przeznaczonego do celów grzewczych
Obowiązek uzyskiwania oświadczeń, o których mowa w art. 89 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym.
Brak obowiązku zapłaty podatku w terminie określonym w art. 103 ust. 5a ustawy w związku z wewnątrzwspólnotowym nabyciem oleju napędowego przeznaczonego na cele opałowe.
W sytuacji gdy przedmiotowe oleje opałowe były przedmiotem dostawy wewnątrzwspólnotowej z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy i w państwie członkowskim, do którego wyroby zostały wysłane (Holandia), zostaną stwierdzone ubytki, to podlegają one opodatkowaniu akcyzą w tym państwie członkowskim, według zasad ustalonych w tym państwie.
wewnątrzwspólnotowe nabycie produktów oznaczonych kodem CN 2710 19 91 oraz CN 2710 11 21
uznanie Wnioskodawcy za podmiot zobowiązany do zapłaty akcyzy od ubytków oleju opałowego
w zakresie sprzedaży oleju opałowego z wykorzystaniem instalacji pomiarowej nie będącej odmierzaczem
Opodatkowanie podatkiem akcyzowym olejów smarowych oferowanych i stosowanych w innych celach niż opałowe czy napędowe
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że w przypadku nabycia prawa do rozporządzania samochodami osobowymi jak właściciel i dokonania wewnątrzwspólnotowych dostaw tych samochodów, Spółce będzie przysługiwało, na podstawie art. 107 ust. 1 Upa prawo do zwrotu akcyzy od tych samochodów, niezależnie od okoliczności, że transakcja wewnątrzwspólnotowej dostawy dotyczy samochodów czasowo zarejestrowanych
Sprzedawca oleju opałowego przeznaczonego do celów opałowych, stosuje preferencyjną stawkę podatku właściwą dla paliw opałowych w przypadku, gdy wypełnia warunki określone art. 89 ust. 5-15 ustawy. Brak atestu, o którym mowa w § 35 wymienionego rozporządzenia, w obrocie tymi wyrobami poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy nie stanowi przeszkody w stosowaniu preferencyjnej stawki akcyzy.
Podatek akcyzowy w zakresie opodatkowania tłuszczu utylizacyjnego o kodzie CN 1518 00 95 wykorzystywanego do celów opałowych.
stawka akcyzy dla oleju Z oraz paliwa do piecyków T o kodzie CN 2710 19 25 przeznaczonych do stosowania w piecykach grzewczych jako paliwo opałowe
Czy od niedoborów, tj. ubytków naturalnych oleju opałowego należy odprowadzić podatek akcyzowy we właściwej wysokości zgodnie z art. 4 ust. 3 oraz art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym?