Wynagrodzenie wypłacane przez Spółkę zagranicznym kontrahentom tytułem nabycia licencji do odsprzedaży oprogramowania nie stanowi przychodu z należności licencyjnych w rozumieniu art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, co zwalnia Spółkę z obowiązku poboru podatku u źródła na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o CIT.
Należności wypłacane za usługi informatyczne w ramach "hardware flat rate" nie podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła, gdyż nie jest to użytkowanie urządzeń przemysłowych. Klucze licencyjne mimo związków z prawami autorskimi nie generują obowiązku podatkowego jako należności licencyjne, lecz klasyfikowane są jako zyski przedsiębiorstwa zgodnie z art. 7 umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Przeniesienie kosztów kart Multisport na współpracowników, zleceniobiorców oraz osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą stanowi odpłatne świadczenie usług, rodzące obowiązek rozliczenia podatku VAT. Spółce przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego, o ile świadczenia te są opodatkowane.
Gmina nie jest podatnikiem VAT w modelu współfinansowania usług z ZFŚS, lecz staje się podatnikiem VAT w przypadku odsprzedaży usług, gdzie pełny koszt pokrywają beneficjenci, a podstawa opodatkowania obejmuje wartość brutto pomniejszoną o VAT.
Nabycie urządzeń do waporyzacji po 1 lipca 2025 r., które były wprowadzone na rynek krajowy przed tą datą, nie skutkuje obowiązkiem podatkowym ani koniecznością oznaczania znakami akcyzy do dnia 31 sierpnia 2025 r., o ile spełnione są warunki przepisów przejściowych.
Sprzedaż urządzeń do waporyzacji wprowadzonych na rynek przed 1 lipca 2025 r. nie rodzi obowiązku akcyzowego po stronie nabywcy, o ile sprzedaż odbywa się do dnia 31 sierpnia 2025 r. po upewnieniu się, że były wcześniej prawidłowo wprowadzone przez dystrybutora.
Przychody ze sprzedaży budynku mieszkalnego jednorodzinnego dwulokalowego nie kwalifikują się jako roboty budowlane, lecz jako działalność wytwórcza, podlegająca opodatkowaniu stawką ryczałtu 5,5%.
Zgodnie z §5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, zużycie energii elektrycznej produkowanej przez jednostki samorządu terytorialnego z generatorów o mocy nieprzekraczającej 1 MW podlega zwolnieniu z akcyzy.
Usługa wynajmu lokali użytkowych, w świetle obowiązujących przepisów podatkowych, dokonując refakturowania energii elektrycznej na najemców, powoduje, że najemcy ci są rzeczywistymi konsumentami, co klasyfikuje refakturowanie jako sprzedaż energii elektrycznej nabywcom końcowym, niemniej jednak nie powstaje obowiązek podatkowy z uwagi na jednokrotność opodatkowania akcyzą.
Zwolnienie od podatku dla świadczonych usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19a ustawy.
Możliwość zastosowania stawki 3% zryczałtowanego podatku dochodowego dla przychodów uzyskanych z działalności polegającej na odsprzedaży domen internetowych w stanie nieprzetworzonym.
Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego z tytułu wykupu samochodu osobowego wykupionego z leasingu wyłącznie celem dalszej odsprzedaży bez konieczności prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu oraz obowiązku zgłoszenia tych pojazdów do urzędu skarbowego na formularzu VAT-26.
Dokumentowanie rozliczenia zakupu gazu jako partycypacji w kosztach między Centrum a Szkołami, zwolnienie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy prowadzonych w Centrum zajęć tanecznych, wokalnych, plastycznych, nauki gry na gitarze, niewliczanie świadczonych usług - zajęć tanecznych, wokalnych, plastycznych, nauki na gitarze, do limitu sprzedaży.
Zwolnienie z podatku VAT czynności zarządzania nieruchomościami na rzecz wspólnot mieszkaniowych, prawidłowość wystawiania faktur na rzecz klientów konsorcjum zarówno za zarządzanie nieruchomościami, jak i usługi ochrony oraz prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur otrzymanych od Konsorcjanta.
Prawo do odliczenia podatku VAT od nakładów inwestycyjnych ponoszonych w związku z realizacją projektu.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie usług odtworzenia nawierzchni drogi publicznej uszkodzonej w wyniku realizacji w pasie drogi gminnej (publicznej) prac gazowniczych, refakturowanych na kontrahenta. Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących nabycie usług odtworzenia nawierzchni drogi publicznej uszkodzonej w wyniku realizowanej inwestycji polegającej
Skoro wskazał Pan, że objęte wnioskiem czysty glikol propylenowy oraz czysta gliceryna nie są wyrobami akcyzowymi, a Organ, w ramach postępowania o wydanie interpretacji indywidualnej, jest związany opisem zdarzenia przyszłego, to stwierdzić należy, że w świetle przedstawionych przez Pana okoliczności zdarzenia przyszłego sprzedaż produktów w postaci czystego glikolu i czystej gliceryny na rzecz konsumentów
Uznanie za podatnika podatku akcyzowego i opodatkowanie sprzedaży czystego glikolu i gliceryny.
Uznanie za podatnika podatku akcyzowego i opodatkowanie sprzedaży czystego glikolu i gliceryny.
Dotyczy zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT sprzedaży lokali mieszkalnych oraz braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących koszty remontu.