Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi pobierane przez Spółdzielnię od użytkowników lokali należy traktować jako element usługi kompleksowej związanej z najmem i powinny one być opodatkowane VAT według stawki właściwej dla usługi głównej.
Przychody ze sprzedaży wysłodków prasowanych buraka cukrowego są kwalifikowane jako przychody z działalności rolniczej na mocy art. 2 ust. 2 ustawy o CIT, co wyłącza je z opodatkowania zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT z uwagi na brak przetworzenia oraz ich pochodzenie z własnej uprawy.
Gmina, przy realizacji inwestycji budowy PSZOK, nie posiada prawa do obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony, gdyż zakupione usługi i towary nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, co wyklucza spełnienie przesłanki odliczenia podatku VAT.
Gmina nie ma prawa do pełnego odliczenia podatku VAT związanego z przyjęciem, zagospodarowaniem i transportem odpadów, gdyż są to czynności częściowo wykonywane w ramach zadań publicznoprawnych, a VAT można odliczyć tylko w zakresie związanym z działalnością opodatkowaną.
Gmina, realizując inwestycje w punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupu, gdyż wydatki te nie są związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług (art. 86 ust. 1 ustawy o VAT).
Wniesienie przez Gminę infrastruktury aportem do spółki komunalnej, jako odpłatna dostawa towarów, podlega opodatkowaniu podatkiem VAT i uprawnia do pełnego odliczenia podatku naliczonego związanego z budową tej infrastruktury, gdyż nie ma zastosowania zwolnienie z art. 43 ust. 1 pkt 10 i 10a Ustawy o VAT.
Koszty materiału złomowanego, związane z przychodami z odpadu produkcyjnego, powinny być przypisane do działalności pozastrefowej, co implikuje konieczność korekty zeznań CIT-8. Zwolnieniem podatkowym objęte są tylko dochody z działalności określonej w zezwoleniu SSE.
Kary umowne związane z działalnością gospodarczą w gospodarce odpadami, wynikające z ryzyka typowego dla branży, nie są wydatkami niezwiązanymi z działalnością gospodarczą i nie podlegają ryczałtowi. Natomiast kary pieniężne nałożone w trybie administracyjnym mają charakter sankcyjny i stanowią wydatki niezwiązane z tą działalnością, podlegając opodatkowaniu ryczałtem.
Organ władzy publicznej, wykonując obowiązkowe zadania związane z gospodarką odpadami, nie jest podatnikiem VAT, więc nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego nawet w przypadku ustalenia opłat na mocy uchwały lokalnej.
Gmina pobierając opłaty dodatkowe za odbiór odpadów komunalnych powyżej ustalonego limitu nie występuje w charakterze podatnika podatku VAT a opłaty te nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.
Uznanie dokonanego aportu niepieniężnego, tj. wniesienia majątku powstałego w ramach Inwestycji do Spółki, za czynność opodatkowaną VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z VAT. Prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków poniesionych na realizację Inwestycji w pełnej wysokości w trybie art. 86 ust. 1 i 13 ustawy o VAT.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z zakupem towarów i usług służących realizacji projektu.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT dotacji otrzymanej w związku z realizacją zadania.
Wydanie interpretacji indywidualnej - dotyczy działalności Wnioskodawcy w ramach decyzji o wsparciu
Zastosowanie ulgi mieszkaniowej w przypadku wydatkowania przychodu na spłatę kredytu, zakup lokalu mieszkalnego i jego remont.
Obowiązki podatkowe z tytułu utylizacji odpadu; możliwość przemieszczenia wyrobów akcyzowch między własnymi zakładami.
Obowiązki płatnika w związku z ponoszeniem kosztów opłat konsumenckich SUP.
1) Prawo Spółki do zastosowania w fakturze dokumentującej refakturowane przez Spółkę usługi (nabyte uprzednio od kontrahentów Wnioskodawcy i odsprzedane na rzecz Klientów Wnioskodawcy), stawki podatku VAT w tej samej wysokości, jaka została zastosowana przez kontrahentów w fakturach dokumentujących wykonanie usług będących przedmiotem refaktury ; 2) Prawo Spółki do zastosowania w fakturze dokumentującej
Prawo do odliczenia podatku VAT od nakładów inwestycyjnych ponoszonych w związku z realizacją projektu.
Dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy nieodpłatne udostępnienie gruntu przez Spółdzielnie oraz nieodpłatny odbiór elektroodpadów przez przedsiębiorcę powoduje powstanie przychodu w Spółdzielni w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT.
Brak prawa do odzyskania podatku VAT naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia.
Nie przysługuje Państwu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych w latach 2017 i 2018 na budowę PSZOK, z uwagi na brak związku poniesionych wydatków z czynnościami opodatkowanymi.
Możliwość zastosowania 3% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 38.11.52.0, PKWiU 38.32.32.0, PKWiU 38.11.49.0
Brak opodatkowania podatkiem VAT dotacji z NFOŚiGW otrzymanej na realizację czynności w zakresie usuwania odpadów z tworzyw sztucznych z działalności rolniczej oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej wydatki związane z realizacją czynności w zakresie usuwania odpadów z tworzyw sztucznych z działalności rolniczej.