W Ministerstwie Finansów został opracowany plan działań zmierzających do poprawy przestrzegania przepisów podatkowych oraz zwiększenia efektywności administracji podatkowej. Realizacja tych działań w większości przypadków zmierza do poprawy ściągalności podatków i zwiększenia tym samym wpływów budżetowych. Wśród proponowanych działań znalazły się takie, które ułatwią życie podatnikom, np. ryczałtowe
Rząd przyjął projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej. Według założeń projektodawców ma on się przyczynić do uproszczenia i unowocześnienia procedur podatkowych oraz uszczelnienia systemu poboru podatków. Nowe przepisy mają wejść w życie 1 stycznia 2016 r.
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych 2-17.12.2010 r.
MF przygotowało projekt zmian w Ordynacji podatkowej. Dzięki planowanej nowelizacji podatnicy zyskają możliwość ustanawiania pełnomocnika ogólnego do reprezentacji we wszystkich rodzajach spraw i procedur. Odpadnie im zatem uciążliwy (i kosztowny) obowiązek składania dokumentu pełnomocnictwa do akt każdej poszczególnej sprawy podatkowej. Pozostałych planowanych zmian nie można już jednoznacznie pozytywnie
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez podmiot niezarejestrowany jako podatnik VAT.
Od 1 stycznia 2017 r. do ustawy o VAT powróciło tzw. "dodatkowe zobowiązanie podatkowe". Takie zobowiązanie może być na podatnika nałożone przede wszystkim w przypadkach, gdy zaniża on lub nie wpłaca należnego VAT, ale nie tylko. W artykule przedstawiamy listę przypadków, w których podatnik może zostać w ten sposób ukarany, oraz zasady wymierzania tej sankcji, która może wynieść 20, 30 a nawet 100
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie usług.
czy faktury otrzymywane oraz przechowywane w opisany powyżej sposób uprawniają Spółkę do odliczenia podatku VAT naliczonego na nich zawartego (przy spełnieniu ogólnych warunków, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT?
wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych połączenia spółek.
Możliwość zastosowania podmiotowego zwolnienia wstecz za lata 2007-2008, z którego zrezygnowano w wyniku oszacowania przychodu przez organ podatkowy.
Kontrolowani przedsiębiorcy spotykają się często z naruszeniami prawa przez pracowników organów podatkowych podczas dokonywania poszczególnych czynności kontrolnych. W takich sytuacjach istotne jest, aby kontrolowani podatnicy mieli świadomość praw przysługujących im w trakcie kontroli podatkowej. Ich pozycja jako strony postępowania jest bowiem zawsze niższa od pozycji przedstawicieli organów podatkowych
W deklaracji za 2005 r. wykazałam stratę. W 2007 i 2010 r. odliczyłam ją w rozliczeniach rocznych. Podczas kontroli w firmie we wrześniu br. kontroler zażądał ode mnie dokumentów za 2005 r., w którym wykazałam stratę, twierdząc, że chce sprawdzić prawidłowość wykazanej straty podatkowej. Czy kontroler ma takie prawo? Przecież upłynął termin przedawnienia zobowiązania podatkowego za 2005 r.
Ordynacja podatkowa. Protokół kontroli nie powoduje utraty prawa do złożenia wniosku o interpretację
Przeprowadzenie kontroli podatkowej zakończonej protokołem, dotyczącej stanu faktycznego objętego następnie wnioskiem o interpretację, nie stoi na przeszkodzie wydaniu interpretacji - wyrok WSA w Rzeszowie z 10 maja 2012 r. (sygn. akt I SA/Rz 209/12).
Czy, jeżeli Spółka zastosuje się do stanowiska organu podatkowego zawartego w indywidualnej interpretacji (doręczonej w odpowiedzi na niniejszy wniosek) i w związku z tym złoży korekty rocznych zeznań podatkowych CIT-8 za poprzednie lata podatkowe, to zastosowanie znajdzie art. 14m § 1 Ordynacji podatkowej, tj. w przypadku ewentualnej, późniejszej zmiany doręczonej Spółce interpretacji lub nieuwzględnienia
W relacjach z organami podatkowymi podatnicy i inne podmioty mogą działać osobiście albo za pośrednictwem pełnomocnika. Znaczenie pełnomocnika w sprawach podatkowych stale wzrasta. Podatnik często nie radzi sobie samodzielnie z fiskalizmem organów podatkowych, nieprecyzyjnymi przepisami prawa podatkowego oraz często sprzecznymi ze sobą interpretacjami tych przepisów.
Spółka świadczyła usługi na rzecz innych podmiotów gospodarczych. Przez niedopatrzenie księgowej źle rozpoznano obowiązek podatkowy, w efekcie czego o miesiąc wcześniej opłaciliśmy podatek należny. Kontrola podatkowa, która została wszczęta po pół roku od tego zdarzenia, wykazała wskazane nieprawidłowości. Teraz urząd domaga się uregulowania odsetek od zaległości podatkowej, która faktycznie nie została
Organ podatkowy przeprowadził w moim przedsiębiorstwie kontrolę podatkową, w której uznał, że deklarowałam mniejsze przychody niż te faktycznie osiągane, co spowodowało, że w podatku dochodowym od osób fizycznych powstały zaległości podatkowe. W związku z tym wydano decyzję określającą kwotę zaległości podatkowych. Według mnie ustalenia urzędu skarbowego są w zupełności bezzasadne, dlatego też złożyłam
Czy jednorazowe złożenie we właściwym rzeczowo i miejscowo organie podatkowym pełnomocnictwa dla wybranego pracownika Banku do występowania w imieniu Banku w zakresie występowania o wydanie zaświadczeń oraz ich odbierania, do występowania z wnioskami o wydanie interpretacji indywidualnych oraz do udzielania wyjaśnień na wezwanie właściwego dla Banku organu podatkowego będzie upoważniało tego pracownika
1) Czy wobec istnienia ustawowego uregulowania, dotyczącego terminu wniesienia przez kontrolowanego, zastrzeżeń i wyjaśnień do protokołu, kontrolujący mogą zadawać kontrolowanemu ewentualne pytania o chęć wniesienia przez niego takowych zastrzeżeń i wyjaśnień, oczekując podjęcia przez kontrolowanego decyzji w tej kwestii już w momencie wręczania mu protokołu kontroli, a w przypadku udzielenia przez
Wnioskodawcy przysługuje prawo wynikające z orzeczenia ETS z 22 grudnia 2008r. dotyczące złożenia korekty deklaracji VAT-7 i zwrotu nadpłaty podatku VAT od zakupionego w grudniu 2005r. paliwa, zatem podatek VAT wykazany w poz. 47 deklaracji VAT-7 za m-c 12/2005r. powinien zostać pomniejszony o kwotę wynikającą z decyzji i powiększony o kwotę wynikającą z tytułu zakupu paliwa.
1. Czy pełnomocnictwo zawierające wyraźne upoważnienie do reprezentacji Spółki na etapie kontroli podatkowej i postępowania podatkowego za wskazany w nim okres, złożone na etapie kontroli podatkowej w urzędzie skarbowym jest skuteczne w momencie wszczęcia postępowania podatkowego? 2. Czy w sytuacji przedstawionej powyżej postępowanie kontrolne byłoby traktowane jako pierwszy etap postępowania kontrolnego