Kalendarium wydarzeń lipiec 2024 r.
Dokonaliśmy korekty „pustej faktury”, jednak miało to miejsce już po jej ujawnieniu przez organ kontroli skarbowej. Czy organ może nam wymierzyć sankcje, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy o VAT? Czy oprócz tych sankcji możemy być dodatkowo ukarani?
Obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dla transakcji zawartych po 1 stycznia 2017 r.
Wartość pracy osób zatrudnionych nielegalnie na podstawie umowy cywilnoprawnej oraz wartość przychodów tych osób zatrudnionych na podstawie umowy cywilnoprawnej, nie będzie stanowiła przychodów z działalności gospodarczej, określonych w art. 14 ust. 2 pkt 20 ustawy PIT.
Konieczność posiadania zbiorników objętych prawną kontrolą metrologiczną poza zbiornikiem warzelnym w przypadku produkcji piwa w oparciu o przedpłatę akcyzy
Czy podatek VAT naliczony wykazany na fakturach od Dostawcy, którego zasadność odliczenia od podatku VAT należnego zakwestionował Organ w wyniku przeprowadzonych kontroli celno-skarbowych (tj. Nieodliczony VAT 1 i Nieodliczony VAT 2), stanowi koszt uzyskania przychodów Wnioskodawcy w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy CIT?
Obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne przy opłacaniu zaległych składek na ubezpieczenie za zleceniobiorców oraz sporządzenia korekt informacji PIT-11.
Obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne w związku z zapłatą zaległych składek na ubezpieczenie za pracowników i byłych pracowników oraz brak przychodu.
Pracodawca może zostać skontrolowany w zakresie przestrzegania przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych przez różne organy kontrolne. Najczęściej będzie kontrolowany przez PIP w zakresie stosowania regulacji bhp i prawa pracy oraz przez ZUS w kwestii przestrzegania przepisów dotyczących ubezpieczeń społecznych.
Ustalenia momentu dokonania korekty kosztów uzyskania przychodu w związku ze zmianą wysokości zobowiązania z tytułu podatku od nieruchomości dokonanej pismem Burmistrza po przeprowadzonej kontroli przez Najwyższą Izbę Kontroli.
Chociaż kontrole Państwowej Inspekcji Sanitarnej najczęściej dotyczą przedsiębiorców zajmujących się usługami kosmetycznymi, medycznymi, gastronomicznymi i edukacyjnymi, to każde przedsiębiorstwo może zostać skontrolowane przez ten urząd. Państwowa Inspekcja Sanitarna jest bowiem powołana do realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego. Sprawuje nadzór m.in. nad warunkami higieny pracy w zakładach
Do przeprowadzenia kontroli prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich i ich kontroli formalnej jest uprawniony ZUS i płatnicy składek, którzy zgłaszają do ubezpieczenia chorobowego co najmniej 21 ubezpieczonych. W przypadku gdy ubezpieczonych jest mniej, kontrolę przeprowadza ZUS, także na wniosek płatnika składek, który nie ma takiej możliwości.
brak obowiązku magazynowania gotowych wyrobów energetycznych w zbiornikach podlegających prawnej kontroli metrologicznej
Czy wartość podatku u źródła, zapłaconego przez Wnioskodawcę w 2021 r. w następstwie przeprowadzonych kontroli celno-skarbowych za lata 2016-2018, którego ciężar ekonomiczny Wnioskodawca poniósł z własnych środków pieniężnych, może zostać rozpoznana przez Wnioskodawcę w kosztach uzyskania przychodów?
Pracodawca będący płatnikiem zasiłków może skontrolować chorego pracownika w zakresie prawidłowości wykorzystywania przez niego zwolnienia lekarskiego. Epidemia nie odebrała płatnikom tego uprawnienia. Przeprowadzenie kontroli nie wymaga powiadomienia ZUS ani sanepidu.
obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur z tytułu nabycia towarów i usług otrzymanych w związku z realizacją projektu
ustalenie czy wydatki, o których mowa we wniosku są kosztami bezpośrednimi w myśl art. 15 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i powinny być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów w momencie uzyskania przychodu ze sprzedaży lokali, miejsc postojowych, powierzchni przynależnych czyli w dniu przeniesienia prawa własności na nabywcę w postaci aktu notarialnego
w zakresie ustalenia, czy dokonanie planowanego aportu skutkującego wygaśnięciem wierzytelności pożyczkowych dotyczących kwoty głównej pożyczki oraz naliczonych odsetek nie będzie wiązało się z powstaniem przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów po stronie Wnioskodawcy 2
prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, otrzymanych w formie papierowej, archiwizowanych i przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej
prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, otrzymanych w formie papierowej, archiwizowanych i przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej
prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, otrzymanych w formie papierowej, archiwizowanych i przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej