W zakresie uznania czy opisany zespół składników materialnych i niematerialnych (tj. Zakład) stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o podatku od towarów i usług oraz czy aport Zakładu do (T) będzie czynnością wyłączoną z opodatkowania na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT.
Posiadają Państwo koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne oraz będą Państwo zużywali energię elektryczną wytworzoną we własnym zakresie z generatorów OZE, a więc będą Państwo dokonywali czynności opodatkowanej podatkiem akcyzowym na podstawie art. 9 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym
Dotyczy obowiązków podatkowych w zakresie produkcji i zużycia energii elektrycznej, wyprodukowanej w instalacji fotowoltaicznej o mocy nieprzekraczającej 1 MW.
Obowiązek dokonania korekty deklaracji podatkowej dla podatku akcyzowego,
Obowiązek stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do sprzedaży energii elektrycznej i gazu na rzecz podmiotu, który ma koncesję Prezesa URE na obrót tymi towarami i którego zużycie na potrzeby własne nie jest nieznaczne oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych bez uwzględnienia odwrotnego obciążenia.
Uznanie zespołu składników materialnych i niematerialnych za ZCP w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy, uznania planowanej transakcji sprzedaży ZCP za wyłączoną z opodatkowania, korekty podatku naliczonego przez Nabywcę ZCP.
Dotyczy opodatkowania akcyzą energii elektrycznej oraz momentu powstania obowiązku podatkowego po uzyskaniu przez Spółkę koncesji.
Uznanie podmiotu posiadającego koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej za nabywcę końcowego oraz brak obowiązku samoobliczenia podatku akcyzowego
dotyczy obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od energii elektrycznej
Wnioskodawca posiada koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej, zgodnie zatem z literalnym brzmieniem przepisu nie jest nabywcą końcowym; sprzedaż przez Dostawcę energii elektrycznej Wnioskodawcy nie stanowi czynności opodatkowanej, ponieważ nie jest dokonywana na rzecz nabywcy końcowego; zużycie przez Spółkę na potrzeby własne zakupionej energii elektrycznej od Dostawcy podlega opodatkowaniu podatkiem
możliwość zastosowania zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy
Brak opodatkowania Udziału Skarbu Państwa w Zyskach z Przedsięwzięcia, stawki podatku VAT dla wykonywanej usługi uznania podmiotu A za podatnika i obowiązku wystawienia faktury, momentu powstania obowiązku podatkowego oraz prawa do odliczenia podatku oraz okresu, za który Koncesjonariusz może dokonać odliczenia.
w zakresie ustalenia czy realizację przedmiotu umowy koncesji należy uznać za długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i w rezultacie dla celów stosowania art. 15c ust. 1 ww. ustawy.
1. Czy opłatę za koncesję a także inne wydatki na organizację kasyna poniesione w okresie jego przygotowania do pracy należy uznać za koszty inne niż bezpośrednio związane z przychodami (koszty pośrednie)? 2. Czy zaliczenie opłaty za koncesję może następować proporcjonalnie do okresu faktycznej działalności kasyna na podstawie danej koncesji, tj. w okresie od dnia otwarcia kasyna dla klientów do dnia
Komitet Standardów Rachunkowości opublikował nowy (już dziesiąty) standard dotyczący umów o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz umów koncesji na roboty budowlane lub usługi. Głównym jego celem jest wskazanie jednolitych rozwiązań w zakresie wyceny, ujmowania w księgach rachunkowych oraz prezentacji w sprawozdaniu finansowym aktywów, zobowiązań, przychodów i kosztów wynikających z tych umów. Standard
w zakresie: Czy przedmiot umowy koncesji stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o PDOP?
Komitet Standardów Rachunkowości zaktualizował KSR nr 10 „Umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz umowy koncesji na roboty budowlane lub usługi”. Zmiana wynikała z konieczności dostosowania treści tego standardu do obowiązujących już od grudnia 2016 r. uregulowań ustawy o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz.U. z 2016 r. poz.1920).
uznanie darowizny zespołu składników materialnych i niematerialnych za zbycie przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa, które nie podlega opodatkowaniu VAT oraz brak obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego
Czy Spółka jest uprawniona do uznania całej kwoty wskazanych w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego wydatków, przedstawionych w punktach a) oraz b), za wydatki kwalifikowane w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o SPW z uwzględnieniem art. 12 ust. 1 ustawy o SPW?
Interpretacja w zakresie skutków podatkowych związanych z zawarta umową koncesji.
Czy Spółka jest uprawniona do zaliczenia na bieżąco do kosztów uzyskania przychodów niemieckiego podatku od wartości dodanej od wydatków dotyczących dokonanych odwiertów na terytorium Niemiec i nabycia praw do udziału w koncesji? Czy w momencie uzyskania zwrotu niemieckiego podatku od wartości dodanej Spółka powinna rozpoznać przychód podatkowy?
1 sierpnia 2016 r. zmieniły się zasady rozliczeń podatku na rynku paliw płynnych. Sejm uchwalił w ostatecznej wersji nowelizację ustawy o podatku od towarów i usług oraz o zmianie niektórych innych ustaw (tzw. pakietu paliwowego). Zmiany mają na celu zapobieganie wyłudzaniu VAT w wewnątrzwspólnotowym obrocie paliwami ciekłymi oraz ograniczenie negatywnego wpływu tego procederu na funkcjonowanie rynku
Od 1 lipca 2011 r. wejdzie w życie zasadnicza część przepisów ustawy o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców. Głównym celem ustawy jest to, by obywatel (także przedsiębiorca), zamiast udowadniać dokumentami określony stan faktyczny lub prawny, mógł składać oświadczenia w miejsce zaświadczeń. Zmiany wprowadzone ustawą likwidują wiele z biurokratycznych obowiązków nałożonych