Wydatki ponoszone przez spółkę na rzecz kierowców międzynarodowych z tytułu diet i ryczałtów za noclegi, choć nie stanowią podróży służbowych, mogą być kosztami uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, jeżeli są ponoszone w związku z działalnością gospodarczą i mają na celu uzyskanie, zachowanie lub zabezpieczenie źródła przychodów.
Diety wirtualne dla kierowców międzynarodowych są zwolnione z podatku, jednak nie wpływają na odliczenie składek społecznych, które powinny być obliczane od dochodu niezwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 23d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ustalanie podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne dla pracowników - kierowców zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w transporcie międzynarodowym.
Podróże służbowe osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą mogą stanowić podstawę do zaliczenia diet do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem iż wysokość diet nie przekracza limitów przysługujących pracownikom, a wyjazdy te mają bezpośredni związek z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Ustalenie podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne dla pracowników - kierowców realizujących transport międzynarodowy, którym przyznano ekwiwalent za nocleg.
Osiągane przez Wnioskodawcę przychody z tytułu świadczenia usług kierowania pojazdem ciężarowym o ładowności powyżej 2 ton, służącym do przewozu ładunków, mogą być opodatkowane 5,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a ww. ustawy.
Opodatkowanie zagranicznych diet i zastosowanie zwolnienia przedmiotowego.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych świadcząc osobiście usługi transportowe w charakterze kierowcy w transporcie międzynarodowym.
Świadczone usługi w ramach umowy z Sp. z o.o. nie są zwolnione od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 20 ustawy.
Stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla usług kierowania pojazdem ciężarowym o ładowności powyżej 2 ton służącym do przewozu ładunków.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
Obowiązek płatnika w związku z wypłatą diety kierowcy samochodu ciężarowego w transporcie międzynarodowym.
Możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
Ustalanie podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wartość diet z tytułu podróży służbowych.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wartość diet z tytułu podróży służbowych.
Od 1 marca 2023 r. zatrudniamy kierowcę, który wykonuje przewozy międzynarodowe i na terenie Polski. Od początku zatrudnienia osobie tej przysługuje: wynagrodzenie zasadnicze, ryczałt za pracę w godzinach nadliczbowych, ryczałt za pracę w porze nocnej, ryczałt za dyżury, premia regulaminowa do 20% wynagrodzenia zasadniczego, dopłata do delegowania (wyrównanie do minimalnej stawki sektorowej obowiązującej
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z zapewnieniem miejsc noclegowych cudzoziemcom w związku z planowanych podjęciem pracy, oraz w czasie przerw w pracy.
Zbliża się czas pierwszej wypłaty naszego nowo zatrudnionego pracownika, który zajmuje stanowisko kierowcy wykonującego zadania służbowe w ramach międzynarodowych przewozów drogowych. W jakiej wysokości uwzględniać kwoty diet wirtualnych przy kalkulowaniu podstawy wymiaru opodatkowania i oskładkowania po nowelizacji przepisów?
Od 19 sierpnia 2023 r. weszły w życie nowe przepisy regulujące zasady oskładkowania i opodatkowania wynagrodzeń kierowców realizujących przewozy międzynarodowe. Po zmianach wolna od podatku jest kwota w wysokości stanowiącej równowartość 20 euro za każdy dzień ich przebywania poza granicami Polski. Natomiast z podstawy oskładkowania obecnie należy wyłączyć równowartość 60 euro za każdy dzień zagranicznego
Możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
Rada Ministrów przyjęła przedłożony przez ministra infrastruktury projekt ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym. Dostosowuje on polskie prawo do przepisów unijnych, jeśli chodzi o delegowanie kierowców w sektorze transportu drogowego, w ramach tzw. pakietu mobilności I. Chodzi m.in. o ułatwienie poprawy warunków pracy kierowców oraz warunków prowadzenia działalności przedsiębiorstw