Realizacja Farmy Wiatrowej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, umożliwiający zastosowanie wyłączenia z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT, co pozwala na nieuwzględnianie kosztów finansowania dłużnego w nadwyżce kosztów.
Świadczenie odpłatnych usług odbioru i oczyszczania ścieków na rzecz odbiorców zewnętrznych przez gminę stanowi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu VAT, a gminie przysługuje prawo do pełnego odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z majątkiem wykorzystywanym wyłącznie do tej działalności, pod warunkiem braku przesłanek negatywnych z art. 88 ustawy o VAT.
Podatnik, będący organem samorządu terytorialnego, może stosować indywidualnie określony prewspółczynnik dla przypisywania kosztów do działalności gospodarczej, jeżeli proponowana metoda jest bardziej reprezentatywna dla specyfiki wykonywanej działalności niż metoda określona w rozporządzeniu Ministra Finansów.
Jednostce samorządu terytorialnego, która nabywa towary i usługi związane z realizacją projektu będącego zadaniem własnym i niegenerującego opodatkowanych przychodów, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Wniesienie aportem infrastruktury wodociągowej do spółki przez Gminę nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa ani zorganizowanej części przedsiębiorstwa, podlega zatem opodatkowaniu VAT. Gminie przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego od związanych z infrastrukturą wydatków.
Gmina, jako czynny podatnik VAT, ma prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego związanego z inwestycją wykorzystywaną do działań opodatkowanych, pod warunkiem braku przesłanek negatywnych wskazanych w art. 88 ustawy o VAT.
Gmina Miejska (…), jako jednostka samorządu terytorialnego, realizująca zadania publiczne bez wykonywania czynności opodatkowanych VAT, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na realizację tych zadań, ponieważ wydatki te nie służą czynnościom generałującym podatek należny. (art. 86 ust. 1 ustawy VAT).
Gminie działającej jako organ władzy publicznej w zakresie zadań własnych i realizującej projekt nieopodatkowany, nie przysługuje prawo do odliczenia naliczonego podatku VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Z samego charakteru przedstawionego problemu i oceny rozwiania wynika, że jednostce samorządu terytorialnego przysługuje prawo do częściowego odliczenia VAT naliczonego związane z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną, przy czym najbardziej reprezentatywną metodą do ustalenia pre-współczynnika jest ta oparta na stosunku ilości wody i ścieków przypisanych do czynności opodatkowanych VAT do całkowitej ilości
Świadczenie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody przez Gminę stanowi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu VAT. Wykorzystanie infrastruktury do dostaw wody dla odbiorców wewnętrznych nie obliguje do naliczania podatku. Gmina posiada prawo do odliczenia VAT naliczonego, stosując proporcję metrażową od zużycia wody.
Wniesienie aportem infrastruktury kanalizacyjnej do spółki stanowi dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu VAT. Nie kwalifikuje się jako zbycie przedsiębiorstwa ani jego zorganizowanej części, a gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego. Transakcja nie korzysta ze zwolnienia z VAT.
Jednostka samorządu terytorialnego, będąca czynnym podatnikiem, ma prawo do pełnego odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z inwestycją, gdy nabywane towary i usługi służą tylko czynnościom opodatkowanym. Tym samym, rozbudowa sieci wodociągowej przez Gminę, której cała sprzedaż opodatkowana jest VAT, spełnia przesłanki do pełnego odliczenia, jeśli nie występują przesłanki negatywne zgodnie z
Koszty związane z partycypacją w inwestycji drogowej, poniesione przez podatnika jako wydatki pośrednie, kwalifikują się jako koszty uzyskania przychodów w dacie formalnego przekazania inwestycji na rzecz organu publicznego, zgodnie z art. 15 ust. 4d ustawy o CIT.
Gmina, realizując inwestycję służącą wyłącznie czynnościom opodatkowanym, ma prawo do odliczenia całkowitego podatku naliczonego od poniesionych wydatków, pod warunkiem spełnienia wymogów z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Gmina ma prawo do odliczenia pełnego podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z realizacją przedsięwzięcia, przeznaczonego do oddania w dzierżawę na warunkach rynkowych, ponieważ całość inwestycji będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.
W przypadku nieruchomości przeznaczonych na działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu VAT, podatnikowi przysługuje prawo do pełnego odliczenia VAT. W sytuacji, gdy nieruchomość używana jest częściowo do celów opodatkowanych oraz nieopodatkowanych, sposób odliczenia musi zgodnie z przepisami uwzględniać obiektywny, ogólnie przyjęty sposób proporcjonalnego alokowania kosztów. Wybór metody musi
Gminie przysługuje prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków na inwestycje związane z zakupem i montażem instalacji fotowoltaicznych, pod warunkiem wyboru odpowiedniej proporcji wykorzystania do działalności opodatkowanej, mimo że prewspółczynnik jest mniejszy niż 2%.
Jednostce samorządu terytorialnego nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego, gdy nabywane towary i usługi są wykorzystywane wyłącznie do celów niepodlegających opodatkowaniu VAT, takich jak cele edukacyjne, niezwiązane z działalnością gospodarczą podlegającą opodatkowaniu.
Sposób rozliczenia aportu nakładów na inwestycję w zakresie infrastruktury kanalizacyjnej w zakresie podatku od towarów i usług.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu przez Powiat.
Prawo do odliczenia podatku w pełnej wysokości od wydatków poniesionych na realizację Inwestycji.
Brak opodatkowania podatkiem VAT czynności wykorzystywania majątku powstałego w ramach Inwestycji oraz brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Wyłączenie z opodatkowania VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy, wniesienia aportem Inwestycji do Spółki, uznanie aportu Inwestycji do Spółki za czynność podlegającą opodatkowaniu VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z opodatkowania VAT, określenie podstawy opodatkowania VAT dla czynności wniesienia aportem Inwestycji do Spółki, prawo do dokonania jednorazowej korekty zwiększającej polegającej na odliczeniu
Opodatkowanie i sposób rozliczenia aportu nakładów na inwestycję w zakresie infrastruktury wodociągowej.