Informacje o Klientach nabywane przez Wnioskodawcę nie stanowią know-how, w związku z czym nie podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem u źródła jako należności licencyjne, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy CIT i art. 12 ust. 2 UPO.
Dotyczy sposobu zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków reklamowych związanych z rekrutacją studentów na studia.
Firma będąca producentem wyrobów chemii gospodarczej ponosi koszty usług umieszczania zdjęć produktów i ich cen sprzedaży w gazetkach reklamowych sieci handlowych lub hurtowniach. Jak traktować te koszty? Czy jako reklamę publiczną, czy może limitowaną 0,25% przychodu?
Czy wydatki poniesione na wytworzenie i kolportaż gazetki reklamowej należy zaliczyć do kosztów reklamy objętej limitem 0,25% przychodów lud do kosztów reklamy publicznej, czy też, wydatki te należy zaliczyć do "zwykłych" kosztów wykonania usługi, mając na względzie fakt, iż koszty te są w dużej części refakturowane najemcom?
Czy nieodpłatne przekazanie gazetek handlowych podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług ?
Czy przekazanie klieentom informatorów handlowych i toreb kasowych podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?
Czy przekazanie klientom informatorów handlowych i toreb kasowych podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?