Podmiot zagraniczny prowadzący działalność w formie oddziału w Polsce nie nabywa odrębnej podmiotowości podatkowej w zakresie CIT i VAT; numer identyfikacji podatkowej oddziału powinien być używany jedynie do rozliczeń jako płatnik składek ZUS i PIT, zaś rozliczenia CIT i VAT dokonuje jednostka macierzysta zgodnie z przypisanym jej numerem NIP.
Obowiązek informacyjny wynikający z art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych względem obcokrajowców będących rezydentami Kanady i właściwych urzędów skarbowych w sytuacji, kiedy nagradzane osoby nie posiadają identyfikatora podatkowego NIP lub PESEL.
Informacja PIT-11 jest podstawowym dokumentem służącym podatnikom do rocznego rozliczenia podatku. Płatnicy, którzy przy jej wypełnianiu popełnili błędy, mają obowiązek ją skorygować. Korektę należy sporządzić w formie elektronicznej, co do zasady, na tej samej wersji formularza, na której uprzednio złożono PIT-11. Od 1 stycznia 2020 r. obowiązuje PIT-11 w wersji 25.
w zakresie prawidłowego zidentyfikowania przychodu i kosztów podatkowych w styczniu 2014r. oraz odprowadzenia podatku dochodowego
Czy wystarczające jest przechowywanie przez płatnika oświadczeń o wyborze przez podatnika (pracownika lub zleceniobiorcę) identyfikatora podatkowego (PESEL lub NIP)?
Czy w każdym przypadku możliwym jest wpisywanie w poz. 20 informacji PIT-11 wystawianym przez Sąd adwokatom, radcom prawnym, tłumaczom przysięgłym i biegłym sądowym wyłącznie numeru PESEL?
Identyfikatorem podatkowym większości naszych pracowników jest PESEL. Czy osoby te powinny potwierdzić to na piśmie? Jeśli okaże się, że identyfikatorem podatkowym niektórych pracowników będzie NIP, a dotychczas podawali PESEL, to kto w tej sytuacji poniesie odpowiedzialność - my jako pracodawca czy pracownik?
Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd i odliczenia kwoty podatku naliczonego z faktury VAT wystawionej przez wykonawcę z danymi Gminy z okresu kiedy czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT był Urząd?
1.Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd ? 1.1Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej
Fundusz jako podatnik podatku dochodowego od osób prawnych, podlega obowiązkowi ewidencyjnemu, a co za tym idzie zobowiązany jest do złożenia zgłoszenia ewidencyjnego i posiadania numeru NIP w rozumieniu art. 2 ust. 1 w zw. z art. 2 ust. 2 ustawy.
Od 1 stycznia 2012 r. zaczynają w pełni obowiązywać nowe reguły identyfikowania podatników, które są konsekwencją wprowadzenia Centralnego Rejestru Podatników KEP.
Wnioskodawca jako podatnik podatku dochodowego od osób prawnych, podlega obowiązkowi ewidencyjnemu, a co za tym idzie zobowiązany jest do złożenia zgłoszenia ewidencyjnego i posiadania numeru NIP w rozumieniu art. 2 ust. 1 w zw. z art. 2 ust. 2 ustawy.
Przed nowelizacją ustawy o NIP podatnicy i płatnicy byli obowiązani do posługiwania się numerem identyfikacji podatkowej i numerem PESEL. Zmiana prowadzi do sytuacji, w której podatnik będący osobą fizyczną objętą rejestrem PESEL do celów podatkowych będzie posługiwać się jednym identyfikatorem, tj. numerem PESEL.
Ustalenie właściwości Urzędu Skarbowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych.
wskazanie komu powinien być nadany numer identyfikacji podatkowej: Gminie, która ma osobowość prawną, czy Urzędowi Gminy, który obsługuje Gminę
Jaki organ podatkowy, w przedstawionym stanie faktycznym, należy uznać za właściwy miejscowo w przypadku składania korekt deklaracji VAT-7, a także jaka powinna być podawana nazwa i NIP w składanych korektach w/w deklaracji.
Podatnik świadczy usługi pośrednictwa polegające na wyszukiwaniu klientów dla niemieckiego kontrahenta, który posiada numer identyfikacyjny nadany w Niemczech. Zdaniem pytającego czynności te winny podlegać opodatkowaniu w Niemczech na mocy par. 4 ust. 1 i 2 Rozporządzenia MIn. Fin. z 27 kwietnia 2004 r. (Dz. U. nr97, poz. 970)