Przejęcie składników majątkowych w wyniku podziału przez wydzielenie, jako operacja zgodna z zasadą kontynuacji, nie skutkuje powstaniem przychodu podatkowego w spółce przejmującej, o ile przypisze wartości składników do działalności prowadzonej w Polsce, zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 3e ustawy o CIT.
Jednorazowa wypłata zgromadzonych składek z pracowniczego programu emerytalnego w Holandii podlega opodatkowaniu w Polsce jako przychód z innych źródeł, zgodnie z zasadą nieograniczonego obowiązku podatkowego osób mających miejsce zamieszkania na terytorium RP.
Dochód uzyskany przez osobę prowadzącą działalność gospodarczą w Polsce z tytułu świadczenia usług na rzecz podmiotu z Holandii podlega opodatkowaniu w Polsce, jeśli osoba ta posiada w Polsce centrum interesów życiowych i nie prowadzi działalności gospodarczej przez zakład w Holandii.
Prowizja pobrana za zbycie akcji może zostać uznana za koszt odpłatnego zbycia, a dzień przeniesienia własności decyduje o dniu uzyskania przychodu. Zyski ze sprzedaży akcji, zgodnie z umową polsko-holenderską, podlegają opodatkowaniu jedynie w Polsce, co eliminuje obowiązek składania PIT/ZG.
Podatnik, który po przeprowadzce z kraju Unii Europejskiej do Polski spełnia ustawowe kryteria, może skorzystać z ulgi na powrót do kwoty 85 528 zł w czterech kolejnych latach podatkowych, jako że warunki nieograniczonego obowiązku podatkowego, okresu braku zamieszkania w Polsce oraz należytej dokumentacji są spełnione.
Przychody uzyskane w drodze realizacji programu RSU przyznawanego przez zagraniczną spółkę akcyjną, niespełniającą przesłanek ekonomicznego pracodawcy zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy o PIT, stanowią przychód z innych źródeł w momencie nabycia akcji oraz przychód z kapitałów pieniężnych w chwili późniejszej ich sprzedaży, co wyklucza równoczesne zastosowanie preferencyjnego momentu rozpoznania przychodu
Uzyskanie akcji w wyniku realizacji jednostek RSU stanowi przychód z innych źródeł w rozumieniu ustawy o PIT, powstający w chwili nabycia akcji, nie zaś ich zbycia. Program RSU organizowany przez zagraniczną spółkę nie kwalifikuje się do programów motywacyjnych w myśl art. 24 ust. 11 ustawy o PIT.
Dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych przychód z programu motywacyjnego uzyskany przez udział w programie U podlega rozpoznaniu z tytułu realizacji U jako przychód z innych źródeł w momencie vestingu, a także z kapitałów pieniężnych przy zbyciu akcji. Brak spełnienia warunków art. 24 ust. 11 UPDOF uniemożliwia przeniesienie momentu opodatkowania na czas sprzedaży akcji.
Wynagrodzenie za transakcje na instrumentach pochodnych, wypłacane bankowi niemającemu siedziby w Polsce, nie powoduje obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego, o ile nie jest wiązane z odsetkami lub wymienionymi w art. 21 ustawy o CIT usługami niematerialnymi.
W przypadku wypłat do 2.000.000 PLN na rzecz nierezydentów, które kwalifikowane są jako zyski przedsiębiorstwa na gruncie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, płatnik może nie pobrać podatku u źródła bazując jedynie na certyfikacie rezydencji, bez obowiązku dalszej weryfikacji przesłanek z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ustawy o CIT.
Pracodawca nie jest zobligowany do poboru zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzenia pracownika oddelegowanego do Holandii, gdzie przebywa ponad 183 dni rocznie, jeśli wynagrodzenie to podlega opodatkowaniu zgodnie z holenderskimi przepisami podatkowymi.
Zakład podatkowy w Polsce powstaje, gdy zagraniczne projekty budowlane, mimo ich rozdzielności czasowej i projektowej, wykazują jedność handlową i geograficzną, o ile łączny czas ich trwania przekracza 12 miesięcy, co skutkuje obowiązkiem podatkowym w Polsce.
Należności wypłacane przez Wnioskodawcę na rzecz SE w części odpowiadającej odsetkom od udzielonego finansowania podlegają opodatkowaniu WHT w Polsce, zgodnie z art. 21 ustawy o podatku CIT. Zwrot pożyczonego kapitału nie podlega opodatkowaniu WHT.
Dochód z tytułu świadczenia usług spawalniczych na rzecz kontrahenta z siedzibą w Holandii podlega opodatkowaniu w Polsce, gdyż podatnik posiada centrum interesów życiowych w Polsce oraz nie wykonuje usług przez zakład w Holandii w rozumieniu Umowy o Unikaniu Podwójnego Opodatkowania.
Dochód Wnioskodawcy z tytułu świadczenia usług na rzecz holenderskiej spółki podlega opodatkowaniu w Polsce na podstawie miejsca zamieszkania i unikania podwójnego opodatkowania; brak stacjonarnego zakładu Wnioskodawcy w Holandii oraz jego centrum interesów życiowych w Polsce decydują o nieograniczonym obowiązku podatkowym w Polsce.
Dochód Wnioskodawcy, jako rezydenta podatkowego Polski, z tytułu świadczenia usług spawalniczych na rzecz Spółki NL, podlega opodatkowaniu w Polsce, gdyż centrum jego interesów życiowych oraz gospodarczych znajduje się w kraju, a usługi nie są wykonywane poprzez zakład w Holandii.
Wynagrodzenie za licencję użytkownika końcowego nabytego oprogramowania komputerowego użytkowanego wyłącznie do własnych celów Spółki nie podlega opodatkowaniu u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, gdyż nie stanowi należności z tytułów praw autorskich czy pokrewnych.
Zwolnienie od podatku dochodowego wypłaty środków zgromadzonych w pracowniczym programie emerytalnym dokonane na rzecz osoby uprawnionej do tych środków po śmierci uczestnika.
Spółka, ustalając dochód zagraniczny, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o CIT i przypisując koszty podatkowe do przychodów podlegających opodatkowaniu za granicą, powinna uwzględnić wszystkie koszty związane z tym przychodem zarówno bezpośrednie jak i pośrednie.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.