Czy C. będący instytucją gospodarki budżetowej ma kontynuować amortyzację środków trwałych przejętych nieodpłatnie od przekształcanych gospodarstw pomocniczych według zasad i wartości przyjętych przez te gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem i czy odpisy amortyzacyjne tychże środków trwałych według przyjętych zasad będą stanowiły koszty uzyskania przychodów C.?
Czy Wnioskodawca działający jako jednostka budżetowa przy wykonywaniu usług na rzecz podmiotów typu: urzędy gmin, urząd miasta, urząd miasta i gminy, urząd miejski, starostwo powiatowe, urząd marszałkowski mogło stosować zwolnienie od podatku od towarów i usług na podstawie przepisów § 8 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów
Czy I powinno kontynuować amortyzację środków trwałych według zasad i wartości jakie przyjęły gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem oraz czy odpisy amortyzacyjne skalkulowane według tak przyjętych zasad będą stanowiły koszty uzyskania przychodów M?
Czy w świetle obowiązujących przepisów nowo utworzony samorządowy zakład budżetowy wstępuje we wszystkie przewidziane w przepisach podatkowych, prawa i obowiązki po zlikwidowanym gospodarstwie pomocniczym?
Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca ustawy Ordynacja podatkowa w zakresie rozliczenia zobowiązań i należności, a także korekty deklaracji podatkowych lub dokumentów źródłowych likwidowanego gospodarstwa pomocniczego.
Zbycie składników majątkowych gospodarstwa pomocniczego traktowane jest jako zbycie przedsiębiorstwa zatem nie podlega opodatkowaniu i nie ma obowiązku opodatkowania remanentu likwidacyjnego
obowiązek podatkowy od czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej oraz w zakresie sporządzenia remanentu likwidacyjnego
Zbycie składników majątkowych gospodarstwa pomocniczego traktowane jest jako zbycie przedsiębiorstwa zatem nie podlega opodatkowaniu i nie ma obowiązku opodatkowania remanentu likwidacyjnego
Czy w sytuacji przekształcenia gospodarstwa pomocniczego państwowej jednostki budżetowej w instytucję gospodarki budżetowej i związanej z tym sukcesji praw i obowiązków dotychczasowego Centrum Obsługi, nowoutworzona osoba prawna Centrum Usług będzie również sukcesorem numeru NIP dotychczasowego gospodarstwa pomocniczego - Centrum Obsługi?
Czy istnieje obowiązek podatkowy na gruncie podatku od towarów i usług od czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej, przy której funkcjonuje gospodarstwo pomocnicze na zasadach przejęcia na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego (tj. czynności, o której mowa w art. 89 ust. 4 ustawy Przepisy wprowadzające
Nieodpłatne przekazanie gospodarstwa pomocniczego na rzecz jednostki macierzystej w związku z likwidacją z dnia 31.12.2010 r.
Czy istnieje obowiązek podatkowy na gruncie podatku od towarów i usług od czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej, przy której funkcjonuje gospodarstwo pomocnicze na zasadach przejęcia na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego (tj. czynności, o której mowa w art. 89 ust. 4 ustawy Przepisy wprowadzające
Przekazanie gospodarstwa pomocniczego jednostce macierzystej jako czynność zbycia przedsiębiorstwa nie będzie podlegała opodatkowaniu.
Czy od nieodpłatnie przekazanego przez gospodarstwo pomocnicze jednostce macierzystej, tj. Wnioskodawcy majątku należy naliczyć i odprowadzić należny podatek VAT?
VAT - w zakresie możliwości odliczenia lub zwrotu podatku naliczonego z faktury dokumentującej zakupy wykonane w związku z realizacją projektu
czy gospodarstwo pomocnicze jednostki budżetowej może być odrębnym podatnikiem VAT
Czy Wnioskodawca ma obowiązek comiesięcznego rozliczania zaliczek na podatek?
Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupu dokumentujących wydatki związane z inwestycją budowy obiektu sportowo-rekreacyjnego?
Czy nieodpłatne przekazania towarów i materiałów przez gospodarstwo pomocnicze na stan jednostki macierzystej, oraz ponowne ich przekazanie na rzecz nowo powołanego gospodarstwa pomocniczego podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług ?
Gospodarstwo Pomocnicze przy Poleski Parku Narodowym w oparciu o art. 12 ust. 3 i 4 ustawy o ochronie przyrody (Dz.U. Nr 92, poz.880 z 2004r.) pobiera opłaty za wstęp na niektóre obszary parku, oraz opłaty za udostępnianie niektórych jego obszarów. Wysokość opłat ustala na podstawie art. 12 ust. 4 ustawy o ochronie przyrody, dyrektor parku. Minister Środowiska w drodze rozporządzenia z dnia 18 maja
Czy pływalnia jako gospodarstwo pomocnicze utworzone przy jednostce budżetowej - szkole jest zwolniona z obowiązku opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Pytanie dotyczy 1) obowiązku podatkowego jako gospodarstwa pomocniczego w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych i jednocześnie podatnika podatku dochodowego od osób prawnych od przekazanych mu nieodpłatnie do używania przez macierzystą jednostkę budżetową środków trwałych. 2) zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków związanych ze składnikami majątku znajdującymi się w ewidencji księgowej
Czy tankowanie paliwa na stancji paliw jednostki budżetowej do samochodów gospodarstwa pomocniczego tej jednostki stanowi dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 22%?
Podatnik jest jednostką budżetową Gminy - samorządową placówką wychowania pozaszkolnego w rozumieniu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej oraz aktualnego Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu. W zakresie statutowych form działalności Jednostka m.in. świadczy usługi na rzecz innych jednostek podległych Gminie. Przedmiotem takich usług jest najem pomieszczeń znajdujących się w jej