Zwolnienie z opodatkowania dochodów zagranicznego funduszu emerytalnego na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 11a ustawy o CIT dotyczy wyłącznie działalności porównywalnej z tą realizowaną przez fundusze krajowe. Dochody ze sprzedaży udziałów w spółkach związanych z polskimi nieruchomościami, które nie są dozwolonym zakresem działalności dla krajowych funduszy, nie są objęte tym zwolnieniem.
Jednorazowa wypłata zgromadzonych składek z pracowniczego programu emerytalnego w Holandii podlega opodatkowaniu w Polsce jako przychód z innych źródeł, zgodnie z zasadą nieograniczonego obowiązku podatkowego osób mających miejsce zamieszkania na terytorium RP.
Jednorazowa wypłata środków z brytyjskiego indywidualnego konta emerytalnego na rzecz polskiego rezydenta podatkowego podlega opodatkowaniu tylko w Wielkiej Brytanii, zgodnie z art. 17 ust. 2 Konwencji o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Wielką Brytanią.
Bank, działający jako płatnik techniczny, może zastosować zwolnienie z opodatkowania podatkiem u źródła na podstawie art. 26 ust. 1g ustawy o CIT, pod warunkiem uzyskania certyfikatu rezydencji funduszu i oświadczenia potwierdzającego spełnianie wymaganych warunków, bez potrzeby spełniania dodatkowych wymogów.
Świadczenia pieniężne otrzymywane przez spadkobierców osób odznaczonych medalem Sprawiedliwych wśród Narodów Świata są zwolnione od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z ustawą o zwolnieniu świadczeń z tytułu prześladowań przez nazistowskie Niemcy.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Skutki podatkowe wypłaty środków z programu emerytalnego w Szwecji.
Opodatkowanie świadczenia wypłacanego z pracowniczego programu emerytalnego otrzymywanego ze Szwajcarii.
Usługi zarządzania Portfelem Pracowniczego Funduszu Emerytalnego, które będą wykonywane przez Grupę VAT, będą mieściły się w zakresie czynności zarządzania wymienionymi w art. 43 ust. 1 pkt 12 lit e) ustawy. W konsekwencji będą korzystać ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie ww. artykułu.
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych 2-17.12.2010 r.
Od 1 lipca 2011 r. wejdzie w życie zasadnicza część przepisów ustawy o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców. Głównym celem ustawy jest to, by obywatel (także przedsiębiorca), zamiast udowadniać dokumentami określony stan faktyczny lub prawny, mógł składać oświadczenia w miejsce zaświadczeń. Zmiany wprowadzone ustawą likwidują wiele z biurokratycznych obowiązków nałożonych
1 maja 2011 r. weszła w życie część zmian związanych z reformą ubezpieczeń społecznych w zakresie składki emerytalnej. Podstawowym założeniem tej reformy jest przesunięcie części składki emerytalnej do tej pory przekazywanej do Otwartego Funduszu Emerytalnego (OFE) na nowo utworzone specjalne subkonto prowadzone przez ZUS. Jednym z elementów tej reformy są również zmiany podatkowe. Te najbardziej korzystne