Czynności wykonywane przez Gminę w związku z budową przydomowych oczyszczalni ścieków nie stanowią działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT, co wyklucza ich opodatkowanie oraz możliwość odliczenia podatku naliczonego. Przekazanie własności oczyszczalni mieszkańcom nie jest odrębną dostawą towarów podlegającą opodatkowaniu.
Kwota dotacji otrzymanej z PROW, pomniejszona o VAT należny, nie stanowi podstawy opodatkowania dla usług budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na rzecz mieszkańców, gdyż Gmina nie prowadzi w tym zakresie działalności gospodarczej opodatkowanej VAT.
Otrzymane dofinansowanie w postaci pożyczki i dotacji na zadania własne gminy związane z usuwaniem odpadów, jako czynność niewykonywana w ramach działalności gospodarczej, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Realizacja budowy przydomowych oczyszczalni ścieków przez Gminę, nie stanowi działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT, w związku z czym podlega wyłączeniu z opodatkowania podatkiem od towarów i usług, co skutkuje brakiem prawa do odliczenia VAT oraz nieopodatkowaniem otrzymanych dotacji oraz wpłat od mieszkańców.
Wynagrodzenie z projektów Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, finansowane ze środków unijnych, jest zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych według art. 21 ust. 1 pkt 136 ustawy. Jeśli finansowanie dotyczy dotacji celowej z budżetu państwa, zwolnienie nie obowiązuje, zgodnie z art. 21 ust. 36.
Dofinansowanie otrzymane na realizację części projektu stanowi wynagrodzenie podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, a obowiązek podatkowy powstaje z chwilą otrzymania tych środków, mając bezpośredni wpływ na cenę świadczonych usług.
Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków przez gminę, jako zadanie własne o charakterze niezarobkowym, nie stanowi działalności gospodarczej podlegającej VAT, a wpłaty mieszkańców i dofinansowanie z PROW nie są wliczane do podstawy podatkowej tego podatku.
Otrzymane dofinansowanie przez Spółkę nie stanowi dochodu z tytułu ukrytych zysków ani wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 28m ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o CIT, co oznacza brak obowiązku ich opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
Lider projektu realizowanego przez jednostkę samorządu terytorialnego, działając w ramach zadań publicznych oraz nie na podstawie umów cywilnoprawnych, nie jest podatnikiem VAT w rozumieniu art. 15 ust. 6 u.p.t.u., a otrzymane dofinansowanie unijne nie stanowi podstawy opodatkowania, zgodnie z art. 29a u.p.t.u.
Nadwyżka przychodu powstała z tytułu realizacji projektów finansowanych dotacjami ryczałtowymi z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus oraz budżetu państwa, która pozostaje jako środki własne beneficjenta, jest zwolniona z opodatkowania zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 i 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dotacja otrzymana na cele niezwiązane z opodatkowanymi czynnościami, niewpływająca bezpośrednio na cenę usług, nie stanowi podstawy opodatkowania VAT, a wydatki niefinansowane z dotacji nie dają prawa do odliczenia VAT naliczonego.
Dotacje celowe przyznane w ramach projektów finansowanych z budżetu Gminy są wolne od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o PIT, niezależnie od źródła finansowania. Nieobowiązują wobec nich obowiązki płatnika PIT.
Skutki podatkowe otrzymania dotacji ze środków pochodzących z budżetu państwa oraz z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nieopodatkowanie dofinansowania, które gmina otrzyma z PROW na realizację inwestycji w zakresie w jakim dotyczy budynków jednorodzinnych należących do mieszkańców gminy, budynków użyteczności publicznej oraz budynków komunalnych. Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją inwestycji w części w jakiej dotyczą budynków jednorodzinnych należących
Opodatkowanie czynności przeniesienia praw majątkowych do wyników badań przemysłowych i prac rozwojowych, określenie podstawy opodatkowania oraz fakturowanie otrzymanej kwoty finansowania w związku z realizacją Projektu.
Uwzględnianie wartości dotacji przedmiotowych na realizację zadań w zakresie porządkowania dróg i terenów gminnych oraz pielęgnacji gminnych terenów zielonych, w mianowniku prewspółczynnika samorządowego zakładu budżetowego; brak uwzględniania wartości dotacji celowych na finansowanie kosztów realizowanych inwestycji w zakresie budowy sieci wodociągowo-kanalizacyjnych lub na zakup środka trwałego,
Ustalenie czy zgodnie z art. 24ca ust. 14 pkt 5 lit. d ustawy o CIT Spółka jest wyłączona z obowiązku, o którym mowa w art. 24ca ust. 1 ustawy o CIT.
1) Czy dotacja udzielona Wnioskodawcy i otrzymana w roku 2024 w oparciu o umowę zawartą z Skarbem Państwa - Ministrem Zdrowia na realizację programu polityki zdrowotnej, stanowi przychód Wnioskodawcy zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych, w oparciu o regulację art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy z dnia 28 lutego (winno być: 15 lutego) 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. 2023 poz
Prawo do odliczenia całości kwot podatku naliczonego wynikającego z faktur związanych z zakupem towarów i usług niezbędnych do realizacji projektu, - Sposób dokonania korekty, - Nieuznanie za podstawę opodatkowania otrzymanych środków z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład.
Brak opodatkowania dofinansowania otrzymanego przez gminę na realizację określonych inwestycji w ramach realizacji projektu.
Czy środki finansowe otrzymane z NCBR na podstawie umowy o dofinansowanie Projektu będą stanowiły podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług, zgodnie z art. 29a ust. 1, jako zapłata, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej?
Czy otrzymane środki finansowe na realizację Projektu stanowią subwencję, dotację lub jakąkolwiek inną dopłatę do ceny stanowiąca podstawę opodatkowania?