Wypłata odszkodowania spełnia przesłanki o których mowa w art. 89a ust. 4 ustawy, a tym samym niesie za sobą obowiązek zwiększenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w odpowiedniej części.
Prawo do skorzystania z ulgi na złe długi. Powyższe prawo przysługuje niezależnie od tego czy uprawdopodobnienie niespłacalności wierzytelności miało miejsce przed, czy po zgłoszeniu wniosku o ogłoszenie upadłości Dłużnika. Nie ma również wpływu okoliczność, czy dana wierzytelność zostanie uznana na liście wierzytelności bądź nie.
Czy w przypadku zapłaty lub zbycia należności wynikających z wierzytelności Wnioskodawcy, które to zdarzenia nastąpią po roku podatkowym, w którym Spółka ujęła w uldze na złe długi, w którym zostały spełnione warunki wskazane w przepisach, Spółka będzie zobowiązana: 1. Zwiększyć podstawę opodatkowania (dochody) w zeznaniu za rok podatkowy, w którym otrzymała zapłatę lub cenę w przypadku zbycia wierzytelności
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego, wynikającego z opisanej w stanie faktycznym faktury zakupowej w rozliczeniu za okres, w którym należność została uregulowana. Brak zobowiązania do dokonywania korekt podatku VAT naliczonego za wcześniejsze okresy rozliczeniowe, z uwagi na fakt, że pierwotnie podatek VAT naliczony z przedmiotowej faktury nie został odliczony.
Nie przysługiwało Panu prawo do skorygowania podstawy opodatkowania oraz podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy w zakresie wierzytelności w stosunku do których upłynęły 2 lata licząc od końca roku, w którym faktury te zostały wystawione.
Prawo do zastosowania ulgi na złe długi, tj. obniżenia podatku VAT należnego oraz określenie terminu dokonania korekty podatku VAT należnego.
Konsekwencje podatkowe zastosowania przepisów dot. „ulgi na złe długi” w sytuacji, gdy wobec spółki komandytowej toczyło się postępowanie restrukturyzacyjne zakończone układem
Obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego w sytuacji, gdy w ostatnim dniu miesiąca, w którym upływa 90 dzień od dnia upływu terminu płatności, Wnioskodawca jest w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego oraz gdy wskutek zatwierdzenia układu został wyznaczony nowy termin płatności faktur.
Prawo do skorygowania podstawy opodatkowania oraz podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy.
Obowiązek zwiększenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w rozliczeniu za okres, w którym dokonano cesji wierzytelności – ulga na złe długi
Wystąpienie straty podatkowej oraz stosowanie art. 18f ustawy o CIT przez podatników, których dochody są zwolnione od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT
Uprawnienie do dokonania korekty podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu świadczenia usług w przypadku wierzytelności, których nieściągalność została uprawdopodobniona.
Ustalenie, czy Wnioskodawca może skorzystać z „ulgi na złe długi w CIT.
Wnioskodawca nie miał prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego w związku z wystąpieniem u niego wierzytelności uznanych jako nieściągalne po upływie dwóch lat licząc od końca roku, w którym została wystawiona faktura nr 3033 dokumentująca wierzytelność, gdyż korekta powinna zostać dokonana z uwzględnieniem treści obowiązującego przepisu art. 89a ust. 2 pkt 5 polskiej ustawy
w zakresie ustalenia czy Wspólnota może skorzystać z tzw. ulgi na złe długi.
Czy w przypadku objęcia wierzytelności umowami subpartycypacji Wnioskodawca ma prawo uznać za spełniony warunek, o którym mowa art. 18f ustawy o CIT wskazujący, że wierzytelność nie może zostać zbyta ani uregulowana, w konsekwencji czego (po spełnieniu pozostałych ustawowych warunków) Wnioskodawca ma prawo do zastosowania korekty wysokości podstawy opodatkowania oraz strat w związku z nieuregulowanymi
Czy w przypadku, gdy dokonana przez Wnioskodawcę transakcja zawarta została w ramach prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności, z której dochody podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym na terytorium Rzeczypospolitej Polski, Wnioskodawca ma prawo uznać warunek, o którym mowa w art. 18f ust. 10 pkt 3 Ustawy o CIT za w całości spełniony? - Czy Wnioskodawca ma obowiązek weryfikować warunek do
Czy działając na podstawie art. 15zzzg ust. 2 wnioskodawca: - dla podmiotów, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19 i które złożą wniosek o odstąpienie od dochodzenia należności ze względu na epidemię, będzie świadczyć usługi bezpłatnie nie wystawiając faktur i czy w związku z powyższym wskazana usługa nie będzie