Ustalenia czy wydatki ponoszone przez Spółkę stanowią koszty uzyskania przychodów.
Czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na zakup kawy, herbaty, posiłków, usług gastronomicznych w restauracji, organizację spotkań biznesowych oraz zakup prezentów dla audytorów i managerów mogą być zaliczone przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodów Spółki.
Ustalenie czy wydatki poniesione na zorganizowanie wydarzenia związanego z (…)-leciem istnienia Zakładu (obejmującego wszystkie wymienione w stanie faktycznym elementy), można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Obowiązek naliczenia podatku VAT należnego w związku z przekazaniem nagród Uczestnikom Okresowych Promocji.
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Spółki:- wydatków na artykuły spożywcze ponoszonych podczas spotkań promocyjnych organizowanych przez Spółkę i dotyczących reklamy dystrybuowanych przez nią produktów leczniczych w takich miejscach jak: przychodnie, szpitale, wynajęte na ten cel sale (np. w hotelu),- wydatków na usługi gastronomiczne ponoszonych podczas spotkań promocyjnych organizowanych
1. Spółka wnosi o potwierdzenie, że prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym kwota skorygowanego podatku VAT należnego z tytułu nieodpłatnego wydania towarów na cele reprezentacji i reklamy stanowi dla Spółki przychód podatkowy w momencie obniżenia podatku VAT należnego na skutek rozpoznania dla celów VAT zbiorczych korygujących faktur wewnętrznych. 2. Alternatywnie, w przypadku odpowiedzi
Czy wydatki na usługi gastronomiczne, związane z organizacją spotkań biznesowych w lokalach gastronomicznych stanowią podatkowe koszty uzyskania przychodu?
Wydatki poniesione w związku z organizacją spotkań z kontrahentami w restauracjach są wydatkami o charakterze reprezentacyjnym i zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Natomiast wydatki na napoje, słodycze itp. podawane podczas pokazów i prezentacji (jeśli nie noszą znamion okazałości, wystawności) nie stanowią kosztów
Spółka nie ma obowiązku opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów należących do jej przedsiębiorstwa na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem, jeżeli przysługiwało Spółce prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem tych towarów.
Czy ponosząc wydatki na nabycie towarów i usług, które nie mogą być w wartości netto bez podatku VAT zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, w szczególności ponosząc koszty na cele reprezentacji, Bankowi przysługuje uprawnienie do zaliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu tego rodzaju towarów i usług do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli nie przysługuje mu uprawnienie do pomniejszenia podatku
Czy podatek VAT, naliczony od wydatków ponoszonych na usługi noclegowe i gastronomiczne, a także związany z zakupem towarów i usług przeznaczonych na cele reprezentacji (w przypadku uznania, że Wnioskodawca nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego) jest kosztem uzyskania przychodu?
Prawo zaliczenia podatku naliczonego do kosztów uzyskania przychodów dotyczy zarówno wydatku, który stanowi koszt uzyskania przychodów jak i wydatku, który kwalifikowany jest jako nie stanowiący kosztu uzyskania przychodów. Decydujące znaczenie będzie miał cel poniesienia wydatku. Koszty związane z reprezentacją ponoszone przez podatnika są co do zasady ponoszone w celu uzyskania lub zachowania albo
Strona wnosi o potwierdzenie, że czynności polegające na nieodpłatnym przekazaniu towarów na cele reprezentacji i reklamy w związku z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie przepisów ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), ponieważ nie są czynnościami, o których mowa w art
Czy Spółce przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwoty podatku naliczonego przy nabyciu towarów będacych przedmiotem przekazania w celach reprezentacji i reklamy w przypadku, gdy wydatki na nabycie tych towarów nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z przekroczeniem limitu
Czy przedstawione przez Podatnika stanowisko w sprawie zaliczenia wydatków z tytułu reklamy publicznej i niepublicznej do kosztów uzyskania przychodów w dacie ich poniesienia jest prawidłowe ?