Podatnik w lutym zamortyzował jednorazowo fabrycznie nowy środek trwały o wartości poniżej 100 000 zł. W kwietniu dokonał ulepszenia tego środka trwałego. Jak rozliczyć taki wydatek?
Samochody osobowe i ciężarowe to środki transportu powszechnie wykorzystywane w firmach. W 2019 r. ustawodawca wprowadził nowe zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z nabyciem i używaniem samochodów osobowych, zwłaszcza tych droższych. Zasady te nie zmieniły się natomiast w stosunku do samochodów ciężarowych. Nie objęły także podatku naliczonego od wydatków dotyczących
1) czy prawidłowe jest stanowisko, że otrzymując informację od Korzystającego o zmianie rodzaju samochodu z ciężarowego na osobowy, potwierdzone wpisem w dowodzie rejestracyjnym pojazdu nie ma obowiązku zmiany metody amortyzacji z degresywnej na liniową ? 2) czy prawidłowe jest stanowisko, że Korzystający dokonując zmian konstrukcyjnych samochodu powodujących, że w dowodzie rejestracyjnym samochód
Zmiana stawki odpisów amortyzacyjnych przy zastosowaniu degresywnej metody amortyzacji, na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy stosowanie degresywnej metody amortyzacji środka trwałego ma charakter ulgi w ramach udzielanej przedsiębiorcom indywidualnej pomocy de minimis?
Czy podatnik przy ustaleniu metodą degresywną wysokości odpisów amortyzacyjnych ze względu na fakt, iż ma zarejestrowaną działalność gospodarczą na terenie miasta Grajewa, ma prawo od roku podatkowego 2001 podwyższyć stawki amortyzacyjne dla używanych przy prowadzeniu działalności gospodarczej maszyn i urządzeń zaliczanych do grupy 3-6 i 8 KŚT współczynnikiem 3,0 , o którym to współczynniku mowa w
Czy przyjęte do ewidencji środków trwałych samochody, użytkowane uprzednio przez okres 6-11 miesięcy w celach testowych i demonstracyjnych, uznać - na podst. art. 16j ust. 2 pkt 1 updop - za używane środki trwałe i ustalić indywidualną stawkę amortyzacyjną wynoszącą 30 miesięcy, czy na podstawie art. 16i ust. 2 pkt 2 zastosować podwyższoną stawkę?