Osoby fizyczne, które mają w Polsce centrum interesów życiowych, choćby przebywały ponad 183 dni za granicą, mogą zostać uznane za rezydentów podatkowych Polski, z obowiązkiem podatkowym od całości dochodów. Dochody z pracy za granicą podlegają opodatkowaniu zgodnie z konwencjami międzynarodowymi.
Zakwaterowanie oraz zwrot kosztów podróży dla pracownika oddelegowanego do pracy za granicą, finansowane przez pracodawcę, stanowią opodatkowane przychody pracownika, zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, o ile służą zaspokojeniu jego prywatnych potrzeb. Wartość tych świadczeń podlega deklaracji w informacji PIT-11.
Świadczenia z tytułu zakwaterowania i podróży pracowników delegowanych do pracy zagranicą ponoszone przez pracodawcę stanowią przychód pracownika podlegający opodatkowaniu, zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o PIT, chyba że szczególne zwolnienia przewidują inaczej.
Wartość sfinansowanego przez pracodawcę zakwaterowania oraz zwrot kosztów transportu pracownika delegowanego stanowi opodatkowane przychody ze stosunku pracy, wobec czego pracodawca jest zobowiązany do poboru zaliczek na podatek dochodowy. Interpretacja ta opiera się na uznaniu tych świadczeń za przychody zgodnie z art. 12 ust. 1 w związku z art. 11 ust. 1 u.p.d.o.f.
Opodatkowaniu podlega wartość bezpłatnego zakwaterowania zapewnionego pracownikowi przez pracodawcę w związku z delegowaniem do pracy za granicą, przekraczająca kwotę wolną od podatku określoną w art. 21 ust. 1 pkt 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Wartość świadczeń z tytułu zakwaterowania i zwrotu kosztów transportu pracownika oddelegowanego za granicę, finansowanych przez pracodawcę, stanowi przychód ze stosunku pracy podlegający opodatkowaniu, z możliwym zwolnieniem do 500 zł miesięcznie, nawet przy kontrze do dyrektyw unijnych. Skuteczność dyrektyw w zakresie unikania podwójnego opodatkowania nie wpływa na wewnętrzne przepisy podatkowe dotyczące
Zapewnienie przez pracodawcę oddelegowanemu pracownikowi nieodpłatnych świadczeń, takich jak zakwaterowanie i transport, stanowi podlegający opodatkowaniu przychód ze stosunku pracy, z wyłączeniem części objętej zwolnieniem z art. 21 ust. 1 pkt 19 u.p.d.o.f.
Aktywa Oddziału polskiego banku w Rumunii podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem bankowym w Polsce jedynie w okresie obowiązywania rumuńskiego odpowiednika tego podatku. W sytuacjach, gdy rumuński podatek nie obowiązuje, zwolnienie w Polsce nie ma zastosowania zgodnie z art. 24 ust. 2 i art. 25 ust. 1 lit. a umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Dotyczy ustalenia: - czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że w wyniku utworzenia oddziału Spółki w Rumunii, na terytorium tego państwa ukonstytuuje się zakład podatkowy Wnioskodawcy w rozumieniu Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania; - czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że z powodu utworzenia oddziału zagranicznego Wnioskodawca nie utraci prawa do opodatkowania ryczałtem stosownie
Czy należności wypłacane Przedstawicielowi (wynagrodzenie od zrealizowanej sprzedaży) stanowią należności, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, a w konsekwencji czy Wnioskodawca pełni funkcję płatnika podatku w rozumieniu art. 26 ust. 1 ustawy o CIT i jest zobowiązany do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu dochodów uzyskiwanych przez Pośredników na terytorium
Kwestia ustalenia, czy działalność prowadzona przez Spółkę w Rumunii za pośrednictwem magazynu wynajętego od podmiotu zewnętrznego będzie uznana za zakład w rozumieniu polsko-rumuńskiej UPO, oraz kwestia przypisania dochodu do tego zakładu
Kwalifikacja źródła przychodów - określenie właściwości miejscowej obowiązku podatkowego.
Wnioskodawca jest uprawniony do odliczenia potrąconego i zapłaconego przez Oddział w Rumunii podatku u źródła od odsetek z tytułu udzielonego finansowania
czy należności Przedstawicieli (wynagrodzenia od zrealizowanej sprzedaży), stanowią należności, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, a w związku z tym, czy Spółka dokonując wypłaty wynagrodzenia dla Przedstawicieli jest zobowiązana do poboru i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego (podatku u źródła), - czy w przypadku posiadania przez Wnioskodawcę aktualnych certyfikatów
Wydanie interpretacji w zakresie obowiązku płatnika związanego z nabyciem licencji na oprogramowanie komputerowe (tzw. licencji użytkownika końcowego) od zagranicznych podmiotów.
Obowiązek potrącenia podatku u źródła od wynagrodzenia wypłacanego kontrahentom zagranicznym za wykonane usługi.
Obowiązek potrącenia podatku u źródła od wynagrodzenia wypłacanego kontrahentom zagranicznym za wykonane usługi.
Obowiązek potrącenia podatku u źródła od wynagrodzenia wypłacanego kontrahentom zagranicznym za wykonane usługi.
1) Czy w sytuacji, gdy Wnioskodawczyni osiąga dochody na terytorium Polski i za granicą w Rumunii, będzie miał zastosowanie do art. 25 umowy między rządem Rzeczypospolitej Polskiej a rządem Rumunii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku? 2) W jaki sposób Wnioskodawczyni ma wykazać w rozliczeniu rocznym osiągane
w zakresie: -uznania, że Spółka Rumuńska nie jest zagraniczną spółką kontrolowaną,-obowiązku prowadzenia rejestru zagranicznych spółek oraz ewidencji zdarzeń zaistniałych w Spółce.
Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do pobierania jako płatnik zryczałtowanego podatku od wypłat Należności Wydawców?
Obowiązki płatnika z tytułu wypłaty wynagrodzenia przysługującego zleceniobiorcom wykonującym umowę zlecenia poza granicami Polski.
w zakresie obowiązku potrącenia przez Wnioskodawcę zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłacanych rumuńskim artystom (osobom prawnym) honorariów i zwrotu kosztów pobytu: - bezpośrednio artystom z tytułu występu artystycznego, - innym podmiotom reprezentującym artystę (agentom - działającym zarówno we własnym imieniu, jak i w imieniu artysty oraz działających na jego rzecz) z tytułu występu artystycznego