Brak prawa do odliczenia lub zwrotu podatku w związku z realizacją zadania inwestycyjnego.
Stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla prac podwodnych.
opodatkowanie dostawy prawa użytkowania wieczystego działki gruntu niezabudowanego.
Brak opodatkowania przeniesienia opłat za usługi wodne i wystawienia faktury
brak zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłat za usługi wodne oraz brak powstania przychodu z tytułu zwrotu wydatków poniesionych na opłaty za usługi wodne
16 maja 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 3.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 3.0.
Do Sejmu trafiła tzw. tarcza 3.0. Rozwiązania proponowane tą ustawą nie mają jeszcze ostatecznego kształtu. Dlatego jedynie sygnalizujemy, że wkrótce zostanie uchwalona kolejna wersja tarczy antykryzysowej. Przedstawiamy kilka wybranych zagadnień projektu, które mogą być istotne dla firm. Szczegóły nowych rozwiązań przedstawimy po uchwaleniu ustawy przez Sejm.
Możliwość zastosowania przez Wnioskodawcę 15% stawki podatku dochodowego od osób prawnych
opodatkowanie dzia3alnooci podejmowanej przez RZSW w sferze zadan okreolonych w art. 164 ust. 1 ustawy Prawo wodne (UPW), finansowanych ze sk3adek cz3onków oraz orodków publicznych przekazywanych przez podmioty prawa publicznego (jednostki samorz1du terytorialnego, organy administracji rz1dowej).
Czynność pobierania przez Wnioskodawcę świadczeń pieniężnych stanowi zapłatę za świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, w konsekwencji stanowić będą obrót. Dotacja na pokrycie poniesionych kosztów realizacji projektu nie będzie stanowić obrotu w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, zatem nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Podatek VAT od wydatków związanych
Odszkodowanie wypłacone na podstawie art. 160 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, za poniesioną rzeczywistą szkodę z tytułu sprzedaży z naruszeniem prawa przejętej na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości gruntowej, korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych w związku z otrzymaniem majątku likwidacyjnego osoby prawnej.
jaki sposób wartość otrzymanych aportem nieruchomości powinna zostać ujęta w kosztach uzyskania przychodu osiągniętego w razie sprzedaży całości lub części tych nieruchomości przez Wnioskodawcę? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2)
Czy Spółka będzie zobowiązana zapłacić jako podatnik podatek dochodowy od osób prawnych od majątku pozostałego po zakończeniu likwidacji?
Czy zysk Spółki uzyskany z działalności statutowej na dzień zakończenia likwidacji Spółki za 2009 rok będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Czy otrzymane przez Instytut środki finansowe na podstawie umów opisanych we wniosku na dofinansowanie działalności psh m podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT oraz czy Instytut ma prawo do odliczenia podatku VAT zawartego w zakupach finansowanych ze środków finansowych otrzymanych na podstawie ww. umów? 1472/RPP1/443783/06/BIK, postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Czy otrzymane przez Instytut środki finansowe na podstawie ww. umów na dofinansowanie działalności psh m podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT oraz czy Instytut ma prawo do odliczenia podatku VAT zawartego w zakupach finansowanych ze środków finansowych otrzymanych na podstawie umów wymienionych we wniosku? 1472/RPP1/443636/06/BIK, postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego