Zwolnienie z akcyzy dla energii elektrycznej wytworzonej z odnawialnych źródeł przed 1 stycznia 2019 r. stosuje się według stawki obowiązującej w dacie wytworzenia i dostarczenia energii do zużycia, niezależnie od późniejszych zmian stawki akcyzy.
Usługi wykonywania świadectw charakterystyki energetycznej oraz audytów energetycznych nie kwalifikują się jako usługi doradcze, więc podatnik może korzystać ze zwolnienia podmiotowego z VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, dopóki wartość sprzedaży nie przekroczy 200 000 zł rocznie.
Czynności przekazania środków pieniężnych uzyskanych ze sprzedaży lub wyceny białych certyfikatów przez powiernika B. na rzecz miasta w ramach umowy powierniczej nie stanowią opodatkowanej dostawy towarów lub świadczenia usług na gruncie VAT, z uwagi na brak odpłatności w rozumieniu art. 5 ust. 1 ustawy o VAT.
Przychody ze zbycia świadectw pochodzenia energii z odnawialnych źródeł nie stanowią zysków kapitałowych w rozumieniu art. 7b ust. 1 Ustawy CIT, ani nie są przychodami z instrumentów finansowych według art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. f Ustawy CIT.
Dochód z tytułu zbycia Białych Certyfikatów stanowi dochód z praw majątkowych zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o PIT. Dochód z działów specjalnych produkcji rolnej może być ustalany na podstawie norm szacunkowych, jeżeli nie zostanie przekroczony próg przychodów nakładający obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Przychód z tytułu zbycia Białych Certyfikatów powstaje w momencie sprzedaży i jest ustalany w wysokości ceny określonej umową sprzedaży, nie zaś jako różnica pomiędzy ceną sprzedaży a kosztami inwestycji modernizacyjnych.
Przysługuje Państwu prawo do korekty wysokości zobowiązania podatkowego w zakresie podatku CIT za rok 2018, z uwagi na to, że przychody Spółdzielni otrzymane z tytułu pozyskania i sprzedaży świadectw efektywności energetycznej oraz koszty poniesione w celu uzyskania tych przychodów kształtują dochód z gospodarki zasobami mieszkaniowymi zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art
Obowiązki płatnika związane z wydaniem świadectw użytkowych w zamian za umorzone akcje nabyte przez Spółkę za wynagrodzeniem w celu ich umorzenia oraz wypłatę dywidendy ze świadectw użytkowych na rzecz uprawnionych osób fizycznych.
Rozpoznanie kosztów na potrzeby zwolnienia z z akcyzy na podstawie art. 31d ustawy o podatku akcyzowym.
Dotyczy ustalenia czy upoważnienie innego podmiotu przez Powiat do pozyskania i zbycia białych certyfikatów stanowi świadczenie usług oraz prawa do odliczenia podatku.
Skutki podatkowe umorzenia akcji bez wynagrodzenia i wydania Wnioskodawcy świadectw użytkowych.
1. Czy koszty związane z nabyciem Świadectw, które ponosi Spółka w celu wywiązania się z ustawowego obowiązku ich umorzenia, stanowią koszty inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami (tzw. koszty pośrednie), o których mowa w art. 15 ust. 4d Ustawy o CIT? 2. Czy koszty nabycia Świadectw, które ponosi Spółka w celu wywiązania się z ustawowego obowiązku ich umorzenia powinny być potrącalne w
Prawo do zwolnienia podmiotowego - art 113 ust. 1-12 (świadectwa charakterystyki energetycznej).
Możliwość opodatkowania ryczałtem przychodów z działalności gospodarczej w zakresie sprzedaży energii z odnawialnych źródeł.
Jeżeli podatnik ponosi koszty uzyskania przychodów ze źródeł, z których dochody podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym, oraz koszty związane z przychodami ze źródeł, z których dochody nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym lub są zwolnione z podatku dochodowego, a nie jest możliwe przypisanie danych kosztów do źródła przychodów, koszty te ustala się w takim stosunku, w jakim pozostają
Jeżeli podatnik ponosi koszty uzyskania przychodów ze źródeł, z których dochody podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym, oraz koszty związane z przychodami ze źródeł, z których dochody nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym lub są zwolnione z podatku dochodowego, a nie jest możliwe przypisanie danych kosztów do źródła przychodów, koszty te ustala się w takim stosunku, w jakim pozostają
Wydanie interpretacji w zakresie obowiązku rozpoznania przychodu w związku z otrzymaniem świadectw użytkowych przez spółkę komandytową.
Kwalifikacja przychodu uzyskanego ze sprzedaży świadectwa pochodzenia z OZE do odpowiedniego źródła przychodów oraz w zakresie sposobu obliczenia proporcji o jakiej mowa w art. 15 ust. 2b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Kwalifikacja przychodu uzyskanego ze sprzedaży świadectwa pochodzenia z OZE do odpowiedniego źródła przychodów oraz sposób obliczenia proporcji kosztów (art. 15 ust. 2b ustawy o CIT).