Obowiązki płatnika w zakresie uiszczania zaległości z tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za lata 2018-2020, w wysokości różnicy między zaliczkami obliczonymi od dochodów Pracownika według zasad przewidzianych dla dochodów ze stosunku pracy a rzeczywiście pobranymi zaliczkami, wraz z odsetkami za zwłokę.
Brak podstawy do zastosowania zwolnienia z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 3 updof kwoty zadośćuczynienia (otrzymanej za śmierć brata podczas wykonywania pracy), która wynika z ugody pozasądowej.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą dodatkowej odprawy pośmiertnej przysługującej rodzinie zmarłego pracownika.
Ustanowienie zarządu sukcesyjnego przez pracodawcę prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą nie spowoduje wygaśnięcia umów o pracę z dniem jego śmierci. Taki efekt wystąpi tylko wtedy, gdy w czasie wykonywania zarządu pracownicy zmarłego nie zostaną przejęci przez nowego pracodawcę. Takie zmiany w zakresie wygasania stosunków pracy wprowadza ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem
Śmierć pracownika, zleceniobiorcy lub wykonawcy umowy o dzieło skutkuje wygaśnięciem umów, których stroną był zmarły. Taka sytuacja zobowiązuje podmioty zatrudniające do rozliczenia przychodów z pozostałych po tych osobach praw majątkowych. W tym zakresie może powstać obowiązek pobrania przez płatnika od należnych przychodów zaliczki na podatek dochodowy lub przekazania świadczenia beneficjentom do
Jeden z naszych pracowników dostarczył zwolnienie lekarskie na okres od 1 do 30 listopada 2016 r. 23 listopada, wraz z terminem wypłat, wypłaciliśmy zasiłek chorobowy za cały listopad 2016 r. 29 listopada 2016 r. pracownik zmarł. Jaką kwotę powinniśmy wykazać w dokumentach rozliczeniowych ZUS RSA - w prawidłowej wysokości czy faktycznie wypłaconej?
W grudniu 2014 r. zmarł jeden z naszych pracowników. Pozostawił żonę, dwie prowadzące własną działalność gospodarczą córki w wieku 33 i 36 lat oraz 23-letniego syna, który obecnie studiuje. Komu, na jakiej podstawie i w jakich częściach powinniśmy wypłacić należne po nieżyjącym pracowniku świadczenia, takie jak: zaległe wynagrodzenie, ekwiwalent urlopowy oraz odprawę pośmiertną?
Jeżeli pracodawca wypłacił pracownikowi zasiłek chorobowy za cały miesiąc, a pracownik zmarł po otrzymaniu wypłaty, ale przed końcem tego miesiąca, to nie trzeba zwracać zasiłku chorobowego za dni, które przypadają po śmierci pracownika. Takie stanowisko zajął ZUS w odpowiedzi na pytanie naszej redakcji.
Na początku roku zmarł nasz pracownik. Należne mu wynagrodzenie wypłaciliśmy żonie, która jest jedyną osobą uprawnioną do renty rodzinnej. Okazało się, że pracownik pracował dodatkowo w innej firmie, o czym nie wiedzieliśmy i z tego powodu doszło do nadpłaty składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe za 2009 r. W październiku, po otrzymaniu w tej sprawie pisma z ZUS, sporządziliśmy korektę dokumentów
Pracownik naszej firmy zmarł 13 czerwca 2005 r. Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy nie mamy obowiązku wypłacać odprawy pośmiertnej, ponieważ zmarły ma tylko dwóch synów w wieku 40 lat. Czy od wynagrodzenia za 13 dni i ekwiwalentu za niewykorzystany urlop należy naliczyć składki na ubezpieczenia społeczne, czy tylko opodatkować stawką 19% i podzielić w równych częściach między dwóch synów, wystawiając
(...) naczelnik Urzędu Skarbowego w Skarżysku-Kamiennej, działając w oparciu o art. 14a § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), uprzejmie informuje.