Przychody z działalności w modelu SaaS oraz usługi pośrednictwa nie mieszczą się w kategoriach przychodów wykluczających z opodatkowania estońskim CIT, ani wśród podmiotów wyłączonych na podstawie art. 28k ust. 1 ustawy o CIT.
W modelu świadczenia usług pośrednictwa przez wnioskodawcę podstawą opodatkowania VAT jest wyłącznie prowizja uzyskiwana od restauratorów, a wnioskodawca nie świadczy opodatkowanych usług ani na rzecz pracowników, ani klientów.
Udzielenie przez pośrednika w przewozie osób rabatu partnerowi udzielającemu zniżki dla pasażera, uwzględnionego na fakturze VAT, uprawnia do obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu cyklicznych opłat serwisowych, zgodnie z art. 29a ust. 7 pkt 2 lub ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT.
Przychody z działalności usługowej prowadzonej przez podatnika sklasyfikowane według PKWiU 74.90.12.0, 33.20.39.0 oraz 33.12.29.0 mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych 8,5% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, przy zachowaniu warunków z art. 8 i art. 6 ust. 4 ustawy.
Czynności podejmowane przez X. sp. z o.o. polegające na internetowej obsłudze sprzedaży towarów w ramach dropshippingu, kwalifikowane są jako dostawa towarów. VAT obejmuje całość otrzymanego świadczenia, nie zaś wyłącznie prowizję, gdyż X. sprawuje ekonomiczne władztwo nad towarami.
Usługi pośrednictwa komercyjnego i wyceny, sklasyfikowane pod numerem PKWiU 74.90.12.0, mogą być opodatkowane stawką ryczałtu 8,5%, pod warunkiem kumulatywnego spełnienia wymogów ustawowych, w tym ich kwalifikacji jako działalności wyłączonej z innych stawek ryczałtu oraz braku przesłanek wyłączających opodatkowanie ryczałtem. Jest to zgodne z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku
Usługi zarządzania projektami i pośrednictwa (około PKWiU 70.22.20.0 i 74.90.12.0) mogą być objęte ryczałtem 8,5%, jednak usługi doradcze związane z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70) podlegają stawce 15%, zgodnie z art. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego w związku z nabyciem usług.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 74.90.12.0.
Możliwość zwolnienia od podatku, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 37 ustawy, usług nabywanych od firmy niemieckiej.
Obowiązek uwzględnienia w limicie, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy, wartości usług pośrednictwa w sprzedaży usług finansowych oraz wartości usług budowlanych świadczonych na nieruchomości poza terytorium kraju, miejsce opodatkowania usług budowlanych oraz wystawienie faktury z adnotacją „odwrotne obciążenie”.
W zakresie ustalenia: 1. czy Spółka ma obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, od kwot przekazywanych na rzecz Producenta na podstawie zawartej umowy współpracy, za zakup licencji end user na Produkty przeznaczone na odsprzedaż klientom Spółki w tzw. modelu „white label”, czyli pod własną marką Spółki, 2. czy Spółka dokonując płatności, o
dotyczy ustalenia, czy wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z wypłatą na rzecz Podmiotów Powiązanych prowizji z tytułu świadczenia usługi pośrednictwa sprzedaży nie podlegają ograniczeniu w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Możliwość opodatkowania przychodów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych oraz określenie stawki ryczałtu dla usług pośrednictwa w interesach - PKWiU 74.90.12.0.
W zakresie ustalenia, czy koszty nabycia usług wymienionych w kategorii - usługi pośrednictwa, będą podlegały dyspozycji art. 15e ust. 1 ustawy o CIT, w związku z czym będą one podlegały ograniczeniu w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów, na mocy art. 15e ustawy o CIT.
Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur za usługi pośrednictwa sprzedaży udziałów w Spółce Inwestycyjnej.
Czy Spółka ma obowiązek pobrania podatku u źródła od kwot przekazywanych na rzecz Producenta i Dystrybutora na podstawie umów pośrednictwa i umów licencyjnych oraz czy będzie zobowiązana do realizacji innych obowiązków określonych w art. 26 ustawy o CIT, w tym w szczególności do uzyskania certyfikatu rezydencji podatkowej nierezydenta oraz przesłania informacji, o których mowa w art. 26 ust. 3 pkt
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 74.90.12.0.
Określenie miejsca świadczenia nabywanych Usług Pośrednictwa i Usług Opiekuńczych oraz rozpoznania importu usług w związku z nabywaniem Usług Pośrednictwa i Usług Opiekuńczych i zastosowanie zwolnienia od podatku VAT do nabywanych Usług Opiekuńczych.
Zastosowanie ograniczenia w zaliczaniu kosztów do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 ustawy o CIT do kosztów Usług agencyjnych.
Opodatkowanie usług pośrednictwa stawką 8,5% ryczałtu oraz opodatkowanie usług polegających na projektowaniu oprogramowania i testowaniu programu stawką 12% ryczałtu.
Określenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych usług pośrednictwa sprzedażowego, komercyjnego (PKWiU 74.90.12.0).