Usługi, które z uwagi na swoją specyfikę wymagają istotnego udziału człowieka, nie kwalifikują się jako usługi elektroniczne podlegające opodatkowaniu w miejscu zamieszkania klienta; miejsce świadczenia takich usług zgodnie z zasadą ogólną jest określane przez siedzibę usługodawcy.
Usługa przekazywania leadów nie stanowi usługi elektronicznej w rozumieniu u.vat. oraz nie jest usługą związaną z nieruchomościami. Obciążenie podatkowe poprzez mechanizm odwrotnego obciążenia stosuje się, gdy kontrahent wykonuje działalność gospodarczą, nawet przy negatywnej weryfikacji VIES.
Miejscem świadczenia usługi polegającej na udostępnianiu aplikacji za pośrednictwem firmy X jest miejsce siedziby podatnika-nabywcy, a podstawa opodatkowania obejmuje pełne wynagrodzenie uzyskane z tytułu świadczenia usług bez pomniejszenia o prowizję pośrednika.
Usługi udostępnienia oprogramowania do automatyzacji blockchainu, świadczone przez Wnioskodawcę, stanowią usługi elektroniczne zgodnie z art. 2 pkt 26 ustawy o VAT. Miejscem świadczenia usług jest miejsce siedziby usługobiorcy. Wymiana walut wirtualnych na środki płatnicze korzysta ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy.
Gmina nie posiada prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT, gdy zakupy towarów i usług związane są z czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu, związanymi z zadaniami własnymi realizowanymi w ramach projektu wspierającego usługi publiczne. Odliczenie takie jest niemożliwe w braku związku z czynnościami opodatkowanymi.
Usługi polegające na cyfrowej dystrybucji twórczości muzycznej oraz zapewnieniu dostępu do narzędzi AI traktowane są jako kompleksowe świadczenia elektroniczne, dla których miejscem świadczenia na rzecz podmiotów niebędących podatnikami jest ich miejsce zamieszkania, zgodnie z art. 28k ustawy o VAT, a na rzecz podatników – art. 28b ustawy o VAT.
Gmina C, realizując projekt cyfryzacji usług w ramach zadań własnych, nie działa w charakterze podatnika VAT; zatem nie przysługuje jej prawo do odliczenia podatku naliczonego, gdyż działalność ta nie jest związana z wykonywaniem czynności opodatkowanych VAT.
Gmina, będąca zarejestrowanym podatnikiem VAT, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w ramach projektu realizowanego z funduszy unijnych, gdyż nie jest nabywcą towarów i usług, a faktury wystawiane są na Lidera projektu, co wyklucza skorzystanie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Uznanie usługi za elektroniczną i moment powstania obowiązku podatkowego.
Zastosowanie dla usług szkoleniowych zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.
Uznania świadczonych usług za usługi elektroniczne, ustalenie miejsca opodatkowania, sposób dokumentowania, zwolnienie od podatku VAT oraz obowiązek rejestracji do procedury VAT OSS.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem VAT usług świadczonych przez Wnioskodawcę na rzecz uczestników DAO oraz określenia miejsca ich świadczenia oraz dokumentowania ww. sprzedaży paragonami.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z projektem.
Opodatkowanie usług udostępniania utworów muzycznych na platformach internetowych.
Podatek od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „(...)”.
Brak możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu towarów i usług w ramach zrealizowanego projektu.
Czy Wnioskodawcy przysługuje, w oparciu o art. 18d ustawy z dnia 15 lutego 1992 r., prawo do odliczenia, od podstawy opodatkowania przychodów innych niż przychody z zysków kapitałowych, kosztów uzyskania przychodów poniesionych na działalność badawczą-rozwojową, o których mowa w stanie faktycznym?
1. Czy podejmowana przez Spółkę działalność w zakresie projektowania elektroniki, nadal stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 18d ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Czy wydatki na: 1) wynagrodzenie pracowników; 2) wynagrodzenie zleceniobiorców; 3) zakup sprzętu komputerowego i elektronicznego; 4) koszt badań (...) np. (...); 5) koszt
Uznanie usług za usługi elektroniczne; określenie miejsca świadczenia usług; rozliczanie podatku VAT w procedurze OSS; brak obowiązku ewidencji za pomocą kasy rejestrującej.
W zakresie podlegania opodatkowaniu, zwolnienia od podatku, miejsca świadczenia oraz momentu powstania obowiązku podatkowego dla czynności przeniesienia prawa do Tokena NFT.
Uznanie czynności udostępniania platformy gamingowej użytkownikom za świadczenie usług i miejsce ich opodatkowania
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu sprzętu, licencji na programy e-usługi, wdrożenie programów i szkolenie pracowników w związku z realizacją projektu.
Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego, uznania zasilenia konta za neutralne podatkowo, uznania opisanego świadczenia za usługę elektroniczną oraz zwolnienia z opodatkowania przedmiotowego świadczenia.