Dochody uzyskane z działalności zarobkowej na statkach, wykonywanej osobiście, przez polskiego rezydenta podatkowego, podlegają opodatkowaniu w Polsce, jeżeli w krajach wykonania pracy brak stałej placówki oraz niespełnione są kryteria umów o unikaniu podwójnego opodatkowania dotyczące długości pobytu.
Podleganie ubezpieczeniom społecznym przez żonę przedsiębiorcy z tytułu umowy zlecenia.
Wydatki na gastronomię i inne usługi mogą stanowić koszt uzyskania przychodu, gdy służą działalności gospodarczej i nie są reprezentacją, jednak finansowanie ich z ZFŚS wyklucza uznanie tych nakładów za koszty podatkowe.
Należności z tytułu zwiększonych kosztów utrzymania wypłacane zleceniobiorcom przez Wnioskodawcę, określone do 49 euro za dzień, korzystają ze zwolnienia od opodatkowania, jeżeli spełniają przesłanki art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b ustawy o PIT, a na Wnioskodawcy jako płatniku nie ciąży obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy.
Powiat, po przekazaniu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie obowiązków wypłaty świadczeń z umów zleceń zawartych z osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, nie będzie pełnił funkcji płatnika podatku dochodowego, gdyż status płatnika przypisuje się podmiotowi dokonującemu faktycznych wypłat, a nie stronie umowy.
Podatnik posiadający ograniczony obowiązek podatkowy w Polsce, w przypadku dochodów z umowy zlecenia zawartej z polskim zleceniodawcą i wykonywanej głównie za granicą, podlega opodatkowaniu w Polsce, chyba że dostarczy certyfikat rezydencji potwierdzający miejsce zamieszkania podatkowego poza Polską. Brak takiego certyfikatu skutkuje obowiązkiem pobrania podatku dochodowego w formie ryczałtu.
Przychody uzyskane przez osobę fizyczną w wyniku prop tradingu, o ile nie są elementem działalności gospodarczej, są kwalifikowane jako dochody z działalności wykonywanej osobiście, podlegające opodatkowaniu według skali podatkowej, z możliwością zastosowania 20% kosztów uzyskania przychodu i korzystania z ulgi dla młodych oraz kwoty wolnej od podatku.
Przychody uzyskane przez polskiego rezydenta podatkowego z umowy o świadczenie usług doradczych z indyjską spółką Y stanowią przychody z działalności wykonywanej osobiście, umożliwiając odliczenie podatku pobranego w Indiach na podstawie Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Indiami.
Dochody uzyskiwane przez podatnika z udziału w zyskach zagranicznej firmy prop-tradingowej, w ramach programu prop-trading, stanowią przychody z działalności wykonywanej osobiście, nie jako przychody z kapitałów pieniężnych, zgodnie z art. 13 pkt 8 lit. a ustawy o PIT.
Wynagrodzenia zleceniobiorców poniżej 26 roku życia, wynikające z umowy zlecenia obejmującej przeniesienie praw autorskich, korzystają z całkowitego zwolnienia z podatku dochodowego, jeżeli nie przekroczą w roku podatkowym kwoty 85.528 zł.
Wypłaty w wysokości do 12,25 euro dziennie, jako rekompensata podwyższonych kosztów utrzymania podczas podróży zagranicznej zleceniobiorców, są zwolnione z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ustawy o PIT, pod warunkiem nieprzekraczania określonych limitów oraz nieuznawania ich za koszty uzyskania przychodów. Wnioskodawca nie jest zobowiązany do poboru zaliczki na podatek
Działalność Spółki związana z budową Prototypu spełnia przesłanki prowadzenia działalności badawczo-rozwojowej, zgodnie z art. 4a pkt 26 ustawy CIT, lecz ujmowanie kosztów prac badawczo-rozwojowych musi być jednolite dla celów podatkowych, a zastosowanie ulg na B+R wymaga spełnienia warunku jednolitego ich rozliczenia.
Działalność polegająca na budowie prototypu spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej zawartą w art. 4a pkt 26 ustawy CIT, jednakże koszty tego projektu nie stanowią kosztów kwalifikowanych do ulgi B+R, gdyż zastosowano niewłaściwe zasady rozliczania podatkowego w ramach jednego projektu.
Działalność polegająca na budowie prototypów maszyn i urządzeń może być uznana za działalność badawczo-rozwojową kwalifikującą do ulgi B+R, jeśli jest podejmowana systematycznie, w sposób twórczy, jednakże różne metody księgowe stosowane do rozliczenia kosztów uniemożliwiają pełne skorzystanie z ulgi na jednym projekcie.
Działalność Spółki w zakresie budowy prototypu jest działalnością badawczo-rozwojową, jednakże koszty kwalifikowane muszą być jednolicie ujęte w kosztach uzyskania przychodów; ich różne ujmowanie w jednym projekcie uniemożliwia skorzystanie z ulgi B+R.
Działalność wnioskodawcy w zakresie budowy prototypu stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy CIT. Jednakże niektóre wydatki związane z tą działalnością nie spełniają warunków do uznania ich za koszty kwalifikowane w ramach ulgi B+R ze względu na niewłaściwe zastosowanie różnych metod zaliczenia kosztów uzyskania przychodów.
Działalność polegająca na budowie Prototypu stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy CIT. Jednakże odliczenie wydatków poniesionych na tę działalność w ramach ulgi B+R wymaga jednolitego uznania tych kosztów zgodnie z art. 15 ust. 4a CIT, bez kombinacji różnych metod księgowych.
Działalność Wnioskodawcy w zakresie tworzenia prototypów spełnia warunki działalności badawczo-rozwojowej zgodnie z art. 4a pkt 26 ustawy CIT. Jednakże, aby uznać koszty z nią związane za kwalifikowane, konieczne jest jednolite traktowanie tych kosztów w ramach metody jednej zrozumiale wybranej na podstawie art. 15 ust. 4a CIT.
Przychody osiągane przez osobę fizyczną z tytułu umowy prop tradingowej z firmą zagraniczną, jako przychody z działalności wykonywanej osobiście, podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych przy zastosowaniu skali podatkowej oraz uprawniają do stosowania 20% kosztów uzyskania przychodu.
Koszty prac rozwojowych w ramach ulgi B+R muszą być jednolicie klasyfikowane jako koszty uzyskania przychodów zgodnie z jednym z dopuszczalnych sposobów rozliczania prac rozwojowych na podstawie art. 15 ust. 4a CIT, bez równoczesnego stosowania różnych metod w ramach tego samego projektu.
Uniwersytet, nie posiadając na dzień wypłaty wynagrodzenia certyfikatu rezydencji podatkowej, miał obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku u źródła w wysokości 20% od przychodów zleceniobiorcy zgodnie z art. 29 ust. 1 updof, działając zgodnie z wymogami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Nagrody wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych winny być klasyfikowane jako przychody z innych źródeł zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT, co zwalnia podmiot z obowiązku poboru zaliczek na podatek dochodowy, zobowiązując jednocześnie do sporządzenia informacji o tych przychodach dla urzędu skarbowego.
Nagrody pieniężne wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych stanowią przychód z 'innych źródeł' w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co wyłącza obowiązek pobierania zaliczek na podatek dochodowy przez płatnika.