Kosztów uzyskania przychodów z tytułu utraty przesyłki, ubytku w przesyłce lub uszkodzenia przesyłki.
Czy można zaliczyć jako koszty uzyskania przychodu wszystkie ubytki i niedobory powstające w paliwach wyłącznie w sposób niezawiniony?
Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wartość podatku akcyzowego zapłaconego od Niedoborów może być rozpoznawana jako koszt uzyskania przychodów pod warunkiem prawidłowego ich udokumentowania, należy uznać za prawidłowe.
Czy w przypadku wypłaty na rzecz kontrahentów zlecających przewozy kwot stanowiących równowartość braków w przewożonym towarze, kwoty te stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki?
Informacja uzyskana w toku wykonywania czynności kontrolnych wynikających z ustawy o Służbie Celnej ma bezpośredni wpływ na realizację obowiązku zapłaty należnego podatku akcyzowego przez podmiot do tego zobowiązany.
Ważenie jest czynnością techniczną, jednym z etapów ustaleń faktycznych, które powinny mieć odzwierciedlenie w adnotacjach w prowadzonych przez Wnioskodawcę ewidencjach i dokumencie e-AD.
Przedsiębiorcy w okresie letnim narażeni są na straty w mieniu wynikające z działań natury. Grad, burze, huragany niszczą samochody, towary i uprawy. W przypadku gdy mienie to zostało ubezpieczone, przedsiębiorcy mogą liczyć na otrzymanie odszkodowań. Powstają w związku z tym problemy podatkowe z rozliczeniem zarówno poniesionych strat, jak i otrzymanych odszkodowań. Należąca do spółki komandytowej
opodatkowanie podatkiem akcyzowym niedoborów olejów smarowych i olejów bazowych, oznaczonych kodami CN 2710 19 71 2710 19 99, powstających w trakcie magazynowania lub przemieszczania tych wyrobów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy
opodatkowanie podatkiem akcyzowym niedoborów olejów smarowych i olejów bazowych, oznaczonych kodami CN 2710 19 71 2710 19 99, powstających w trakcie magazynowania lub przemieszczania tych wyrobów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy
opodatkowanie podatkiem akcyzowym niedoborów olejów smarowych i olejów bazowych, oznaczonych kodami CN 2710 19 71 2710 19 99, powstających w trakcie magazynowania lub przemieszczania tych wyrobów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy
opodatkowanie podatkiem akcyzowym niedoborów olejów smarowych i olejów bazowych, oznaczonych kodami CN 2710 19 71 2710 19 99, powstających w trakcie magazynowania lub przemieszczania tych wyrobów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy
uznanie Wnioskodawcy za podmiot zobowiązany do zapłaty akcyzy od ubytków oleju opałowego
Opodatkowanie opłata paliwową ubytków paliw przy transporcie cysternami
Opodatkowanie akcyzą różnicy między ilością olejów smarowych deklarowaną przez kontrahenta litewskiego, łotewskiego, czeskiego na fakturze, a ilością wprowadzoną do składu podatkowego w kraju podatkowego
Ubytki oleju bazowego (smarowego) klasyfikowanego do kodu CN 27101999, który nie jest określony w załączniku nr 2, powstałe w procedurze zawieszenia poboru akcyzy w czasie przewozu od kontrahenta do składu podatkowego Wnioskodawcy nie mieszczą się w dyspozycji art. 2 pkt 20 lit. a ustawy, w związku z czym nie podlegają opodatkowaniu akcyzą.
Czy ubytki benzyn i olejów napędowych powstałe w transporcie rurociągowym podlegają opodatkowaniu opłatą paliwową?
Ubytki wyrobów energetycznych objętych kodami CN 2710 19 71-2710 19 99, które nie są określone w załączniku nr 2, powstałe w procedurze zawieszenia poboru akcyzy w czasie magazynowania lub przewozu nie mieszczą się w dyspozycji art. 2 pkt 20 lit. a ustawy i nie podlegają opodatkowaniu akcyzą.
Ubytki wyrobów energetycznych objętych kodami CN 2710 19 71-2710 19 99, które nie są określone w załączniku nr 2, powstałe w procedurze zawieszenia poboru akcyzy w czasie magazynowania lub przewozu nie mieszczą się w dyspozycji art. 2 pkt 20 lit. a ustawy i nie podlegają opodatkowaniu akcyzą.
Opodatkowanie estrów wyższych kwasów tłuszczowych o kodzie CN 3827 90 91 przeznaczonych jako dodatki do paliw silnikowych.