Spółka świadcząca usługi transportu międzynarodowego nie jest uprawniona do zastosowania stawki VAT 0% bez posiadania potwierdzonego przez urząd celno-skarbowy dokumentu, z którego jednoznacznie wynika wliczenie wartości usługi transportowej do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów.
Podatnik, będący polskim rezydentem podatkowym, osiągający dochody z pracy najemnej na jednostkach pływających w transporcie międzynarodowym zarządzanych przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem w Singapurze, ma prawo do metody proporcjonalnego odliczenia oraz pełnego skorzystania z ulgi abolicyjnej, niezależnie od zwolnienia od opodatkowania w Singapurze.
Usługi transportu towarów świadczone przez polskiego podatnika na rzecz podatnika z siedzibą poza terytorium kraju są opodatkowane w miejscu siedziby usługobiorcy zgodnie z art. 28b ustawy o VAT. Stawka 0% nie jest właściwa, a na fakturze powinna widnieć adnotacja „odwrotne obciążenie”.
Dochody polskiego rezydenta podatkowego z pracy na statkach międzynarodowych eksploatowanych przez przedsiębiorstwo zarządzane z Grecji podlegają pod metodę proporcjonalnego zaliczenia z możliwością pełnego odliczenia ulgi abolicyjnej, zgodnie z Konwencją MLI i ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Obowiązek złożenia zeznania podatkowego i opodatkowania dochodów z pracy wykonywanej na statku morskim eksploatowanym w transporcie międzynarodowym.
Opodatkowanie zagranicznych diet i zastosowanie zwolnienia przedmiotowego.
Opodatkowanie dochodów uzyskanych z pracy najemnej - Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Obowiązek płatnika w związku z wypłatą diety kierowcy samochodu ciężarowego w transporcie międzynarodowym.
Obowiązki płatnika w związku z zatrudnianiem kierowców zawodowych pochodzących z Rumunii.
Powstanie obowiązku podatkowego w związku z realizacją usługi transportu samochodów oraz określenie daty wykazania sprzedaży tych usług transportu
Skutki podatkowe uzyskiwania dochodów z pracy najemnej wykonywanej na statku wiertniczym.
Od 19 sierpnia 2023 r. weszły w życie nowe przepisy regulujące zasady oskładkowania i opodatkowania wynagrodzeń kierowców realizujących przewozy międzynarodowe. Po zmianach wolna od podatku jest kwota w wysokości stanowiącej równowartość 20 euro za każdy dzień ich przebywania poza granicami Polski. Natomiast z podstawy oskładkowania obecnie należy wyłączyć równowartość 60 euro za każdy dzień zagranicznego
Brak opodatkowania na terytorium Polski sprzedaży towarów (dostawy towarów) do ABCD SA, nabywanych wcześniej w kraju trzecim i przemieszczanych do odbiorcy w kraju trzecim; objęcia kosztów transportu ponoszonych przez Spółkę kwalifikacją dla sprzedawanych towarów; prawo Wnioskodawcy do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur zakupowych usług transportu, związanych ze sprzedażą towarów
Możliwość zastosowania stawki podatku 0% właściwej dla usług stanowiących część usług transportu międzynarodowego oraz prawa do odliczenia podatku w przypadku nabywania usług opodatkowanych stawką w wysokości 23%
Opodatkowanie usługi pośrednictwa dla sprzedaży biletów w transporcie międzynarodowym dotyczącym przewozu towarów.
Zastosowanie metody proporcjonalnego odliczenia i ulgi abolicyjnej oraz obowiązek składania zeznań podatkowych przy dochodach zagranicznych marynarza z tytułu pracy najemnej wykonywanej na statku morskim badawczym – sejsmiku (research vessel), eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem i siedzibą w Singapurze.
Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie uznania statku pasażerskiego (statku wycieczkowego) za statek eksploatowany w transporcie międzynarodowym, zastosowania metody unikania podwójnego opodatkowania oraz możliwości skorzystania z ulgi abolicyjnej.
W zakresie możliwości zastosowania metody proporcjonalnego odliczenia i ulgi abolicyjnej z tytułu pracy najemnej na statku morskim (gazowcu), eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą w Wielkiej Brytanii, do dochodów uzyskanych w latach 2020-2021.
Marynarz na statku morskim eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem w Wielkiej Brytanii oraz możliwości skorzystania z ulgi abolicyjnej.
W zakresie podlegania obowiązkowi podatkowemu w Polsce w związku z uzyskiwaniem dochodów z tytułu wykonywania pracy najemnej na statkach morskich (tankowcach) eksploatowanych w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą w Wielkiej Brytanii, obowiązku składania rocznego zeznania podatkowego oraz zastosowania ulgi abolicyjnej.
Opodatkowanie dochodów z pracy najemnej na pokładzie statku eksploatowanego w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo posiadające siedzibę i faktyczny zarząd w Danii w kontekście przepisów Konwencji MLI.
Brak obowiązku wliczenia do podstawy opodatkowania z tytułu świadczonych usług poniesionych kosztów opłat do urzędów, GSSE, GIW, które obciążają zleceniodawcę oraz zastosowania stawki podatku 0% dla usług świadczonych w porcie związanych z obsługą ładunków będących przedmiotem transportu międzynarodowego.
Zastosowanie 0% stawki VAT dla usług transportu międzynarodowego towarów oraz prawo do odliczenia podatku w związku z nabyciem takich usług.